IZO Opublikowano Poniedziałek o 19:42 Udostępnij Opublikowano Poniedziałek o 19:42 1 godzinę temu, lysy76 napisał: Obecnie mają busy i osobówki. Kraza 255 czy Jelcza 315 nie pamiętam z miechami. 😎 Uproszczenie z mojej strony. Ale nie wyjaśniłeś po co zalecałeś wydłużenie amortyzatora? Dłuższy amor w spoczynku powinien być dłuższy na pełnej kompresji, ale właśnie rozkminiłem że nie jest to regułą i może być tak, że dłuższy amor ma więcej skoku i siądzie tak samo i przywali w błotnik 😁 Więc żeby zrobić to jak najlepiej, to pasowało by zmierzyć ten amor w pełnej kompresji i poszukać takiego który jest te 20mm dłuższy. Albo szukać takiego samego z twardszą sprężyną. Ewentualnie wymienić sprężynę w tym na twardszą (kolega 120kg) jak patrze tak na szybko w neta to pełną charakterystykę, czyli wymiary w spoczynku, w kompresji i twardość sprężyny, to opisaną mają tylko markowe i drogie amorki. Widzę że sama sprężyna też swoje kosztuje. Pasuje chyba spytać jaki jest na to budżet zanim się zacznie doradzać amory za kilka koła 😁 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jonaszko Opublikowano Wtorek o 06:07 Udostępnij Opublikowano Wtorek o 06:07 IZO, nie kombinuj. To nie żaden pojazd kosmiczny tylko taczki połączone z rowerem. O twardości i dobiciu amora nie decyduje jego długość a twardość sprężyny i tzw dobicie, czyli upraszczając, jak szybko w nim przepływa olej. W tym konkretnym przypadku jest mocno przekroczone dopuszczalne obciążenie i nawet jeśli zmieni amortyzator na twardszy, twardsza sprężyna, to i tak reszta się połamie. Jedynym rozwiązaniem jest tutaj schudnięcie ze 40 kg.Są nawet do dziś produkowane ciężarówki, np. w Indiach na resorach. Przewożą jeszcze większe ciężary niż te na poduszkach Wysłane z mojego Infinix X666B przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jinx Opublikowano Środa o 13:30 Autor Udostępnij Opublikowano Środa o 13:30 Myślę o redukcji wagi ale zanim schudnę kilka kg to będzie już po sezonie.. ktoś mi napisał żeby zmienić poprostu sprężynę na taką o 20% grubszą i powinno być ok, gdybym znalazł amortyzator o podanych wymiarach to wymienił bym go całego ale ciężko znaleźć taki który jest w 100% odpowiedni i jest ryzyko że dalej nie będzie wytrzymywał mojego obciążenia więc chyba wymiana sprężyny w nim to będzie najlepsze rozwiązanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jonaszko Opublikowano Środa o 16:05 Udostępnij Opublikowano Środa o 16:05 Tak spojrzałem na specyfikacje tego roweru i widzę, że obciążenie to 180kg! Cos sie chyba komuś pomyliło. Ale skoro tak jest, to reklamuj to. Tak przy okazji, na amortyzatorze nie ma żadnej regulacji? Mała śrubka na dole H/S, H/L? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jinx Opublikowano Środa o 17:06 Autor Udostępnij Opublikowano Środa o 17:06 Jest regulacja ale jak bym nie kręcił to i tak amor siada na kole próbowałem regulować ale to nic nie daję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lysy76 Opublikowano Środa o 17:35 Udostępnij Opublikowano Środa o 17:35 Stąd moje wynurzenia. Szybki przegląd co rynek oferuje i przeczucie graniczące z pewnością, że ten amor to wydmuszka. Dwa pokrętła i cylinder za 300$. Koleś składał sobie downhilla. Żaden ekstrem. Amatorsko. A i tak wyszło na dwie dyszki bez paru stówek. I z tego co pamiętam, to większość poszło na ramę i właśnie zawias Cytuj pis(s) off🦆 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.