IZO Opublikowano 14 Lipca Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 1 godzinę temu, lysy76 napisał: Obecnie mają busy i osobówki. Kraza 255 czy Jelcza 315 nie pamiętam z miechami. 😎 Uproszczenie z mojej strony. Ale nie wyjaśniłeś po co zalecałeś wydłużenie amortyzatora? Dłuższy amor w spoczynku powinien być dłuższy na pełnej kompresji, ale właśnie rozkminiłem że nie jest to regułą i może być tak, że dłuższy amor ma więcej skoku i siądzie tak samo i przywali w błotnik 😁 Więc żeby zrobić to jak najlepiej, to pasowało by zmierzyć ten amor w pełnej kompresji i poszukać takiego który jest te 20mm dłuższy. Albo szukać takiego samego z twardszą sprężyną. Ewentualnie wymienić sprężynę w tym na twardszą (kolega 120kg) jak patrze tak na szybko w neta to pełną charakterystykę, czyli wymiary w spoczynku, w kompresji i twardość sprężyny, to opisaną mają tylko markowe i drogie amorki. Widzę że sama sprężyna też swoje kosztuje. Pasuje chyba spytać jaki jest na to budżet zanim się zacznie doradzać amory za kilka koła 😁 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jonaszko Opublikowano 15 Lipca Udostępnij Opublikowano 15 Lipca IZO, nie kombinuj. To nie żaden pojazd kosmiczny tylko taczki połączone z rowerem. O twardości i dobiciu amora nie decyduje jego długość a twardość sprężyny i tzw dobicie, czyli upraszczając, jak szybko w nim przepływa olej. W tym konkretnym przypadku jest mocno przekroczone dopuszczalne obciążenie i nawet jeśli zmieni amortyzator na twardszy, twardsza sprężyna, to i tak reszta się połamie. Jedynym rozwiązaniem jest tutaj schudnięcie ze 40 kg.Są nawet do dziś produkowane ciężarówki, np. w Indiach na resorach. Przewożą jeszcze większe ciężary niż te na poduszkach Wysłane z mojego Infinix X666B przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jinx Opublikowano 16 Lipca Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lipca Myślę o redukcji wagi ale zanim schudnę kilka kg to będzie już po sezonie.. ktoś mi napisał żeby zmienić poprostu sprężynę na taką o 20% grubszą i powinno być ok, gdybym znalazł amortyzator o podanych wymiarach to wymienił bym go całego ale ciężko znaleźć taki który jest w 100% odpowiedni i jest ryzyko że dalej nie będzie wytrzymywał mojego obciążenia więc chyba wymiana sprężyny w nim to będzie najlepsze rozwiązanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jonaszko Opublikowano 16 Lipca Udostępnij Opublikowano 16 Lipca Tak spojrzałem na specyfikacje tego roweru i widzę, że obciążenie to 180kg! Cos sie chyba komuś pomyliło. Ale skoro tak jest, to reklamuj to. Tak przy okazji, na amortyzatorze nie ma żadnej regulacji? Mała śrubka na dole H/S, H/L? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jinx Opublikowano 16 Lipca Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lipca Jest regulacja ale jak bym nie kręcił to i tak amor siada na kole próbowałem regulować ale to nic nie daję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lysy76 Opublikowano 16 Lipca Udostępnij Opublikowano 16 Lipca Stąd moje wynurzenia. Szybki przegląd co rynek oferuje i przeczucie graniczące z pewnością, że ten amor to wydmuszka. Dwa pokrętła i cylinder za 300$. Koleś składał sobie downhilla. Żaden ekstrem. Amatorsko. A i tak wyszło na dwie dyszki bez paru stówek. I z tego co pamiętam, to większość poszło na ramę i właśnie zawias Cytuj pis(s) off🦆 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jinx Opublikowano 21 godzin temu Autor Udostępnij Opublikowano 21 godzin temu Zamieniłem ten amortyzator na taki od motoru i po problemie trzyma się to jakoś i nie obniża zbytnio. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.