JaJo Opublikowano 24 Grudnia 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2004 EJ no pomozcie mi :cry: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JaJo Opublikowano 4 Stycznia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2005 WĂśssner - co myslicie o tej firmie, robi dobre Tloki?? ja wziolem do swojej detki, sa powlekane nikasilem. Napisze cos o tym prosze.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Idaho Opublikowano 5 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2005 Wiec co do szlifów, jeśli gładz cylindra jest pokryta nikasilem, to szlif zmniejszy trwałość takiego elementu, (gdyż ściagniesz sienką warstwę nikasilu), ale nie zapominaj o tym, iż wiele motocykli i samochodzów ma zwykłe żeliwne tuleje i osiągają spore przebiegi (no ale to nie 1cylindrowe wysokoobrotowe 2s:)). Nikasil stosuje się dopiero od kilku lat. Jeśli tuleja nie jest pokryta nikasilem, to szlif nic nie zaszkodzi. Twoja tujeja powinna zostac pomierzona średnicówką mikrometryczną. W ten sposób sprawdzisz jaka jest owalizacja tulei i czy mieści się w widełkach podanych przez producenta. Moim zdaniem powinienneś pomierzyć tuleje, zrobić odpowiedni szlif i kupić oryginalny tłok nadwymiarowy. PS. Nie znam tego producenta tłoków, ja na ogół polecam oryginalne, lecz jeśli jest pokryty nikasilem, to świadczy to, iż musi być dość porządny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JaJo Opublikowano 11 Stycznia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2005 Wczoraj dostalem cylinder na ktory zrobiony zostal 1 szlif, niee jestem z tego zbytnio zadowlony bo zrobione to jest partacko (tak ocenil to moj dziadek ktory pracowal w tym fachu 20 lat) widac okrogle rysy i cylinder jest ostry a o gladzi nie ma co mowic, "plam" od szlifu niee ma, przechodzac do sedna sprawy to czy przy cylindrze z tuleja (czyli moim) po takim szlife cylinder stracł juz zywotnosc taka jak mial przy nominale? i jak te rysy beda mialy wplyw na (zestaw woessnera) tloka i pierscienie ?? szybciej sie to zuzyje ? moge np. przejechac papierem sciernym "zerowka" zeby go bardziej wygladzic ?powiedzie cos ogulnie o dobrysz szlifach na cylindrach z tuleja i tlokach z nikasilem. Dziadek twierdzi ze napewno niee pojerzdze tyle co na orginalnym bez szlifu:( i to mnie najbardzizej martwi, bo jak juz wczesniej pisalem to moto chce miec na dluzej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Strzalek Opublikowano 11 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2005 W dt 125 przy ostrej jeżdzie przejedziesz nawet koło sezonów. Warunkiem tylko jest to żeby dobrze dotrzec silnik i miec alebo orginalny albo firmowy tłok. Lepiej wyda troche wiecej kasy ale to sie napewno opłaci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thors Opublikowano 11 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2005 Wczoraj dostalem cylinder na ktory zrobiony zostal 1 szlif, niee jestem z tego zbytnio zadowlony bo zrobione to jest partacko (tak ocenil to moj dziadek ktory pracowal w tym fachu 20 lat) widac okrogle rysy i cylinder jest ostry a o gladzi nie ma co mowic, "plam" od szlifu niee ma, przechodzac do sedna sprawy to czy przy cylindrze z tuleja (czyli moim) po takim szlife cylinder stracł juz zywotnosc taka jak mial przy nominale? i jak te rysy beda mialy wplyw na (zestaw woessnera) tloka i pierscienie ?? szybciej sie to zuzyje ? moge np. przejechac papierem sciernym "zerowka" zeby go bardziej wygladzic ?powiedzie cos ogulnie o dobrysz szlifach na cylindrach z tuleja i tlokach z nikasilem. Dziadek twierdzi ze napewno niee pojerzdze tyle co na orginalnym bez szlifu:( i to mnie najbardzizej martwi, bo jak juz wczesniej pisalem to moto chce miec na dluzej. Nie pękaj stary. To są ślady od honowania,standard. Nie kombinuj z papierem sciernym przypadkiem bo popsujesz pasowanie. Maszynak bedzie szła jak burza. A na marginesie szlif robi sie jak sie ma tłok. Mozna go wtedy obrobic cieplnie i dopiero po zdjąć wymiar i przeszlifowac cylinder na wymiar tłoka + luz (dla dt 125 ok 0.04 mm).Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JaJo Opublikowano 11 Stycznia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2005 Thors sloneczko :lol: :) ja niee pekam ale czy po przejechaniu frezarka niee powini tego wypolerowac ?? przeciez jezeli sa takie rysy to szybciej zurzyje sie pierscen i tlok, zrobie foto i sam ocenisz, albo napisz czym charakteryzuje sie "dobrze" zrobiony szlif?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thors Opublikowano 11 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2005 niee powini tego wypolerowac W zyciu. Polerowanie psuje dokładność wykonania. To zelazna zasada obróbki skrawaniem. Mozna bylo to zrobic jedynie płytką scierną o mniejszych ziarnach korundu dla uzyskania mnijszej chropowatości powierzchni. ale podejrzewam ze chropwatość u Ciebie jest OK, tylko Cie wygląd przeraża. Dla sprawdzenia przejedz palucham po powierzchni.Jak nic nie wyczujesz to jest ok.pozdro słoneczko :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JaJo Opublikowano 12 Stycznia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2005 Własnie problem jest w tym ze czuje lekkie zarysowania :) i tego sie boje :cry: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dobczok Opublikowano 12 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2005 "Na gładzi cylindrowej powinny być ślady. Jest to efekt honowania. Chropowatość cylindra jest ściśle kreślona i nie może być za mała.Dzięki tym rysom olej będzie się utrzymywał na gładzi cylindra. Przy gładzi jak lustro olej nie miał by się gdzie zatrzymać i po prostu spływał by i utrzymanie filmu olejowego na gładzi było by o wiele trudniejsze.Pamiętaj jeszcze o tym zukosowaniu okien. Bez nich może ci wyrwać pierścienie w raz z kawałkiem tłoka. Fazy można wykonać zwykłym pilnikiem. Powinny mieć wysokość około 1-2 mm i pochylenie około 2 stopnie." nie myslcie ze jestem taki madry... to sa slowa Pipcyka :) Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JaJo Opublikowano 12 Stycznia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2005 Przeciez to nie jest 4t tam jest olej wraz z paliwem wiec niee wiem czemu mowisz o filmie olejowym a co zukosowaniu okien to mozesz to wyjasnic "na chlopski rozum" :) :o Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JaJo Opublikowano 12 Stycznia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2005 przepraszam za ta pomylke---> nie da sie tego usunac :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JaJo Opublikowano 17 Stycznia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2005 I stało sie :D:D wczoraj odbylem swoja 1 jazde po dluuugiej przerwie, moto odpalil za 2 razem pochodzil z 5 min i zrobilem malutki kursik obok domu :Dwszystko gra, teraz pytanie :D jak go docierac? (info o tym co wymienilem we wczesniejszych postach :D) niee przekraczam 6 tys, choc ciezko sie tak jezdzi, mam (w skrzyni Castrol 4t Superbike) Castrol R2 Racingbike w dozowniku a do bezyny malo co dolewalem, czy powinno sie dolewac wiecej oleju? chce zeby do docieranie dobrze mi wyszlo a niee ze mimo to ze niee dobrze jezdzilem moto zle sie dodarl i dupa bedzie z tego co zrobilem.Prosze o pomoc fachowcow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.