Gość Anonymous Opublikowano 17 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2005 Bullson-pomysl co piszesz!!!Skoro mowisz ze termostat NIE POWINIEN przepuszczac cieczy chlodzacej podczas pracy w niskich temperaturach otoczenia, a czujnik tempertury umieszczony jest W CHLODNICY to powiedz mi jaka temperature pokazuje ten czujnik???Temperature chlodnicy a nie silnika,prawda?I nie mow do mnie w ten sposob bo zaczynasz mnie denerwowac,znawco jeden. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BULLSON FOREVER Opublikowano 17 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2005 Bullson-pomysl co piszesz!!!Skoro mowisz ze termostat NIE POWINIEN przepuszczac cieczy chlodzacej podczas pracy w niskich temperaturach otoczenia' date=' a czujnik tempertury umieszczony jest W CHLODNICY to powiedz mi jaka temperature pokazuje ten czujnik???[/quote']Czujnik nie pokazuje temperatury tylko wskaznik. Temperature chlodnicy a nie silnika' date='prawda?[/quote']Znawco! W termostacie jest may otwór -tak aby coraz cieplejsza ciecz miala szanse na bierzaco przeplywac przez niego i go ogrzewac by ten w odpowiednim momencie mogl sie otworzyc. Tak wiec mala ilosc wody (ale nie taka któa spowodowaly by niemozliwosc rozgrzania sie silnika) caly czas dostaje sie do chlodnicy. Wskaznik pokazuje temp taka jaka jest w punkcie umieszczenia czujnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BULLSON FOREVER Opublikowano 17 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2005 Bullson chociażby z racji wieku masz o 8 lat mniejsze doświadczenie ode mnie. A akurat tak się składa że jest to również 8 lat mniejsze doświadczenie w sprawach mechaniki i eksploatacji pojazdów mechanicznych. Powiem ci więcej' date=' uzyskałem rónież średnie wykształcenie techniczne związane z dyscypliną daleko bardziej wymagającą od samochodów lub motocykli bo z lotnictwem. Mechaniką samochodową i motocyklową zajmuję się od 15 lat więc "nie ucz ojca........"[/quote']Co ma piernik do wiatraka? nie masz argumentów to piszesz........Tez mam mature i niekonczylem liceum. Ze zyjesz dłuzej nie znaczy, ze wiecej wiesz, umiesz ipt, Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 17 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2005 W ten sposob zapetliles sie w swoich wywodach!Najpierw piszesz ze nie moze nic puszczac, potem ze puszcza ale troche.A tak swoja droga to jezeli do chlodnicy dostaje sie mala ilosc cieplej cieczy z silnika,a w samej chlodnicy znajduje sie zimna ciecz-to jaka temperature pokaze wskaznik?Oczywiscie ze duzo nizsza od temperatury cieczy wplywajacej do chlodnicy(czyli temperatury cieczy w silniku).Czyli w tym przypadku ze wzgledu na umieszczenie czujnika w chlodnicy wskazanie to nie mowi nam o niczym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BULLSON FOREVER Opublikowano 17 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2005 Nie poleminzuje. Termostat jest do bani, chociaz sie zamyka. Jest nieszczelny i juz to go dyskwalifikuje. Poza tym wszystkie termostaty ktore wymienialem, zamykaly sie i a tak nie utrzymywaly odpowiedniej temp.Jesli wskaznik pokazuje wdobrze temp to na 100% termostat jest do wymiany.Na postoju, w garazu mozesz sobie całkiem wyjac termostat a motocykl i tak osiagnie temp, ze sie wlaczy wentylator. Chociaz według zajca tak byc nie moze bo Ale czy nie wydaje sie Tobie ze silnik oddaje cieplo do otoczenia nie tylko poprzez chlodnice?Jezeli temperatura jest zbyt niska to zimne powietrze odbiera to cieplo pomimo zamknietego termostatu.Cieplo wydalane jest poprzez Poza tym kolega zajc nie wie o czym mowimy i nie czyta moich postów dokladnie: ten sposob zapetliles sie w swoich wywodach!Najpierw piszesz ze nie moze nic puszczac' date=' potem ze puszcza ale troche[/quote']Znawco' date=' nie pisałem, ze puszcza troche, tylko ciecz przepływa przez specjalny otwór w termostacie, który służy tylko jednemu, bardzo waznemu celowi. Jakiemu? Dowiesz sie zytajac moje cytaty (wiesz w ogóle jak wyglada termostat?):Otworku zatykac nie wolno.Otówr w termostatcie musi byc po to aby ciepla woda nagrzana w silniku miala mozliwosc dotarcia do termostatu' date=' ogrzania go i w odpowiednim momencie otwarcia. Gdy nie bylo otworu woda w silniku osiagnelaby wysoka temp i dopiero wtedy (cieolo idzie do gory) "dotarlaby do termostatu u i go otworzyla. Po chwili znow w okolice termostatu dotarla by zimna woda i termostat natychmiast zamknal by sie. Nie byloby plynosci-po prostu uklad nie dzialaby prawidlowo. SIlnik by gotowal wode, po czym po chwili dostawalby zimna ciecz Otwor w termostacie musi byc!!! [/quote'] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 17 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2005 Jezeli nie widzisz roznicy w chlodzeniu silnika podczas postoju i podczas jazdy to juz twoj problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Idaho Opublikowano 17 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2005 1. Termostat jest od tego aby utrzymać stałą temperaturę silnika! Nieważne czy jest ciepło czy zimno!2. Pierwotnym czynnikiem chłodzącyum silnik chłodzony cieczą jest (najpierw olej) potem woda, Powietrze odbiera temp. z chłodnicy! 3. W układach chłodzenia powietrznio olejowego stosuje sie termostaty! Jak już mówiłem, naprawiałem Trampa i też miał porblemy z niedogrzewaniem się silnika zimą, więc wniosek albo zrypane termostaty, albo wadliwy układ chłodzenia. Do bullsona: Jak będziesz tak fikał, to sobie przetrącisz kopytko. Fakt wiesz dość sporo, ale nie aż tyle aby się rzucać jak ... w betoniarce. Przestań obrażać innych użytkowników, już któryś raz piszę ci abyś rozważnie pisał posty, a ty ciągle bierzesz użytkowników na rogi... Po twoich postach widać, że piszesz je pod takim ciśnieniem że, aż literki ci się przestawiają, a oczka krwią załażą... zastanów się co robisz, bo stajesz się pośmiewiskiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BULLSON FOREVER Opublikowano 17 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2005 Jezeli nie widzisz roznicy w chlodzeniu silnika podczas postoju i podczas jazdy to juz twoj problem.Ja juz na prawde nie wiem o co ci chodzi. Prosze jasniej, co chcesz wiedziec, gdzie wg ciebie popelnilem blad?Panowie moderatorzty prosze na temat, a nie do takich sztuczek sie uciekac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BULLSON FOREVER Opublikowano 17 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2005 Nie bedac dłuzny proponuje Ryżemu Koniowi i Zajcowi przyznac range "Dyżurnych krytyków porad" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BULLSON FOREVER Opublikowano 17 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2005 Jak porady sa marne to je krytykuję.Proponuję zrobić takMZrider niech wymieni termostat, jeśli po wymianie się poprawi to przyznam się do błędu, jeśli nadal silnik będzie się nagrzewał bardzo powoili to Bullson pokrywa koszt termostatu.Ja proponuje dodac, ze jesli po wymianie bedzie OK to Ty zalewasz mi trzy razy zbiornik do pelna. Ty znowu swoje, bez konkretów, tylko kogos oczernic, olac i tyle. Poza tym dodam jeszcze, ze tylko ty i twoj towarzysz zajc twierdzisz ze moje porady sa marne. Ja uwazam, ze są ok. Wustarczajaco duzo napisalem w tym temacie. MZ Rider bedzie wiedzial co robic. Nie bede sobie scieral literek na klawiaturze, zeby tylko tobie odpowiadac na bezzasadne stwierdzenia, bo i tak nie wnosza one nic do tematu, a jedynie stwarzaja zament. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Opublikowano 17 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2005 "No to mi wytłumacz jak to jest....Mam Skodę Octavię TDI i jeśli jest -15 st to po zatrzymaniu się wskazówka temp silnika opada. " To wynika ze sprawności cieplnej silników diesla, jest ona większa niż w przypadku silników benzynowych. Nowoczesne CDI mają ją na tyle wysoką, że do grzania kabiny montowane musi być webasto, bo sam silnik wydziela tak mało ciepła, że nie jest w stanie w sposób dostateczny jej dogrzać. "A ja mam pytanie jak to jest z chlodzeniem powietrzno-olejowym? Tam chyba nie ma termostatu ,prawda? W takim razie chlodzenie zawsze jest takie samo czyli silnik zima jest zbyt dobrze chlodzony,stad niedogrzany? Tak czy nie?" Oczywiście, że tak. Silnik chłodzony powietrzem i powietrzem z olejem jest i będzie zimą niedogrzany. W Garbusach/Transporterach montowana była specjalna żaluzja, która zamykała dopływ powietrza. Dlatego też silniki "powietrzne", mają tendencje do "brania" oleju i szybszego zużywania się, gdyż tolerance pasowań są tu sporo większe.W moim R1100 R są specjalne termostaty kierujące olej do chłodnic. Ale mimo tego, jadac zimą zawsze będzie przechłodzony. "Ja mam 20-letniego Golfa i nie wazne czy jest +30C czy -20C. Zawsze wskazówka osiaga pion!!! Czyli wszystko dziala prawidlowo. Tak jak juz wspominalem, nie jest wazne jaka temo na zewnatrz-termostat jest na okreslona temp i taka utrzymuje-jesli nie-to jest do wymiany." Teoretycznie tak, ale praktycznie wahania są zawsze w zalezności od temperatury, sposobu jazdy, ukształtowania terenu. Jeździłem wieloma autami i zawsze są różnice we wskazaniach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BULLSON FOREVER Opublikowano 17 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2005 "Ja mam 20-letniego Golfa i nie wazne czy jest +30C czy -20C. Zawsze wskazówka osiaga pion!!! Czyli wszystko dziala prawidlowo. Tak jak juz wspominalem, nie jest wazne jaka temo na zewnatrz-termostat jest na okreslona temp i taka utrzymuje-jesli nie-to jest do wymiany." Teoretycznie tak, ale praktycznie wahania są zawsze w zalezności od temperatury, sposobu jazdy, ukształtowania terenu. Jeździłem wieloma autami i zawsze są różnice we wskazaniach.Wahania są, ale i w zimie i w lecie silnik np w korku moze sie przegrzac i wlaczy sie wentylator. Natomiast temp przy sprawnym ukladzie chlodzenia po rozgrzaniu nie powinna spasc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MZrider Opublikowano 17 Stycznia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2005 Proponuję zrobić takMZrider niech wymieni termostat, jeśli po wymianie się poprawi to przyznam się do błędu, jeśli nadal silnik będzie się nagrzewał bardzo powoili to Bullson pokrywa koszt termostatu.Dobra, chłopaki, kupcie mi ten termostat, jak to rzeczywiście pomoże to zapłaci Koniu, jak nie pomoze to zapłaci Bullson, a ja wyjdę na swoje, ha ha :lol: Bo podróby dostać nie mogę, a 200zł na oryginała nie wydam. Do Konia: wentylator się włącza, sprawdziłem, mniej więcej w 2/3 skali, jak podgrzałem go na postoju. Poza tym ten czujnik jest w prawej chłodnicy, a termostat pod bakiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 17 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2005 Jezeli nie widzisz roznicy w chlodzeniu silnika podczas postoju i podczas jazdy to juz twoj problem.Ja juz na prawde nie wiem o co ci chodzi. Prosze jasniej, co chcesz wiedziec, gdzie wg ciebie popelnilem blad? Chodzi o to [Na postoju, w garazu mozesz sobie całkiem wyjac termostat a motocykl i tak osiagnie temp, ze sie wlaczy wentylator. Zreszta przestanmy juz meczyc klawiatury.Gdyby od razu wszedl tutaj Idaho i Michal to na pewno by ten temat tak sie nie rozwinal.Napisali oni bardzo rzeczowe odpowiedzi,kazdy dostal to co chcial i mozna zakonczyc. Prosze Bullson, przestan sie tak denerwowac piszac swoje posty-bo zacznie mi jad z glosnikow leciec-tyle w nich zlosci.Nie sadzisz ze gdybys pisal swoje posty troche innym tonem to inaczej by to wygladalo-spojrz na pare postow wyzej jak wyglada opinia mechanika(za ktorego chcesz na tym 4um uchodzic) Michala i Idaho.Takze masz juz wzorce,a tylko od ciebie zalezy czy bedziesz z nich bral przyklad. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BULLSON FOREVER Opublikowano 17 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2005 Jak wiecie stary dobry Bullson nie chce sie z nikim kłócic tylko szuka rozwiazania problemu. Dlatego opisze wszystkim wam jaki mialem problem z moja Yamaha (tak, miałem problem Bern-wcale nie jest ta moja Jamaha taka super :? )Gdy ją kupiłem było już zimno (połowa pazdziernika). Jade w pierwszy rejs (nie bede pisal o wrazeniach jakie wtedy byly-powiem tylko ze byly zajebiste) ale zaczynam sie denerwowac. Wskaznik temp ruszyl sie troche, wlazl na zielone pole ale do pionu mial bardzo daleko. Mysle sobie: termostat. No, ale trzeba jezdzic, a ze silnik niedogrzany szybciej sie zuzywa i generalnie mu to szkodzi postanowilem zaslonic chlodnice. Oczywiscie wskazówka poszła w gore do pionu. Mysle sobie, ze trzeba kupic termostat.Dzwonie po salonach, ale ceny zwalaja z nóg. Ide do zwyklego sklepu z czasciami i eureka. Identyczny jest za 20zł (od daewoo tico :D )Zakładam go, jazda próbna i znowu to samo. No to zabiło mi cwieka. Wymyslilem, ze jesli nie termostat to tylko czujnik i/lub wskaznik. Kupiłem labolatoryjny termometr do 120C, wykrecilem czujnik temp, ktory odpowiada za wskazanie temp i gotuje go w garnku na kuchence turystycznej podłączonego do instalacji motocyklowej. Na bierzaco obserwuje temperature na termometrze i na wskazniku w motocyklu. Okazalo sie, ze przy 80C wskaznik w motocyklu wychyla sie tylko troche (tyle ile bylo jak jezdzilem bez zaslaniania chlodnicy), a pion osiaga przy równej 100C. Tak wiec, gdybym tego nie wiedzial, jezdzilbym z zaslonieta chlodnica gotujac niepotrzebnie silnik. Chcialem wymienic czujnik na inny - taki, przy którym przy 80C wskaznik bylby w pionie. Nawet znalazłem odpowiedni (kumpel ze szrotu przywóżł mi ich z 10szt), czyli taki , który przy 80C miał taka samą rezystancje (opornosc) jak moj przy 100C, a wiec przy 80C mialbym wskazowke w pionie, ale mial inny gwint i dalem sobie spokój. Przyzwyczailem sie, ze wskazówka jest na malym wychyleniu i wskazuje, ze temp jest ok, a gdy osiaga pion wiem, ze chlodziwo osiaga 100C.Napisałem to wszystko by wam uswiadomic, ze jesli ten termostat bylby dobry to moze byc wina czujnika/wskaznika temp. Ale jesli on nie jest szczelny to i tak trzeba go zmienic.Dodam jeszcze, ze niezaleznie czy jezdze w zimie czy w lecie, wskaznik temp zawsze pokazuje tyle samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.