Monster Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Tylko, że właśnie jak kupiłem to był zalany Motul i pukało to zmieniłem na Valvoline i tez puka :). Co jest jeszcze ciekawe to to, że jak oprę go na stopce bocznej to stuki znikają nawet na zimnym silniku. No nic, na razie jeżdżę tak jak jest, ale wkurza ucho to stukanie. Po sezonie może będę coś kombinował. Co do Castrola to właśnie ktoś tu wcześniej pisał, że pomógł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Starszy Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2009 ...popychacze zaworów nie powinny reagować na przechył, prędzej już rozrząd - pod tym kątem zacznij słuchać, podobno potrafi pęknąć sprężyna(y) napinacza(y), lub więcej nie jest w stanie dopchnąć i trzeba wymieniać rozrząd lub kombinować z przedłużeniem docisku ślizgacza(y) co na jakiś czas pomaga - w tym temacie nie mam doświadczenia, jeszcze nic nie robiłem - a może to jakaś inna banalna przyczyna ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Monster Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Właśnie na rozrząd to mi nie wygląda bo stuki są zbyt regularne. Przynajmniej tak mi się wydaję. Mam nadzieję, że do końca sezonu nic się z tym nie stanie i jakoś dojeżdżę, a na zimę z tym powalczę. Dzięki za rady! Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szaka Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Witam wszystkich. Mam takie pytanko: gdzie można za przyzwoite pieniądze kupić uszczelki silnika do vn 750? Szukam w necie, ale nic nie mogę znaleźć. Pomóżcie jak najszybciej :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Starszy Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Witaj szaka ! Uszczelki takie jak : pod głowice - pod tuleje cylindrów - i jeszcze jedna po rozpołowieniu ( nie pamiętam która, ale zbyt skomplikowana ) - musisz kupić w serwisie - nie spotkałem podróbek. koszt chyba ze 300 zł za ten kpl. Pozostałe można dociąć samemu z odpowiedniego materiału (dostępny w motoryzacyjnych) - opłaca się, bo w serwisie są drogie, a mało skomplikowane. Ja w R. znalazłem gościa, który wkiedyś miał taki zakład z uszczelkami - wiec mi dociął pozostałe ( chyba jeszcze ze sześć ) z własnego materiału za parę zł - ale to było 4-ry lata wstecz. Powodzenia ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ogg_v2 Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Witam. Od niedawna należę do szacownego grona posiadaczy vn 750 (mój pierwszy motocykl). Wersja amerykańska, 95 rok. Nakręciłem już ok. 2000 km i mogę stwierdzić, że maszynka rewelacja. Niestety ostatnio mnie zawiodła. Wróciłem z trasy, zgasiłem, otworzyłem bramę, garaż, usiadłem żeby odpalić… Kręcę dość długo, strzał z tłumika i nic. Kręcę drugi raz – rozrusznik zawiesił się na chwilę, zgasły kontrolki, rozrusznik ruszył, ale słabiej, kontrolki zaświeciły się słabo. Kolejny raz - to samo. Wyjąłem akumulator i pod prostownik. Po naładowaniu odpala. Sprawdziłem ładownie i prawie go nie ma. Wczoraj po wizycie u elektryka wiem, że muszę wyjmować alternator. Ale nie wiem czy przypadkiem nie czeka mnie jeszcze zakup regulatora napięcia, bo strasznie się grzeje. I tu mam problem. Na www.larsson.pl znalazłem dwa rodzaje regulatorów. Gdybym musiał kupować to nie do końca jestem pewien który. RGU-404 ma bardziej ścięte rogi i dedykowany jest do wersji 60-cio konnej od 1994 roku, a RGU-403 do starszych i mocniejszych 65-cio konnych. Ja mam wersję amerykańską, czyli chyba 68 kucyków, rocznik 95 (mocą jest mu bliżej do tych starszych wersji czyli regulator 403, ale rocznikowo powinien być 404. Regulator, który jest u mnie zamontowany wygląda jak RUG-403. Jest na nim symbol: SH650A-12 i pod spodem 5.3. Stąd moje pytanie - może ktoś orientuje się jaki powinien być regulator? Z góry dzięki za odpowiedź, chociaż łudzę się, że do niczego mi się nie przyda i skończy się tylko na alternatorze, bez wymiany regulatora. P.S. Przy okazji - gdyby ktoś zastanawiał się nad zakupem blokady na tarczę, to do Vulcana trzeba szukać czegoś z cieńszym bolcem. Chciałem kupić Xena XN 15, ale nie wchodziła w otwory w tarczy, więc wziąłem Xena XZ1 i jest ok. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szaka Opublikowano 20 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2009 (edytowane) Dzięki starszy za pomoc! Nie powiódł mi się motorek,cały czas jest jakiś problem. mechanik, którego prosiłem o pomoc powiedział,że nie ma gorszego zakażenia niż vulcan. Zostało mi leczyć go i siebie do skutku, a jakiego to się okaże : ;) Edytowane 20 Sierpnia 2009 przez szaka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Starszy Opublikowano 21 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2009 ...współczuje szaka bo przecież jest sezon a widocznie trafiłeś do mechanika rowerowego ( pewnie o tym nie wie ), bo przy VN-ie największym problemem dla wielu jest wyjęcie silnika ( ciężki ) - reszta jest podobna np. do silnika Golfa ( 16-tki), chyba, że ktoś znowu nie potrafi wyobrazić sobie V-ki, tylko rzędowe. Są w Radomiu mechanicy którzy nie mają z VN-ami problemów, a przecież są jeszcze bardziej skomplikowane silniki niż ten. Po następnym sezonie pewnie będę wymieniał rozrząd to możesz obiecać temu "mechanikowi", że pozwolę mu się popatrzeć ! Pozdrawiam !! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KURARA Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Witam. Mam pytanie które już było na forum ale nie znalazłem odpowiedzi a mianowicie jakie najlepiej założyc klocki hamulcowe.Chodzi mi głownie o to żeby nie ścierały nadmiernie tarcz hamulcowych bo ponoć jest jakaś różnica w starszych modelach i niektóre klocki je nadmiernie ścieraja .Ja mam moto z 92r .Może ktos juz przerabiał ten temat to coś podpowie. Acha odnośnie stukania zaworów w drugim cylindrze to sie podziele własnym przykładem. Moto kupiłem z zalanym nowym olejem nie wiem jakim bo kupowałem od handlarza.Silnik pracował cicho i nie było żadnych stuków.Po sezonie zmieniłem na motul 5100.Przy zmianie oleju okazało sie że miałem zalany pełny syntetyk.No i po tej zmianie oleju zaczoł mi stukać na zaworach.Czasami jak zrobie dłuższą trase i przegonie go na wyższych obrotach to sie uciszy na jakiś czas ale generalnie sąstuka pod obciążeniem. Tak więc zastanawiam się czy nie wrócić do pełnego syntetyku.Co o tym myślicie-powrócić do pełnego syntetyka czy już dalej zalewac jakimś pólsyntetykiem bo z motula to chyba zrezygnuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stasiok Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2009 ...współczuje szaka bo przecież jest sezon a widocznie trafiłeś do mechanika rowerowego ( pewnie o tym nie wie ), bo przy VN-ie największym problemem dla wielu jest wyjęcie silnika ( ciężki ) - reszta jest podobna np. do silnika Golfa ( 16-tki), chyba, że ktoś znowu nie potrafi wyobrazić sobie V-ki, tylko rzędowe. Są w Radomiu mechanicy którzy nie mają z VN-ami problemów, a przecież są jeszcze bardziej skomplikowane silniki niż ten. Po następnym sezonie pewnie będę wymieniał rozrząd to możesz obiecać temu "mechanikowi", że pozwolę mu się popatrzeć ! Pozdrawiam !! Witam Panów czytam forum od dawna i myślę że dorosłem do pogadania z wami, na tematy techniczne mojego VN-a. Mam maleńki wyciek oleju między kardanem a skrzynią. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Starszy Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2009 ...witam młodszego ! - stasiok - mało precyzyjnie określasz - myślę, że masz wyciek z pod gumowej osłony. Trzeba wymienić uszczelniacz przekładni kątowej - spokojnie zrobisz to sam, jest ładnie rozrysowane w manualu. Koszt - nie więcej jak 30 zł. Podaruj sobie mądrych mechaników którzy, ażeby zedrzeć forsę narzekają "jaka to padaka ten VN", a później robią np. za 300 - 500 zł. Wierz mi - są też normalni mechanicy. Wydaje mi się, że z takim wyciekiem sezon powinieneś spokojnie dokończyć - sprawdzaj tylko stan oleju silnikowego !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter 1600 Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Witam. Mam pytanie które już było na forum ale nie znalazłem odpowiedzi a mianowicie jakie najlepiej założyc klocki hamulcowe.Chodzi mi głownie o to żeby nie ścierały nadmiernie tarcz hamulcowych bo ponoć jest jakaś różnica w starszych modelach i niektóre klocki je nadmiernie ścieraja .Ja mam moto z 92r .Może ktos juz przerabiał ten temat to coś podpowie. Acha odnośnie stukania zaworów w drugim cylindrze to sie podziele własnym przykładem. Moto kupiłem z zalanym nowym olejem nie wiem jakim bo kupowałem od handlarza.Silnik pracował cicho i nie było żadnych stuków.Po sezonie zmieniłem na motul 5100.Przy zmianie oleju okazało sie że miałem zalany pełny syntetyk.No i po tej zmianie oleju zaczoł mi stukać na zaworach.Czasami jak zrobie dłuższą trase i przegonie go na wyższych obrotach to sie uciszy na jakiś czas ale generalnie sąstuka pod obciążeniem. Tak więc zastanawiam się czy nie wrócić do pełnego syntetyku.Co o tym myślicie-powrócić do pełnego syntetyka czy już dalej zalewac jakimś pólsyntetykiem bo z motula to chyba zrezygnuje. A na jakiej podstawie twierdzisz,że był zalany pełnym syntetykiem?Myślę że był wlany minerał i taki powinieneś wlać. Cytuj 2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KURARA Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2009 A na jakiej podstawie twierdzisz,że był zalany pełnym syntetykiem?Myślę że był wlany minerał i taki powinieneś wlać. Nie mam 100% pewności że był to pełny syntetyk ale parę faktów za tym przemawia a mianowicie jak kupiłem moto to na 100% był zalany świeżym olejem- w okienku kontrolnym było widac jego jasny żółty kolor.Przejechałem na nim jakies 3 tys km- barwa jego lekko ściemniała na ciemny karmel. Przy wymianie ściekł jak woda- był bardzo rzadki.No i jeszcze jeden objaw wskazujący na to to fakt iż wcześniej jak odpalałem moto nawt w chłodny dzień to po odpaleniu olej był cały czas widoczny w okienku kontrolnym a po zalaniu motulem na chwilę olej znika z okienka kontrolnego i pojawia sie po lekkim rozgrzaniu silnika co napewno świadczy o różnicy ich gęstości i stąd moje wnioski.Poza tym podkreśle że stuki -niegroźne dla ucha cykanie pojawiło się właśnie zaraz po zmianie oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ogg_v2 Opublikowano 10 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2009 Wracając do moich wątpliwości kilka postów wyżej, odnośnie regulatora napięcia do amerykańskiego vulcana, mogę podzielić się tym czego się dowiedziałem. Do wszystkich vn 750 od 94 roku jest ten sam regulator, niezależnie od tego czy to wersja na Europę czy USA. A u mnie był zamontowany ten od starszych wersji. Widać jakiś młotek wcześniej wymieniał w nim regulator i wsadził nie ten co trzeba. I tak byłem zmuszony przewinąć alternator (to co wszyscy mówią o wyjmowaniu altka z silnika to niestety prawda) i jeszcze później kupić nowy regulator. Przy okazji przeniosłem go obok podnóżka pasażera, żeby miał lepsze chłodzenie. Śmigam od 2 tygodni i wszystko jest ok :biggrin: Przy okazji wielki szacunek dla chłopaków z Kawasaki :notworthy: - po wielu poszukiwaniach w Internecie, jaki regulator kupić, dalej nie miałem na 100 % pewności który. Napisałem maila do serwisu i po niecałej godzince dostałem odpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wiesiekh Opublikowano 13 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2009 Witam! Nie było mnie dawno na tym forum, to ze względu na brak czasu i...... niezawodnośc mojego Vulcanka! Pracuje pięknie i jazda nim to frajda. Podkarpacie , tutaj mieszkam - też jakby wymarzona kraina na przejażdżki i wypady.Jednak, ostatnio po jednym z nich zauważyłem brak płynu chłodzącego w zbiorniku umieszczonym po prawej stronie w dole silnika. Zaniepokojony zajrzałem zaraz do wlewu chłodnicy , tam było pod korek. To mnie trochę uspokoiło, jednak mocno zastanowiło jak działa ten zbiorniczek. Czy płyn się samoczynnie się uzupełnia w chłodnicy, pobierając go ze zbiornika? Kto mi to wytłumaczy? - proszę! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.