Skocz do zawartości

Wszystko o Yamaha DT 50, 80 i 125


Rekomendowane odpowiedzi

Jackuzy>> TLOK RACZEJ ODPADA.. niedawno byl szlif a po drugie wszytsko dzialalo elegancko dopuki nie dorwałem sie do manetki gazu potym wsyztsko szlak trafil.. sprawdze swiece

 

OK no to było by dziwne z tym gazem skoro tylko ruszałeś samą linkę to nie ma nic do rzeczy .... ale pisałeś ze wcześniej czyściłeś gaźnik i filtr może coś przy gaźniku nie chalo złożyłeś...zdąża się tez ;)

 

a tak się zapytam...może iglica Ci spadła przy tym majstrowaniu z linką i podnosisz przepustnice bez dodawania paliwa przez co się dusi...echh co można poradzić to wszystko gdybanie....Tak samo jak wcześniej mi radzono sprawdzić czy mam zapieczone pierścionki (nie mam :] ) sam rozłożysz będziesz najlepiej wiedział co jest nie tak.:D powodzenia :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest kontynuacja mojej historii :clap: Teraz dt wogule nie chce mi wchodzic na wysokie obroty.Wczsniej (czyli zanim zaczeła przerywac) czuc było ze to 2 suw bo miał dołek od którego zaczynała sie moc(zreszta wiecie o co chodzi :crossy: ) a teraz jest jak mół.Nie ma przyspieszenia ani mocy.Moze dostaje za duzo paliwka albo trzeba gaznik wyregulowac.Dodam ze podkrecałem obroty przy gazniku i to samo było a wczesniej to jak stał i pracował to "cykał" jak marzenie :) .Teraz jak stoi i pracuje to na troche wyzszych obrotch i nie ma mocy i nie wchodzin na wysokie.Jesli mozecie jakos pom.óc to prosze bo jestem dopiero poczatkujacy i jak narazie to sobie nie radze z Dt która mi sie ciagle j*b** :clap:

Edytowane przez Yahus16
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaką ciepłote swiecy dobrac do mojej detki ... ;>

 

NGK BR9ES

 

 

Ktoś mi powie co się stanie jak założę łańcuch 420 w miejsce 428? ... mam taką sytuację ze przednia zębatka jest z modelu MXS i chyba silnik tez jest z MXS bo zębatka od MX nie pasuje (ze względu na wieloklin i mocowanie) i ta zębatka najprawdopodobniej jest na łańcuch 428 a z tyłu mam zębatkę od rometa któregoś i pasuje...(po przerobieniu mocowania) chciałem trochę zwiększyć przełożenie żeby łatwiej na kółko wstawała i miała lepsze przyspieszenie (mimo iż i tak zostawiam wiele aut na światłach) więc kupiłem zębatkę 48 zębów do MX...na koło pasuje idealnie mocowanie super ale jest to zębatka 420 i łańcuch który mam nie pasuje na ta zębatkę (pomijając ze za krótki jest ale to inna sprawa) po prostu ogniwa mijają się z gniazdami na zębatce..(cześć pasuje a cześć wychodzi bokiem).....i teraz jeżeli przednia zębatka jest na 428 jak założę łańcuch 420 na nią i na zębatkę tylną tez 420 to co się stanie? różnica w tych łańcuchach jest średnica rolki (420- 6,35mm 428- 7,95mm) i nie wiem co będzie czy mi się zębatka szybciej zużyje? może szybciej zużyje się łańcuch a może się urwie?

 

Jest jakaś możliwość przerobienia zębatki na 428? tej większej oczywiście.... (nie ma zębatek większych niż oryginalne do MXS a przynajmniej nie znalazłem więc musiał bym zostać przy 41 zębach a ja chciałem 48)

Edytowane przez Jackuzy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z kąd wykombinowac przerywacz kierunkowskazów do LC2?? Czy podpasuje od 125? Bo właśnie jeden widzialem na allegro, a jakby mi sie nie udalo go kupić czy jakiś samochodowy na 3 wejscia tez by podpasował??

 

Konkretnie taki:http://

http://www.allegro.pl/item218019442_przery...aha_dt_125.html

Edytowane przez Sebav
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z kąd wykombinowac przerywacz kierunkowskazów do LC2?? Czy podpasuje od 125? Bo właśnie jeden widzialem na allegro, a jakby mi sie nie udalo go kupić czy jakiś samochodowy na 3 wejscia tez by podpasował??

 

Konkretnie taki:http://

http://www.allegro.pl/item218019442_przery...aha_dt_125.html

[/quotno od 125 powienies spokojnie pasować ja przy mojej miałem od samochodu i równiez działały

warunek jest 1 czyli prąd stały :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie polecałbym zakładania tego łancucha. Prawdopodobnie ten co chcesz założyc(7,... ) bedzie niszczył zembatke gdyz ona jest na (6,..) Chyba ze nie jest to az tak wielka różnica i w miare bedzie pasowac na zeby ale wiadomo ze szybciej wszystko padnie :biggrin: Ale na Twoim miejscu postarał bym sie zeby założyc wieksza zembatke na tył :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no cóż widać ze mnie nie zrozumiałeś.....mam zębatkę na tył... z przodu zębatka do mojego moto jest nie do dostania (ze względu na mocowanie) tylko ze tylna jest na łańcuch 420 a przednia zębatka chyba na łańcuch 428....ale nie jestem tego pewny...szerokość rolki jest mierzona lewo prawo a nie jak mi się wydawało zewnętrzną średnicą zatem zmierzyłem źle rozmiar mojego łańcucha i wydaje mi się ze to jednak jest 420 zjechany straszliwie....dlatego muszę wymienić cały łańcuch...teraz pytanie o ile dłuższy....116 ogniw nie będzie za dużo? ;] cholera żebym chociaż zmieścił sie w zakresie regulacyjnym i nie wiem czy 112 czy 116...(114 nie było) echhh a poza tym nie mam kasy i tez sobie tylko brudu narobiłem ta zębatką... echhh

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

łańcuch...teraz pytanie o ile dłuższy....116 ogniw nie będzie za dużo? ;] cholera żebym chociaż zmieścił sie w zakresie regulacyjnym i nie wiem czy 112 czy 116...(114 nie było) echhh a poza tym nie mam kasy i tez sobie tylko brudu narobiłem ta zębatką... echhh

majster bierz 116 zawsze można zkrucić :Pa masz foto swojego wieloklinu ?? ?? bo mi się coś widzi ze masz coś kombinowane ja te z sklep motocyklowy kupiłem i jes git :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem ze można skrócić ale szczerze to mi się nie chce rozkuwać i zakuwać spowrotem ten łańcuch więc wolał bym mieć od razu dobry i pasujący ;P

 

Wieloklin jest taki sam jak u Ciebie ALE ja mam jedną śrubkę do zamocowania zębatki a u ciebie są dwie i do tego gwint w zębatce dla tej śrubki jest na wgłębieniu wielowypustu w zębatce a nie na występie...tzn wiesz jak jest wielowypust to w zębatce jest tak samo tylko odwrócone no to tam gdzie jest dołek ja mam gwint a w tych z klasy są tam gdzie jet górka :crossy: inaczej nie umiem tego opisać.... i wygląda to tak ze taka zębatka jest z wersji MXS tylko ze tamta jest na 428 łańcuch ...niemniej ten mój łańcuszek jest co najmniej dziwny bo żadne wymiary mi się nie zgadzają poza długością ogniwa która jest taka sama we wszystkich łańcuchach .... echhh bendem dalej kumbinować :P

 

a swoją droga dzisiaj sobie pojechałem nad stawy 30km i fajnie się wszystko sprawowało :) razem z zębatka na tył kupiłem też świecę taką jak trzeba w końcu tzn względem ciepłoty BR9ES (długi gwint wiem ale odpowiednik FE100RS lub z krótkim gwintem F100S ;)) i chooooolera jaka to jest różnica ;) MUSI BYĆ WŁAŚCIWA ŚWIECA na niej zachowuje się w końcu jak trzeba :icon_mrgreen:..... doszedłem dzisiaj do 90km/h i więcej nie pójdzie ALE muszę nieco zwiększyć kompresję (nie pytajcie dlaczego bo to skomplikowana sprawa) i wtedy spodziewam się 90 spokojnie w porywach do 95-100 niemniej to juz totalny max :offtopic:

 

a tak swoją drogą jeszcze za czasów tłoka WSKowego i 92ccm rozpędziłem się tym sprzętem do 105km/h i kilka dni temu z ciekawości policzyłem sobie jakie obroty musi mieć silnik żeby osiągnąć ta prędkość oczywiście na przełożeniach jakie posiadam.... wyszło mi prawie 10000 obr/min kurcze mimo wszystko wiem że ten silniczek jest wysoko obrotowy ale nie sądziłem ze się kręci do tych obrotów :buttrock: no nic....zobaczymy

 

swoją drogą jak ktoś ma ochotę robić sobie remont to polecam -> odelżyć tłok który dostaniecie ze sklepu...zdjąć nieco materiału na płaszczu od wewnętrznej strony na dole tłoka.... mniejsza masa = wieksze obroty :D hihi no i tyle moich dywagacji

Edytowane przez Jackuzy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem ze można skrócić ale szczerze to mi się nie chce rozkuwać i zakuwać spowrotem ten łańcuch więc wolał bym mieć od razu dobry i pasujący ;P

 

Wieloklin jest taki sam jak u Ciebie ALE ja mam jedną śrubkę do zamocowania zębatki a u ciebie są dwie i do tego gwint w zębatce dla tej śrubki jest na wgłębieniu wielowypustu w zębatce a nie na występie...tzn wiesz jak jest wielowypust to w zębatce jest tak samo tylko odwrócone no to tam gdzie jest dołek ja mam gwint a w tych z klasy są tam gdzie jet górka D.gif inaczej nie umiem tego opisać.... i wygląda to tak ze taka zębatka jest z wersji MXS tylko ze tamta jest na 428 łańcuch ...niemniej ten mój łańcuszek jest co najmniej dziwny bo żadne wymiary mi się nie zgadzają poza długością ogniwa która jest taka sama we wszystkich łańcuchach .... echhh bendem dalej kumbinować j.gif

 

a swoją droga dzisiaj sobie pojechałem nad stawy 30km i fajnie się wszystko sprawowało D.gif razem z zębatka na tył kupiłem też świecę taką jak trzeba w końcu tzn względem ciepłoty BR9ES (długi gwint wiem ale odpowiednik FE100RS lub z krótkim gwintem F100S D.gif) i chooooolera jaka to jest różnica D.gif MUSI BYĆ WŁAŚCIWA ŚWIECA na niej zachowuje się w końcu jak trzeba D.gif..... doszedłem dzisiaj do 90km/h i więcej nie pójdzie ALE muszę nieco zwiększyć kompresję (nie pytajcie dlaczego bo to skomplikowana sprawa) i wtedy spodziewam się 90 spokojnie w porywach do 95-100 niemniej to juz totalny max D.gif

 

a tak swoją drogą jeszcze za czasów tłoka WSKowego i 92ccm rozpędziłem się tym sprzętem do 105km/h i kilka dni temu z ciekawości policzyłem sobie jakie obroty musi mieć silnik żeby osiągnąć ta prędkość oczywiście na przełożeniach jakie posiadam.... wyszło mi prawie 10000 obr/min kurcze mimo wszystko wiem że ten silniczek jest wysoko obrotowy ale nie sądziłem ze się kręci do tych obrotów D.gif no nic....zobaczymy

 

swoją drogą jak ktoś ma ochotę robić sobie remont to polecam -> odelżyć tłok który dostaniecie ze sklepu...zdjąć nieco materiału na płaszczu od wewnętrznej strony na dole tłoka.... mniejsza masa = wieksze obroty D.gif hihi no i tyle moich dywagacji

co do łąncucha ja mam toz robione z zębatką calkiem inaczej zadnych gwintów wszystko na zrobilem tak że jest na taki seger :icon_mrgreen: co jest na walku od biegów :flesje: :lalag: i trzyma nie wylatuje a jakbyś okna w cylindrze powiększył to ... hmmtak sie zastanawiam jakby zrobić z dt rakiete :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozumiem ze zegera masz wsadzonego w ta szczelinę gdzie normalnie jest ten przykręcany pierścień? jak tak to możliwe to jest żeby chodziło ale ja bym miał jakąś obawę ze mi zleci ten pierścień..one z natury jakieś takie niestabilne są :icon_eek: a jak szeroki jest?

 

 

Po ostatnim poście sobie jeszcze pohasałem po polu i górkach ...poskakałem hihi :icon_twisted: faaajnie było ale muszę sie jeszcze do skakania przyzwyczaić bo jeszcze się tego boje.... jak to jest hamulec w locie to przód leci do dołu czy tył? efekt żyroskopowy ale nie pamiętam które to :icon_biggrin: no nic nie ważne

 

władowałem się w starą zrujnowana szklarnię z betonowymi grządkami :icon_eek: lacza "zajarałem" żeby przez nie przejechac ale się udało .... potem jeszcze pokopałem troche dołków na polu i spoko :biggrin:

 

Nie poznaje własnego motocykla....to jest inna maszyna i pomyśleć ze jedyne co zrobiłem to wymiana świecy :icon_question:

 

 

pozdro :icon_eek:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzcie mi prosze (:icon_evil:) czy jezeli zdejme ostatnia blokade z mojej DTki (na module) to silnik będzie bardzo dostawał po wnętsznościach?

Ano, bo aktualnie przy 80kmh odcina sobie zaplon (znaczy sie do 90kmh dochodzi ale niesposób trzymac wciąż tej predkosci, bo za chwile spada ponizej 80kmh) - i troszke mnie to denerwuje, bo jak smiga sie ladna prosta to wiadomo, przydało by sie wiecej. Z tego co wiem po sciagnieciu blokady predkosc wzrosnie do ok 120, ale wpierw chce sie dowiedziec czy to nie będzie wtedy za bardzo silnika katowało i mi sie on nie wykonczy? :buttrock:

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...