Skocz do zawartości

Problem z wagą i damperem w motorze


Jinx
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, lysy76 napisał:

Obecnie mają  busy i osobówki. Kraza 255 czy Jelcza 315 nie pamiętam z miechami. 😎

Uproszczenie z mojej strony. 

Ale nie wyjaśniłeś po co zalecałeś wydłużenie amortyzatora?

 

Dłuższy amor w spoczynku powinien być dłuższy na pełnej kompresji, ale właśnie rozkminiłem że nie jest to regułą i może być tak, że dłuższy amor ma więcej skoku i siądzie tak samo i przywali w błotnik 😁

Więc żeby zrobić to jak najlepiej, to pasowało by zmierzyć ten amor w pełnej kompresji i poszukać takiego który jest te 20mm dłuższy. Albo szukać takiego samego z twardszą sprężyną. Ewentualnie wymienić sprężynę w tym na twardszą (kolega 120kg) 

jak patrze tak na szybko w neta to pełną charakterystykę, czyli wymiary w spoczynku, w kompresji i twardość sprężyny, to opisaną mają tylko markowe i drogie amorki. Widzę że sama sprężyna też swoje kosztuje. Pasuje chyba spytać jaki jest na to budżet zanim się zacznie doradzać amory za kilka koła 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IZO, nie kombinuj. To nie żaden pojazd kosmiczny tylko taczki połączone z rowerem. O twardości i dobiciu amora nie decyduje jego długość a twardość sprężyny i tzw dobicie, czyli upraszczając, jak szybko w nim przepływa olej. W tym konkretnym przypadku jest mocno przekroczone dopuszczalne obciążenie i nawet jeśli zmieni amortyzator na twardszy, twardsza sprężyna, to i tak reszta się połamie. Jedynym rozwiązaniem jest tutaj schudnięcie ze 40 kg.
Są nawet do dziś produkowane ciężarówki, np. w Indiach na resorach. Przewożą jeszcze większe ciężary niż te na poduszkach

Wysłane z mojego Infinix X666B przy użyciu Tapatalka



Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę o redukcji wagi ale zanim schudnę kilka kg to będzie już po sezonie.. ktoś mi napisał żeby zmienić poprostu sprężynę na taką o 20% grubszą i powinno być ok, gdybym znalazł amortyzator o podanych wymiarach to wymienił bym go całego ale ciężko znaleźć taki który jest w 100% odpowiedni i jest ryzyko że dalej nie będzie wytrzymywał mojego obciążenia więc chyba wymiana sprężyny w nim to będzie najlepsze rozwiązanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stąd moje wynurzenia. Szybki przegląd co rynek oferuje i przeczucie graniczące z pewnością, że ten amor to wydmuszka. Dwa pokrętła i cylinder za 300$. 

Koleś składał sobie downhilla. Żaden ekstrem. Amatorsko. A i tak wyszło na dwie dyszki bez paru stówek. I z tego co pamiętam, to większość poszło na ramę i właśnie zawias 

pis(s) off🦆

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...