miro_N Opublikowano 18 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2005 Tak sobie przeglądam rzeczoną gazetkę i wzrok mój przykuł własnie ten motocykl (str. 66). Czasem sie tak zdarza, że jest to coś, no i tu chyba jest. On (ona?) jest po prostu piękny(a) 8) Nie chodzi mi nawet o sztukę renowacji, wyobrażam sobie ją nawet wyciągniętą ze stodoły, ale te detale: pięknie pociągnięty wydech, muskularny przód, fabryczny "tank bag", no widać, że ktoś myślał o czymś więcej, niż przemieszczaniu się z punktu A do B.Czy ktos mógłby mi jeszcze wyjaśnić na czym polegała "skrzynia biegów na łańcuchach rolkowych"? Nie spotkałem sie z czymś takim.PozdrawiamMirek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 18 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2005 Skrzynie lancuchowe mialy przede wszystkim Motocykle Zundapp KS, oprocz KS 750 ktory mial skrzynie na kolach zembatych o zebach prostych, dzieki czemu wyl na kazdym biegu jak tramwaj starego typu na zakretach.Polegaly one na tym ze kola byly zebatkami lancuchowymi, a naped przenosily krotkie lancuchy. Bylo to ciche, malo sie psulo i wolno zuzywalo bo caly uklad pracowal w oleju i mial wytrzymalosc lancuszka rozrzadu w japonii czyli okolo 50 kkm.Trzeba poza tym pamietac ze moc owczesnych silnikow tych motocykli nie przekraczala 30 KM.Taki KS 600 z konca lat 30 tych mial rame z wyprasek stalowych, sztywny tyl i trapez z przodu, do tego mechaniczne hamulce, ale gornozaworowy dwugaznikowy silnik z taka lancuchowa skrzynia i dyfrem i wyciagal max do 140 km/h na solowym przelozeniu.Mysle ze trzeba bylo miec sporo odwagi i odpornosci zeby jezdzic po owczesnych drogach takim sprzetem z takimi predkosciami. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miro_N Opublikowano 19 Stycznia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2005 Dzięki, Adam.Swoją drogą nie wszystkie drogi były wtedy takie złe. Zdaje się, że w Niemczech lat 30-tych nie trudno było pobujać się na autostradzie świeżutko położonej dzięki wujkowi Adolfowi:twisted: . PozdrawiamMirek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qler Opublikowano 19 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2005 ale te skrzynie mialy 1 powzna wade zbyt duze obciazenie i lancuszek sie zegnal z nami moj ojciec ma do tej pory skrzynie ze swojego KS600, ktory byl uzytkowany w gorach i z koszem w pewnym momencie poszedl poprostu lancuszek i juz niebylo biegu (z relacji kolesia od ktorego byl kupowany) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mazda82 Opublikowano 2 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2005 Co jak co ale motocykl jest piekny. kiedys bede chciał zlozyc/ odrestaurowac jakiegos staruszka tak dla wlasnej satytsfakcji i zachowania egzemplarza.................. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misza Opublikowano 17 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2005 A owszem dzisiaj również przeglądałem SM i z uwagą czytałem o tym sprzęcie naprawdę gody uwagi.Wspaniałe rozwizania konstrukcyjne a zarazem elegancja no jednym słowem rewelacja. Szkoda że jest ich niewiele. Swoją drogą ciekawe ile wart jest taki sprzęt po renowacji. :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.