Skocz do zawartości

Spawanie Silnika w dt


JaJo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

Wiec co do szlifów, jeśli gładz cylindra jest pokryta nikasilem, to szlif zmniejszy trwałość takiego elementu, (gdyż ściagniesz sienką warstwę nikasilu), ale nie zapominaj o tym, iż wiele motocykli i samochodzów ma zwykłe żeliwne tuleje i osiągają spore przebiegi (no ale to nie 1cylindrowe wysokoobrotowe 2s:)). Nikasil stosuje się dopiero od kilku lat. Jeśli tuleja nie jest pokryta nikasilem, to szlif nic nie zaszkodzi.

 

Twoja tujeja powinna zostac pomierzona średnicówką mikrometryczną. W ten sposób sprawdzisz jaka jest owalizacja tulei i czy mieści się w widełkach podanych przez producenta.

 

Moim zdaniem powinienneś pomierzyć tuleje, zrobić odpowiedni szlif i kupić oryginalny tłok nadwymiarowy.

 

PS. Nie znam tego producenta tłoków, ja na ogół polecam oryginalne, lecz jeśli jest pokryty nikasilem, to świadczy to, iż musi być dość porządny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj dostalem cylinder na ktory zrobiony zostal 1 szlif, niee jestem z tego zbytnio zadowlony bo zrobione to jest partacko (tak ocenil to moj dziadek ktory pracowal w tym fachu 20 lat) widac okrogle rysy i cylinder jest ostry a o gladzi nie ma co mowic, "plam" od szlifu niee ma, przechodzac do sedna sprawy to czy przy cylindrze z tuleja (czyli moim) po takim szlife cylinder stracł juz zywotnosc taka jak mial przy nominale? i jak te rysy beda mialy wplyw na (zestaw woessnera) tloka i pierscienie ?? szybciej sie to zuzyje ? moge np. przejechac papierem sciernym "zerowka" zeby go bardziej wygladzic ?powiedzie cos ogulnie o dobrysz szlifach na cylindrach z tuleja i tlokach z nikasilem. Dziadek twierdzi ze napewno niee pojerzdze tyle co na orginalnym bez szlifu:( i to mnie najbardzizej martwi, bo jak juz wczesniej pisalem to moto chce miec na dluzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj dostalem cylinder na ktory zrobiony zostal 1 szlif, niee jestem z tego zbytnio zadowlony bo zrobione to jest partacko (tak ocenil to moj dziadek ktory pracowal w tym fachu 20 lat) widac okrogle rysy i cylinder jest ostry a o gladzi nie ma co mowic, "plam" od szlifu niee ma, przechodzac do sedna sprawy to czy przy cylindrze z tuleja (czyli moim) po takim szlife cylinder stracł juz zywotnosc taka jak mial przy nominale? i jak te rysy beda mialy wplyw na (zestaw woessnera) tloka i pierscienie ?? szybciej sie to zuzyje ? moge np. przejechac papierem sciernym "zerowka" zeby go bardziej wygladzic ?powiedzie cos ogulnie o dobrysz szlifach na cylindrach z tuleja i tlokach z nikasilem. Dziadek twierdzi ze napewno niee pojerzdze tyle co na orginalnym bez szlifu:( i to mnie najbardzizej martwi, bo jak juz wczesniej pisalem to moto chce miec na dluzej.

 

Nie pękaj stary. To są ślady od honowania,standard. Nie kombinuj z papierem sciernym przypadkiem bo popsujesz pasowanie. Maszynak bedzie szła jak burza. A na marginesie szlif robi sie jak sie ma tłok. Mozna go wtedy obrobic cieplnie i dopiero po zdjąć wymiar i przeszlifowac cylinder na wymiar tłoka + luz (dla dt 125 ok 0.04 mm).

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Thors sloneczko :lol: :) ja niee pekam ale czy po przejechaniu frezarka niee powini tego wypolerowac ?? przeciez jezeli sa takie rysy to szybciej zurzyje sie pierscen i tlok, zrobie foto i sam ocenisz, albo napisz czym charakteryzuje sie "dobrze" zrobiony szlif??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niee powini tego wypolerowac

 

W zyciu. Polerowanie psuje dokładność wykonania. To zelazna zasada obróbki skrawaniem. Mozna bylo to zrobic jedynie płytką scierną o mniejszych ziarnach korundu dla uzyskania mnijszej chropowatości powierzchni. ale podejrzewam ze chropwatość u Ciebie jest OK, tylko Cie wygląd przeraża. Dla sprawdzenia przejedz palucham po powierzchni.Jak nic nie wyczujesz to jest ok.

pozdro słoneczko :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Na gładzi cylindrowej powinny być ślady. Jest to efekt honowania. Chropowatość cylindra jest ściśle kreślona i nie może być za mała.

Dzięki tym rysom olej będzie się utrzymywał na gładzi cylindra. Przy gładzi jak lustro olej nie miał by się gdzie zatrzymać i po prostu spływał by i utrzymanie filmu olejowego na gładzi było by o wiele trudniejsze.

Pamiętaj jeszcze o tym zukosowaniu okien. Bez nich może ci wyrwać pierścienie w raz z kawałkiem tłoka. Fazy można wykonać zwykłym pilnikiem. Powinny mieć wysokość około 1-2 mm i pochylenie około 2 stopnie."

 

nie myslcie ze jestem taki madry... to sa slowa Pipcyka :)

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I stało sie :D:D wczoraj odbylem swoja 1 jazde po dluuugiej przerwie, moto odpalil za 2 razem pochodzil z 5 min i zrobilem malutki kursik obok domu :D

wszystko gra, teraz pytanie :D jak go docierac? (info o tym co wymienilem we wczesniejszych postach :D) niee przekraczam 6 tys, choc ciezko sie tak jezdzi, mam (w skrzyni Castrol 4t Superbike) Castrol R2 Racingbike w dozowniku a do bezyny malo co dolewalem, czy powinno sie dolewac wiecej oleju? chce zeby do docieranie dobrze mi wyszlo a niee ze mimo to ze niee dobrze jezdzilem moto zle sie dodarl i dupa bedzie z tego co zrobilem.Prosze o pomoc fachowcow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...