Skocz do zawartości

Jak to jest z bagazem bocznym?


m16
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Tak sobie dzisiaj leze i mysle co zostalo jeszcze do zrobienia przed sezonem i nagle ni z tego ni z owego naszla mnie taka mysl:

Jesli mam kufry boczne to czy bagaz musze rozkladac w nich rownomiernie ?

Czy jesli naprzyklad do jednego kufra napcham 5 KG a do drugiego nic to odbije sie to na sterownosci moto ?

Jak to z tym jest

Z gory dzieki za info :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno sie odbije i bedzie sie motocykl gorzej prowadzil w zakretach,a przy wiekszych predkosciach takze na prostej mozna odczuc pewne problemy.W koncu nie bedzie dobrze wywazony i jedna strona bedzie Ciebie sciagac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zeby pocwiczyc jak to jest z nierownomiernym rozlozeniem ladunku przyczep sobie 1kg. odwaznik do kierownicy z jednej strony :P albo lepiej ... posadz sobie "plecaczek" ktory rzuca sie na wszyskie strony jakby go cos w tylek parzylo ... ;p

a tak serio...

polecalbym jednak rownomierne rozlzenie ciezaru... w sumie da sie jechac gdzy jest on rozlozony niesymetrycznie..ale co to za jazda... ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Redwater śp jeździł tylko z jedynym bocznym kufrem 8O wyglądało to ... dziwnie ale twierdził że nie ma to wielkiego wpływu na prowadzenie.

Generalnie poza sytacją że masz do przewiezienia np. odważnik 5 kilowy czy worek karmy dla psa zawsze masz możliwość rozłożenia ciężaru na dwa kufry. Rzadko natomiast uda się rozłożyć ciężar idealnie na oba boki.

Różnica w porwadzeniu jest niezauważalna, po prostu intuicyjnie balansujesz ciałem i wszystko samo się układa. Problem może wyniknąć w sytuacja kryzysowych wtedy może się okazać że złe rozłożenie ciężaru ma jednak znaczenie.

 

Zbycho

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zeszłoroczna trasa wakacyjna - przebieg około 300-400 km. z powodu deszczu i diabli wiedzą czemu do jednej z sakw wlało się kilka litrów wody )(dobrze, że ciuchy i tak były w workach foliowych). O tym, że jedna sakwa jest o kilka kg cięższa dowiedziałem się po jej zdjęciu z moto i jej otwarciu. Podczas jazdy nic nie wskazywało na to, że jest coś nie tak. A jazda na autostradach z prędkością 120-140km/h w deszczu jest raczej wymagająca dla prowadzenia się moto.

tak więc prawdopodobnie nie poczujecz różnicy nawet kilku kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najważniejsze w rozłożeniu bagażu jest ustawić go możliwie najniżej, blisko osi i przodu. Ja jeżdzę z plecakami i nie zawsze uda mi się równomiernie rozłożyć ciężar po obu stronach, nie dostrzegam ztego powodu jakiś problemów. Motorek może lekko sie pochyla na jedna stronę, ale jak ktoś juz napisał, podświadomie balansujesz i wszystko jest ok. Może być troche inaczej prowadzić na zakrętach w lewo i w prawo, znaczy inaczej sie trzeba złożyć jak masz nierównomiernie rozłożony bagaż:o. Wiadomo, trzeba sie starać ułożyć wszystko na cacy, od tego zależy Twoje bezpieczeństwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...