Skocz do zawartości

Wszystko o Yamaha DT 50, 80 i 125


Rekomendowane odpowiedzi

a nie tak że odpalić go niech chodzi z godzine? tzn. tyle żeby nie weszła temp. na czerwone pole?

a potem ze sie przejechać to wiem że powoli i po płaskim

 

czarny punkt: spróbuj przesmarować linkę i ślimak przy kole

 

 

Na czerwone pole??? :evil: Może jeszcze chcesz żeby ci pierścienie odazu popękały? :P Ja tam przy docieraniu trzymałem się tylko jednego NIE PRZEGRZEWANIA SILNIKA i o to chodzi w docieraniu, aby silnik nie chodzil podczas pierwszych km na najwyższych obrotach, a co do smarowania to od tego jest dozownik, zeby smarował -> kiedyś moto było nowe i się nie zatarło to teraz też nie. :bigrazz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam pytanie. Gdzie w yamaszce dt nalać olej do skrzyni biegów (czy wlew jest po prawej stronie- czy to taki korek koło kopki) Z góry dzieki za odpowiedź

 

pozdr

 

aha i dlaczego moto nie ładuje akumulatora (czy to jakis przestawiony kabelek).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym się wypowiedzieć na temat tłoka zakupionego w KLASIE. Otóż, kupiłem tłok na drugi szlif w komplecie z pierścieniami za chyba 77 zł. Złożyłem i od samego początku pierścienie delikatnie dzwonią, ogólnie nic się nie dzieje, ale troszkę mnie denerwuje ten dźwięk. A pozatym to kompletnie nie mam mu nic do zarzucenia. Wszystko chodzi tak jak powinno, ma odpowiednią moc i ogólnie wszystko jest OK. Jak na razie zrobiłem na nim 1100 km i mam nadzieje, że nasza współpraca będzie się dalej dobrze układała :)

 

 

A mój problem polega na tym, że kupiłem DT z tuningowym wydechem, ale dedykowanym do DT 50(ten wydech jest naprawde dobry do 50, bo w moja DT 80, na tym wydechu i zębatkach 14-51 leci 105 km/h, ale wole wydech od 80).Do tego zestawu dostałem dyfuzor od 80, ale bez końcówki. Dyfuzor pociąłem, wywaliłem wszystko ze środka i teraz czeka go spawanie. Tylko nie mam końcówki… I dlatego postanowiłem, że sam sobie zrobie, tylko nie znam wymiarów tzn. średnicy przelotu, długości końcówki i średnicy całej końcówki. Jeśli ktoś zna te wymiary i dorabiał dla siebie to proszę o pomoc. Jakie są wymiary, żeby moc była jak największa?

 

 

PS. Jak zrobie sobie końcówke i pospawam dyfuzor to ten tuningowy wydech do DT 50 będzie na sprzedaż. Może jest chętny? Widziałem ostatnio na Allegro taki sam dyfuzor za 250 zł, bez końcówki. No to mój cały komplet (dyfuzor + końcówka) mogę sprzedać za 200 zł. Ale co do ceny to można się dogadać :icon_biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hey!

Potrzebuje Waszej pomocy. MAm yamahe dt 80 (1996r). Jes swiezo po wymianie pierscieni. ALE nie moge jej odpalic z kopa, na pych idzie, ale ponizej 3000 obrotow obroty spadaja i gasnie :/

Wiecie o co z tym chodzi?? Jak to naprawic??

 

Pozdrawiam Yao

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś wie ile może kosztowac tłok z pierścieniami (110 polini) oraz wodziki do skrzyni. prosze o odpowiedż bo nie wiem czy juz mam ciulać na te części.

 

 

210zł za tłok.

Pzdr

Ps. Polini nie ma 110cm3 tylko 100 albo 105 (nie pamiętam już).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem gdzie znalazłeś taki tłok za 210zł jak ja szukałem do malossi 110 to tłok 330zł...

 

co do tego wydechu to ja sam robiłem przelotówkę:

pociąłem stara końcówkę (tu miałem lepeij niż Ty bo ją posiadałem) tak żeby była równa , bez zwężeń na końcach, w środek rurkę o średnicy takiej jaką ma wyjście z dyfuzora i ponawiercać tą rurkę w środku wiertłem 4mm co jakąś odległość, nie za żadko nie za często bo pęknie, i pospawać to z dwóch stron jakimś dekielkiem

 

tylko że motor wtedy chodzi....hmm głośno;p (mało powiedziane) do 2 tys obrotów jeszcze w miarę, 3 tyś juz nie da się rozmawiać, więcej to już............ale moc jest odczuwalna (nie wiem jak z sam ym wyprutym dyfuzorem sie odczuwa bo odrazu wyprulem i robilem ta koncowke)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym się wypowiedzieć na temat tłoka zakupionego w KLASIE. Otóż, kupiłem tłok na drugi szlif w komplecie z pierścieniami za chyba 77 zł. Złożyłem i od samego początku pierścienie delikatnie dzwonią, ogólnie nic się nie dzieje, ale troszkę mnie denerwuje ten dźwięk. A pozatym to kompletnie nie mam mu nic do zarzucenia. Wszystko chodzi tak jak powinno, ma odpowiednią moc i ogólnie wszystko jest OK. Jak na razie zrobiłem na nim 1100 km i mam nadzieje, że nasza współpraca będzie się dalej dobrze układała :notworthy:

A mój problem polega na tym, że kupiłem DT z tuningowym wydechem, ale dedykowanym do DT 50(ten wydech jest naprawde dobry do 50, bo w moja DT 80, na tym wydechu i zębatkach 14-51 leci 105 km/h, ale wole wydech od 80).Do tego zestawu dostałem dyfuzor od 80, ale bez końcówki. Dyfuzor pociąłem, wywaliłem wszystko ze środka i teraz czeka go spawanie. Tylko nie mam końcówki… I dlatego postanowiłem, że sam sobie zrobie, tylko nie znam wymiarów tzn. średnicy przelotu, długości końcówki i średnicy całej końcówki. Jeśli ktoś zna te wymiary i dorabiał dla siebie to proszę o pomoc. Jakie są wymiary, żeby moc była jak największa?

PS. Jak zrobie sobie końcówke i pospawam dyfuzor to ten tuningowy wydech do DT 50 będzie na sprzedaż. Może jest chętny? Widziałem ostatnio na Allegro taki sam dyfuzor za 250 zł, bez końcówki. No to mój cały komplet (dyfuzor + końcówka) mogę sprzedać za 200 zł. Ale co do ceny to można się dogadać :banghead:

 

 

Szczerze to też kupiłem na drugi szlif i też delikatnie dzwoni ale nie zauważyłem żadnych złych objawów...jedynie lekki dzwoniący dźwięk. Też mam nadzieje ze nie będzie z tym kłopotu :cool: niemniej jestem jednak do takiego dzwonienia przyzwyczajony bo wszystkie moje motorki tak nieco odrobinkę dzwoniły.

 

A co do wydechu to mógłbyś zarzucić fotki jak to to wygląda na motocyklu ten wydech od 50?

 

Poza tym co do końcówki to zrób sobie przelotówkę.... od dwie rurki jedna podziurkowana średnicy rury wychodzącej od dyfuzora, druga jakieś 80mm średnicy do okoła a pomiędzy nimi wsadź wełnę mineralną. wszystko ładnie zaspawać i jazda :D będzie hałasować ale i powinna dobrze jechać. W 2T najważniejszy jest dyfuzor końcówka służy już głównie do tłumienia hałasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otóż, kupiłem tłok na drugi szlif w komplecie z pierścieniami za chyba 77 zł. Złożyłem i od samego początku pierścienie delikatnie dzwonią, ogólnie nic się nie dzieje, ale troszkę mnie denerwuje ten dźwięk.

 

Więc mówicie że zawsze lekko dzwoni. Bo ja nie wiem co mam juz robić. Czy lekkie luzy na magnecie to też normalka, spadku mocy nie zauważyłem. Więc nie wiem czy wymnieniac ten tłok czy nie.

 

2 miesiące temu moto zostało rozkręcone (w skutek błędnych decyzji pewnego "Majstra"). "Majster" powiedział że moto nie chodzi bo juz pierścienie klękają. więc rozkręciliśmy. Cylinder w był pożadku tłok też nie wyglądał źle, ale "Majster" sie upierał żeby kupić nowy. Starszy zawiózł do sklepu, a tam mu powiedzieli że jest wszystko ok źe w DT zawsze troche pierscienie latają (z tego wnioskowałbym że wszystko powinno być ok) , ale powiedzcie mi czy te luzy na magnecie to też normalka.

 

PS. Pamiętajcie nigdy nie powieżajcie motórka takim "Majstrom" jak powyżej opisany (bo to du*a a nie mechanik). przez tego człowieka straciłem kupe kasy i czasu (lepiej było od razu dac do prawdziwego mechaika) Więcej tego błędu nie popełnie.

 

pozdr. Z góry dzięki za odp.

 

 

[b]Otóż, kupiłem tłok na drugi szlif w komplecie z pierścieniami za chyba 77 zł. Złożyłem i od samego początku pierścienie delikatnie dzwonią, ogólnie nic się nie dzieje, ale troszkę mnie denerwuje ten dźwięk.[/b]

 

Więc mówicie że zawsze lekko dzwoni. Bo ja nie wiem co mam juz robić. Czy lekkie luzy na magnecie to też normalka, spadku mocy nie zauważyłem. Więc nie wiem czy wymieniac ten tłok czy nie.

 

2 miesiące temu moto zostało rozkręcone (w skutek błędnych decyzji pewnego "Majstra"). "Majster" powiedział że moto nie chodzi bo juz pierścienie klękają. więc rozkręciliśmy. Cylinder w był pożadku tłok też nie wyglądał źle, ale "Majster" sie upierał żeby kupić nowy. Starszy zawiózł do sklepu, a tam mu powiedzieli że jest wszystko ok źe w DT zawsze troche pierscienie latają (z tego wnioskowałbym że wszystko powinno być ok) , ale powiedzcie mi czy te luzy na magnecie to też normalka.

 

PS. Pamiętajcie nigdy nie powieżajcie motórka takim "Majstrom" jak powyżej opisany (bo to du*a a nie mechanik). przez tego człowieka straciłem kupe kasy i czasu (lepiej było od razu dac do prawdziwego mechaika) Więcej tego błędu nie popełnie.

 

pozdr. Z góry dzięki za odp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jaka powinna być żarówka do dt 80 lc2 z przodu bo mi się zdaje, że mam od samochodu.

i jeszcze jedno : dzisiaj ściągnąłem cały wydech gianelli do malowania a więc odkręciłem jedną śróbkę a druga..... poprostu odleciała ) zaś się dopiero skapnąłem, ze wystarczy odczepić dwie sprężyny i nie odkręcać od cylindra :P :P :banghead: ) i teraz wydech trzyma się na jednej szpilce przy cylindrze :banghead: i są lekkie przedmuchy i trochę hałasuje i teraz pytanie co ja mam z tym zrobić ? poskładać wszystko na sylikon wysokotemperaturowy ? kawałek szpilki wystaje to nie wiem wykręcić ją ? a jak wykręcić to w jaki sposób ? bo wiem, że takie rzeczy się trudno wykręca. Prosił bym o szybką odpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...