qdlaty2004 Opublikowano 12 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2006 cześć wymień świece, a kiedy regulowałeś gaźniki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trol Opublikowano 13 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2006 cześć wymień świece, a kiedy regulowałeś gaźniki?hej Gaźniki regulowałem półtora miesiąca temu i świece też wymieniałem w tym czasie, i jak wiedzie co to jest ??? z tym ze mówie motor nie był tak czesto jeżdzony tylko odpalany co jakis czas bo zimno to nie jeżdze :smile: pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
x. Maślak Opublikowano 13 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2006 Jeśli jeszcze - co nie daj Boże - przy tych "odpalaniach co jakiś czas" zdarzyło Ci się gasić nie całkiem rozgrzany silnik, to masz pewnik: NGK tego nie lubi i poszła... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trol Opublikowano 15 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2006 to mówisz że swiece mogły pójść ? hmmm no nic czyli te strzały w gaźnikach i tłumiki to przez to że poszły świece .... hmmm no nic sprawdze , ale iskra jest tak mi sie wydaje jak sprawdzałem , no nie weim może coś macie jeszce ale srawdze i odpisze :) pzodrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
x. Maślak Opublikowano 15 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2006 Jeśli masz puste tłumiki, to "strzały" przy spuszczaniu z gazu zdarzają się dość powszechnie (i nie są dobrą rzeczą - niszczą m. in. gniazda zaworowe; dlatego popueram wypruwanie tylko ostatniego stopnia tłumienia w Virago, juz za puszką... Ale jeśli strzały zdarzają się przy normalnym wydechu, to znaczy, że (1) jest on w którymś miejscu nieszczelny, (2) masz słabą iskrę i czasem zamiast w cylindrze mieszanka zapala się dopiero w kolanku wydechowym, (3) masz źle ustawione, nie domykające się (także z powodu w/w wypalenia gniazd) zawory. W szczególności wybuchy w gaźniku podpowiadają konieczność regulacji zaworów i wyprzedzenia zapłonu. Jeśłi to nie pomoże, to znaczy że masz gniazda naprawdę rozbabrane. Być może puściła śruba mieszanki (ktoś się nią bawił, nie wiedząc do czego służy?) Ustawienie jej to niezła zabawa nawet dla speca. Ale pewnie nie jest tak źle.Zacznij od najtańszych rzeczy: wstaw dobre odpowiedniki ISKRY, najlepiej te z potrójną elektrodą; są dużo odporniejsze od NGK na wyłączenia silnika (niechcący!!!) na zimno. Nie przekręć świec na gwintach - także tu wkradają się nieszczelności - nie wkręcaj od razu kluczem, ale ręką albo poprzez włożony na świecę gumowy wężyk - do pierwszego oporu, potem dopiero klucz do świec (i też nie na full: to aluminium). Sprawdź czy masz czysty filtr powietrza - dużo syfu potrafi spowodować brak utleniacza.Na zimno (!) przyjrzyj się zamocowaniu kolanek wydechowych do cylindrów: może któraś z tych szybko rdzewiejących śrub jest luźna albo ma przekręcony gwint (nawet niektóre ASO, gdzie mechanik "ma klucz dynamometryczny w przedramieniu" z lenistwa lub oszczędności, potrafią go zerwać i nic właścicielowi nie powiedzieć). To na razie tyle. Zawory, kąt zapłonu i synchro gaźników to już raczej w warsztacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
na zakręcie Opublikowano 17 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2006 Mam zapytanie i mam nadzieje ze od razu nie dostane bury. Przegladnelam forum, a ze jestem totalnym swiezakiem to dopiero zaczynam sie zaznajamiac z wieloma sprawami.Byc moze dla wielu z Was,przede wszystkim facetow okaze sie to smieszne,ze poczatkowo nowoscia dla mnie byly hasla typu lagi,ktore okazaly sie amortyzatorami ,a co za tym idzie w konsekwencji przednim zawieszeniem:) Wbrew pozorom moja wiedza, ktora posiadam obecnie po paru dniach wnikliwego wertowania forum w moich oczach jest olbrzymia,zwazywszy na stan poczatkowy:) No ale dosc tych tlumaczen. wiem ze juz na ten temat byly posty i wnikliwie je czytalam,ale czy ktos raz na zawsze moze mi odpowiedziec na pytanie: jaki olej do virago 535 z 93 roku z malym przebegiem? sciagnelam serwisowke i tam polecaja 20W40,ale z waszych wypowiedzi wynika ze polecacie np.motul5100 10W40? A ze chce jeszcze w tym roku zrobic zakupy wiec mam zgryza? w serwisowce wyczytalam ze swiece NGK BP7ES ,ale gdzies rowniez pojawilo sie haslo NGK BPR7ES.Czy jest jakas roznica? co do oleju do lag w/w :crossy: to nie mialam takich problemow z tego co piszecie motul medium 10W bedzie ok. a co do kardana,ktory okazal sie dyferencjalem to serwisowka poleca SAE 80W,czyli mam szukac oleju ktory nazywa sie ze jest do kardana czy jak? pewnie pytanie jest glupawe,ale no niestety ja mam takie problemy. jaki rozmiar uszczelniaczy? 35-48-10.5/11? ale jak probowalam znalezc takie w necie to byly tylko 35-48-11? czy takie beda ok? no i jak szukac filtru paliwa,czy on tez ma jakies wymiary,oznaczenie itd? Mam nadzieje ze bedzie ktos mial czas i ochote na odpowiedz.z gory dzieki. Dla mnie to juz duzy postep,bo zdazylam sciagnac wszystkie wasze instrukcje jak cos sie wymienia i przygladneicie sie problemowi w serwisowce:) , co poczatkowo bylo bardzo mozolne, bo nie na codzien czytam o technicznych rzeczach i na dodatek w obcym jezyku:) Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
x. Maślak Opublikowano 18 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2006 jaki olej do virago 535 z 93 roku z malym przebegiem? sciagnelam serwisowke i tam polecaja 20W40,ale z waszych wypowiedzi wynika ze polecacie np.motul5100 10W40? w serwisowce wyczytalam ze swiece NGK BP7ES ,ale gdzies rowniez pojawilo sie haslo NGK BPR7ES.Czy jest jakas roznica? a co do kardana,ktory okazal sie dyferencjalem to serwisowka poleca SAE 80W,czyli mam szukac oleju ktory nazywa sie ze jest do kardana czy jak? pewnie pytanie jest glupawe,ale no niestety ja mam takie problemy. Podejmę cytowaną wyżej część tematów. Co do oleju silnikowego, najważniejsze aby nie lać pełnego syntetyka do motocykla, który za swojej młodości go nie używał. Motulowi nie ufam, ale to nie istotne. Pólsyntetyk, 10W40 (polskie skoki temperaturowe jeszcze się tu mieszczą). Gdybyś stwierdziła wzrost spalania i duże ubytki oleju, wtedy nawet mineralny: niewykluczone ze sprzęt na takim właśnie jeździł (skąd pochodzi?). Sam leje Mobila. Świece z "R" mają dodatkowy opór (R jak rezystor). Z tym lepiej nie eksperymentować (chyba że zmieniasz przewody wysokiego napięcia do fajek na aftermarketowe i metodą prób i błędów trzeba coś dopasować), trzymaj się zaleceń producenta albo... sięgnij po odpowiednik Iskry: tańszy, trwalszy, choćby mój ulubiony z potrójną elektrodą masową. Olej, którego potrzebujesz do tylnej przekładni, będzie miał na nalepce "do przekładni hipoidalnych". Używam od lat 80W90 Castrola na przemian z Shell'em - nigdy motocykle nie narzekały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
na zakręcie Opublikowano 18 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2006 Podejmę cytowaną wyżej część tematów. Co do oleju silnikowego, najważniejsze aby nie lać pełnego syntetyka do motocykla, który za swojej młodości go nie używał. Motulowi nie ufam, ale to nie istotne. Pólsyntetyk, 10W40 (polskie skoki temperaturowe jeszcze się tu mieszczą). Gdybyś stwierdziła wzrost spalania i duże ubytki oleju, wtedy nawet mineralny: niewykluczone ze sprzęt na takim właśnie jeździł (skąd pochodzi?). Sam leje Mobila. Świece z "R" mają dodatkowy opór (R jak rezystor). Z tym lepiej nie eksperymentować (chyba że zmieniasz przewody wysokiego napięcia do fajek na aftermarketowe i metodą prób i błędów trzeba coś dopasować), trzymaj się zaleceń producenta albo... sięgnij po odpowiednik Iskry: tańszy, trwalszy, choćby mój ulubiony z potrójną elektrodą masową. Olej, którego potrzebujesz do tylnej przekładni, będzie miał na nalepce "do przekładni hipoidalnych". Używam od lat 80W90 Castrola na przemian z Shell'em - nigdy motocykle nie narzekały. dziękuję bardzo za pomoc, na pewno wskazówki sie przydadzą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaka Opublikowano 18 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2006 Przegladnelam forum, a ze jestem totalnym swiezakiem to dopiero zaczynam sie zaznajamiac z wieloma sprawami.Byc moze dla wielu z Was,przede wszystkim facetow okaze sie to smieszne,ze poczatkowo nowoscia dla mnie byly hasla typu .................... witamjeżeli do silnika 10W40 półsyntetyk (Motula nie polecam się nie sprawdził)do kardana Hypol 80W90 Castrol( ale jak nie jest bardzo brudny i nie rozcieńczony z wodą) radzę nie wymieniaćjeżeli chodzi o lagi nie wiem jeszcze nie czuję motywacji do wymianyfiltr paliwa dobierz pod względem przepustowości( ja dobieram na ,,oko'')przy zakupie filtra oleju pamiętaj o zakupie uszczelki pod dekielek(nie zawsze w orginale jest razem z filtrem)jeżeli masz jeszcze mało, to pomyśl o ważnej rzeczy a mianowicie filtr powietrza- wymiana wskazana pozdrawiam i dobrej zabawy p.s.podziwiam kobiety z takim zacięciem :clap: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krasnal Opublikowano 19 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2006 do kardana Hypol 80W90 Castrol( ale jak nie jest bardzo brudny i nie rozcieńczony z wodą) :icon_twisted: Co znaczy "rozcieńczony z wodą"???? Do kardana wchodzi bodajże tylko 200ml oleju przekładniowego i wymiana go jest bardzo prosta. Do wykonania samodzielnie :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
na zakręcie Opublikowano 19 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2006 witamjeżeli do silnika 10W40 półsyntetyk (Motula nie polecam się nie sprawdził)do kardana Hypol 80W90 Castrol( ale jak nie jest bardzo brudny i nie rozcieńczony z wodą) radzę nie wymieniaćjeżeli chodzi o lagi nie wiem jeszcze nie czuję motywacji do wymianyfiltr paliwa dobierz pod względem przepustowości( ja dobieram na ,,oko'')przy zakupie filtra oleju pamiętaj o zakupie uszczelki pod dekielek(nie zawsze w orginale jest razem z filtrem)jeżeli masz jeszcze mało, to pomyśl o ważnej rzeczy a mianowicie filtr powietrza- wymiana wskazana pozdrawiam i dobrej zabawy p.s.podziwiam kobiety z takim zacięciem :biggrin: hmmm,nie wiem czy to zaciecie:) po prostu z reguly jak juz sie za cos biore to wole wiedziec co nieco na dany temat;) a o uszczelce juz zdazylam wyczytac w serwisowce, jak na razie przygotowuje sie czysto teoretycznie do dzialania przed sezonem:) a jak przyjdzie czas to bede walczyc w garazu:)pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
x. Maślak Opublikowano 19 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2006 Skoro tak, to może te płyny zmień przed zimą. Zwłaszcza jeśli masz garaż chłodniejszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Belgu Opublikowano 19 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2006 ...jak na razie przygotowuje sie czysto teoretycznie do dzialania przed sezonem:) a jak przyjdzie czas to bede walczyc w garazu:) Moze lepiej ciut wczesniej to zrob. Przed sezonem wiekszosc bedzie leciala do garazy / serwisowi chciala jakis przerobek poprawek i przegladow... moze byc tloczno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcysiek Opublikowano 19 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2006 Lepiej te wszystkie wymiany i naprawy faktycznie juz teraz zrobic, nigdy nie wiadomo jak szybko sie wiosna pojawi i wtedy bieda-nie ma na czym śmigać. Ja w tym roku na wiosne zwlekałem do ostatniej chwili i poźniej niektorzy juz jeździli, a ja dłubałem się przy motorku... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaka Opublikowano 19 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2006 Co znaczy "rozcieńczony z wodą"???? miałem na myśli rzadki o konsystencji wody(już taki numer widziałem) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.