Skocz do zawartości

Oddławienie Virażki


Gość Anonymous
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich userów,

Mam Yamahę Virago XV535 z 1990 r. Ściągnięta z Niemiec i niestety jest zdławiona. Max. 120 km/h i koniec. Prośba o informację, jak były dławione moto z tamtego roku? Czyżby konieczna wymiana wałków rozrządu? Jeśli tak, to gdzie w rozsądnej cenie można takie nabyć? Może ktoś spotkał się z podobnym problemem i się z nim uporał? Dzięki za ew. odpowiedź.

Meki&Viagra535

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc! A wlasnie ile pali Twój motor??? Na poczatek prawdz czy w kroccach ssacych i wydechowych nie ma jakis przeslon( to najlatwiejsze),jesli sa to trzeba usunac , jesli nie ma to problem wiekszy bo trzeba walki od otwartej wersji.Pamietaj tylko ze otwarta wersja ma spod tylnego kola 26,6 KM i 0-400 16,06sek. Vmax-145K/h.Pozdrawiam .Janek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy też do jakiej mocy dławiona.

tego lata miałem na raz dwie virażki jedną kastrowaną drugą nie. Miała zmieniane wałki rozrządu. Silnik tej kastrowanej, co dziwiło mnie, pracował dużo spokojniej i ciszej przy 90 - 100 km/h a Różnica w mocy też nie była taka duża. Powiem, że lepiej mi się jeździło tą dławioną.

Dziwi mnie trochę opisywana przez Ciebie prędkość bo moja aż tak wolna nie była.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michał napisał:"To zależy też do jakiej mocy dławiona."

Bóg raczy wiedzieć?!?! Bez hamowni nie do sprawdzenia :) Na pewno ściągnięta była z Niemiec.

 

"Dziwi mnie trochę opisywana przez Ciebie prędkość bo moja aż tak wolna nie była."

Naprawdę!!! Jedzie 120 i to solo, bez wiatru, po prostej. Wyprzedzanie rozpędzonego Malucha pod górkę stanowi pewien problem...

 

Meki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak z Niemiec to masz to napisane w Fahrzeugbriefie (podane w kW)

 

wiesz ja miałem podobne problemy(z oddławioną Virażką). Jeden gaźnik nie zasilał cylindra i jechała koło 120km/h i miała gorsze przyspieszenie. Sprawdź w pierwszej kolejności gaźniki gdzieś w serwisie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc! Z tymi gaznikami to prawda , kumpel przyprowadzil do nas Vulcana750 , dziadowsko zaczal chodzic , duzo spalal , i zero przyspieszenia , po rozbiorce , okazalo sie ze w 1 gazniku membrana jest peknieta, zalozylismy druga i gra!!Nic wiecej nie trzeba bylo robic (pamietam jak kiedys chodzila ta Kawa, teraz tak samo chodzi). Pozdrawiam.Janek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamietaj tylko ze otwarta wersja ma spod tylnego kola 26,6 KM i 0-400 16,06sek. Vmax-145K/h.Pozdrawiam .Janek.

 

8O Otwarta czy zdławiona? Wydawało mi się, że otwarta: 32,4 kW (~44 KM). Strata 18 KM na przeniesienie napędu? Pytam, bo zdziwiłem się, że tak dużo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc! Nie napisano w tym greckim katalogu czy to otwarta czy zdlawiona wersja - podejrzewam ze otwarta, bo nie bylo wtedy ograniczania mocy , dodam ze dane wzialem z katalogu gazety 2Moto z 1995 roku , ale porownalem z innych gazet i mniej wiecej sie zgadzaly .Swoja droga sam jestem ciekaw tych danych , ale to ze dane katalogowe sa inne a rzeczywiste sa inne to juz wiem od dawna. Nie wierze w dane podawane prze wytwórnie i nazywam je np. moca reklamowa, lub przyspieszeniem reklamowym.Moze na otwartym wydechu Yamaszka lepsze ma osiagi bo oryginalne sa mocno stlumione. Nie pamietam ile ma np. Suzuki GSXR 1000, ale spod kola ma 146 KM, a Hayabusa 153KM i co Wy na to? Jak widze te liczby np. w ogloszeniach 186 , 175 itp to smiac mi sie chce. Poza tym ciekaw jestem ile z ilu KM korzysta sie w normalnej exploatacji 70% 80% czy 30%? Pozdrawiam. Janek Sceptyk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cze! Jeszcze mam pomysl ,znajdzcie dluga prosta paru kumpli do pomiaru i dobry stoper ,jak zejdziecie ponizej 16, 06 na 400 metrow to moc na kole jest wieksza niz ta co pisalem!! Te 145 k/ h to na liczniku wychodzi 155-160 . Pozdrawiam.Janek.Poszukam jeszcze w necie na angielskich stronach , moze cos pisza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Suzuki GSXR 1000, ale spod kola ma 146 KM, a Hayabusa 153KM i co Wy na to? Jak widze te liczby np. w ogloszeniach 186 , 175 itp to smiac mi sie chce. Poza tym  ciekaw jestem ile z ilu KM korzysta sie w normalnej exploatacji 70% 80% czy 30%? .

 

Jeżeli chodzi GSXR1000 czy Hayabusę (tudzież inne sporty) to wytwórnie bardzo chętnie podają moc z doładowaniem dynamicznym w airbox-sie , czyli w czasie jazdy z dużą prędkością (nie wiem jak wtedy mierzą moc :) ). Jeżeli chodzi o wykorzystanie mocy to przy spokojnej jeździe zryzykowałbym 30-50% w porywach do 70%, chyba że ktoś jeździ naprawdę dynamicznie. Prawdę mówiąc ważniejszym (dla mnie) parametrem jest maksymalny moment obrotowy i obroty przy jakich jest dostępny, bo od tego zależy dynamika maszyny.

Co do strat mocy na przeniesienie napędu to Poldek Caro miał zmierzoną stratę 25%. Myślę, że Yamaha stoi technologicznie wyżej od FSO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cze! Doladowanie dynamiczne w teorii ma pomagac w rozwijaniu wiekszej mocy , ale mysle ze nie wiecej niz 3-5 km, przy 250k/h( tak kiedys opisywal w artykule Tomek Kedzior). Zeby zwiekszyc moc o 7 KM w GSXR 1000 pewna znana firma oferuje uklad wydechowy + Power Commander za promocyjna cene 1600 $ . Ostatnio przeczytalem o tuningowej Hondzie VTR 1000 Sp 02 zeby podniesc moc ze 118 KM spod kola do 145 spod kola .Moto kosztuje wtedy 27 750 $!!! Ale ma sie wtedy Superbika pod tylkiem. Jesli chodzi o Virazke jesli jezdzi 120k/h to albo jest mocno kastrowana, albo cos z nia nie tak- bo V max 120 to kastraty ok. 17 KM tyle osiagaja. Dla mnie starego dziada nie wazne ile ma sie pod dupskiem ale najwazniejsza jest sama radosc z jazdy(chociaz ostatnio cos bardzo polubilem dłubanine:-)))))))))))))))))))))))))))))) ). Pozdrawiam. Janek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pamietam ile ma np. Suzuki GSXR 1000, ale spod kola ma 146 KM, a Hayabusa 153KM i co Wy na to? Jak widze te liczby np. w ogloszeniach 186 , 175 itp to smiac mi sie chce. Poza tym  ciekaw jestem ile z ilu KM korzysta sie w normalnej exploatacji 70% 80% czy 30%? Pozdrawiam. Janek Sceptyk.

 

To nie ma nic wspólnego ze sceptycyzmem. Są są dwie normy okreslania mocy amerykanska SAE czyli mierzona na tylnym kole i europejska DIN mierzona na sprzęgle.

Wiadomo, że zawsze lepiej wygląda jak moto ma 175 kM a nie np. 150 kM stąd zwykle firmy podają moc w specyfikacji DIN.

Virażka mająca moc na kole 26. kM była pewnie dławina. Zwykle układ przeniesienia napędu zabiera nie więcej niż 15% mocy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc! Dzieki Wam za drzenie tematu Virazki , bo wreszcie znalazlm dane wersji niekastrowanejMOC: 37 KM spod kola / obr(?) przyspieszenie 0-400 m :14 ,60 sek. Predkosc max: 100.6 MPH Predkosc uzyskana w tescie: 93,7 MPH . Czyli wersja z katalogu greckiego to kastrat. Pozdrawiam. Janek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...