maniek_7 Opublikowano 1 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2003 A mi mówili kupmple którzy mieli JAWE, że to zupełna pomyłka. Jawa też Pepik, biegi odwrotne ustawione a i kikstarterem możesz sie zabić bo jest ustawiony na opak w stosunku do reszty świata Co ty opowiadasz? Normalnie ma biegi! Miałem Jawę 4 lata (rocznik 87...) i no cóż... po 8 tys. km szczotki od alternatora poszły w p*du... i to na wakacjach, 50 km za koszalinem. DObrze że wtedy koszalin był jednym z nielicznych miast, gdzie mieli serwis i... posklejali mi z dwóch połamanych - jedne (zresztą taśmą izolacyjną....). A gdy wróciłem do domu (mieszkałem w Radomiu), to regulator napięcia się skończył... NA szczęście dało się tam wsadzić od fiata 125 p. (nie trzeba było nic zmieniać).Poza tym... jak ktoś lubi wibracje w kierownicy (po dłuższej jeździe fajne uczucie...), zabawne hamulce (z przodu wtedy były bembny dzięki czemu udało mi się zaparkować na samochodzie...) to w sumie nie jest zła. Nie wiem jakie były nowsze modele. ale mój, z 87 (to były pierwsze z obudowanym siedzeniem - TAAAAKI bajer!) miał jeszcze proste rury, które jak chciałeś postawić na kole, to rysowały asfalt... (ja swoje skracałem i ciołem). I oczywiście tylko 4 biegi.... Jeździłem na ETZ-kach i uważam, że ETZ jest faktycznie lepsza... choć odkąd pamiętam, zawsze była droższa.... Cytuj Mózg elektroniczny będzie za nas tak myślał, jak krzesło elektryczne za nas umiera... (S.J. Lec) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
billy Opublikowano 1 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2003 DObra, ale jak podjedziesz na CPN taką Jawą to ci sie odechce jezdzic. Mz tu bije Jawe 350 na głowe ponad 2 razy, jak nie lepiej. pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 2 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2003 to jest nieporozumienimiałem cz 350 i zaraz potem mz etz 250 i obie paliły ok 4-5 litrów niezależnie od sposobu w jaki je ekspoloatowałem (także trochę "endurowania" po lasach) Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PROC Opublikowano 2 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2003 Jawa ma swoich zwolenników tak jak MZ i nie ma co sie sprzeczać co jest lepsze.Temat to co myślicie o Jawie? Ja myśle że jawa jest mało zwrotna i jest zrobiona z nienajlepszych materiałów przezco trzeba o nia bardzo dbać i wymaga więcej cierpliwości do częstrzych napraw. POZDRAWIAM kierowców JAW niech sie wam nie psuja :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
billy Opublikowano 2 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2003 to jest nieporozumienimiałem cz 350 i zaraz potem mz etz 250 i obie paliły ok 4-5 litrów niezależnie od sposobu w jaki je ekspoloatowałem (także trochę "endurowania" po lasach) nie no, ale ty piszesz o CZ a nie TS 350. PS.Mi tam MZ pali dużo mniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wyatt Opublikowano 2 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2003 To zależy od tego w jakim stanie jest motor i jak o niego dbasz. Ja mam niemiłe doświadczenie z Jawą 350TS (paliła dużoo) ale może nie była dobrze wyregulowana. Nie wiem, jeździłem pożyczoną. Z drugiej strony ludzie jeżdżą takimi Jawami po całym świecie więc musi nie być taka zła. Nie wspominam o cenie. Wiem jedno CZ175 /477 to świetny motocykl :) Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 2 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2003 co za różnica między cz a ts?to prawie te same silniki!trochę inny kształt zewn. a w jawie nowocześniejszy gaźnik (ja miałem jeszcze z zatapiaczem) Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rozek Opublikowano 2 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2003 moim zdaniem zarówno jawa jak i mz są bardzo dobre jako pierwszy "dorosły" motocykl z tym że jak już ktoś tu wspomniał TS-ka bardziej nadaje sie do turystyki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PROC Opublikowano 3 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2003 Niestety nie moge sie zgodzić z "rozkiem" MZ ETZ 250 nadaje się do turystyki tak dobrze jak Jawa albo i lepiej. Co prawda zgadzam się z "rozkiem" jeśli mówimy o ETZ 251. Motocykl ten jest zbyt krótki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cooler Opublikowano 3 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2003 Jawa to bardzo dobry motor. Jezdziłem TS-ką przez parę sezonów ładnych parę lat temu. Jedyną wadą są znaczne ilości dymu wydobywające się powyżej 3500obr/min. Sprzęt jest bardzo wdzięczny i nigdy mi się nie skończył na amen. Jest to coś takiego że nawet jak nasika się do baku to pojedzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jurij10 Opublikowano 3 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2003 Witam, dorzucę i ja swoje 3 grosze.Jawa 350 to mój pierwszy motor, prawdą jest że często musiałem w niej coś regulować i wymieniać, ale za to jak się już jechało to było super, boczny wiater zbytnio nie przeszkadzał a to że miała gmole ratowało moje nogi przed poważniejszym uszczerbkiem.Niestety w końcu elektryka całkiem "padła" i muszę zrobić poważniejszą naprawę a na to niestety obecnie nie mam miejsca ani czasu :D W tamtym sezonie mogłem za to sporo pojeździć ETZ250 no i spodobało mi się to że ma tarczowy hamulec, brak problemów z zapłonem no i że jest poręczniejsza w jeździe po mieście. Jednak mały komfort w podróżowaniu z pasażerem i to że motorek dostaje "trzęsawki" przy mocniejszym wietrze działa mocno na minus.Części do Jawy i Mz są tanie i w sumie pod względem eksploatacyjnym oba motory są OK. (jak na takie stare konstrukcje :) ) chociaż ETZ-ka rzadziej się psuje i jeśli ktoś nie ma garażu lub innego spokojniego miejsca do napraw to powinien wybrać taki własnie motur. Wizualnie jednak i tak wolę moto z szerszą kanapą i dwoma wydechami po bokach :roll: Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PROC Opublikowano 4 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2003 Co do wygody na turystykę.Jawa ma 1338 mm rostawu osi a MZ ETZ 250 1380mm.Mz jet dardzie stabilna na prostej ale Jawa ma niższy środek ciężkości.5 bieg w MZ też bardzo uprzyjemnia turystyczne wyprawy.Każdy z tych sprzętów ma swoje plusy i minusy :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BORSUKLES Opublikowano 4 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2003 Każdy z tych sprzętów ma swoje plusy i minusy :lol: Witam.I o to właśnie chodzi :) <pkf> Wszystko ma swoje priorytety, niestety, wszystko ma swoje wady zalety... Co do spalania nie wiem skąd aż taki wilki przesąd ze, TS, CZ tyle palą...Kumplowi MZ jak jej dał ładny wypas brała 5.5 litra, natomiast w CZ (nie TS) przy podobnej jeździe 5.5-6.0, a więc znów takich różnych spalań. z pozdrowieniami BORSUKLES Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PROC Opublikowano 4 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2003 Osobiscie wole CZ 350 niż Jawe TS. Może nie ma aż tak dużych różnic ale zawsze :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniek_7 Opublikowano 4 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2003 Weźcie pod uwagę jeszcze jeden fakt, którego ja przy zakupie nie brałem... Wzrost motocyklisty. Ja mam niecałe 170 i... na jawie ledwo sięgałem ziemi dwoma nogami (na światłach zawsze stałem na jednej...!). MZ jest o pare cm niższa (siedzenie) i to znacznie ułatwia życie. I wibracje! Już tu o tym mówiłem, ale w dłuższej jeździe to naprawdę przeszkadza.. W ETZ tego nie ma! Wiem, bo zrobiłem ładnych kilkanaście tysięcy km... Cytuj Mózg elektroniczny będzie za nas tak myślał, jak krzesło elektryczne za nas umiera... (S.J. Lec) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.