Skocz do zawartości

Yamaha YZF R6 - pytania, opinie, oceny


Rekomendowane odpowiedzi

Szukam osób które posiadaja Yamaha R6 ..jestem nim zainteresowany i chce takim śmigac na wiosne ...ale tak do konca niewiem czy yamaha,a moze kawasaki 636? ewentualnie suzuki600...Każdy dealer-sprzedawca zachwala swoje maszyny... wiec takim ludzim poprostu niezbyt mi sie chce wierzyc...szukam porad fachowców.osób które dosiadały tych "cacuszek".lub posiadaja taka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o nówki to w 2004 roku najlepsza 600tką było zdecydowanie Suzuki GSX-R 600.

W 2005 wchodzi nowa Yamaha R6(zmodyfikowana), nowa Kawa ZX 636 i prawdopodobnie(zgodnie z panującym trendem zmian co dwa latka) pojawi sie zmodyfikowana Honda CBR 600.

 

Jeśli mówisz o nowym sprzęci to wstrzymaja sie jeszcze troche aż będzie nieco więcej wiadomo na temat tego co sie pojawi i wtedy zdecydujesz. Nowa R6 raczej nie jest kolosalnie inna od tej która była produkowana w 2003 i 2004 ale Kawa ZX636 wygląda(nie wiem jak tam z techniką) na nieco mocniej zmienioną.

O Hondzie nie weim jeszcze nic...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IGŁA - nie wiem na czym opierasz swoje spostrzezenia ale mniejsza o to - moze dlatego ze Rossi jeżdzi na Yamaha hehe - ale nie do tego zmiezam. W 2005 r. Yamaha w swoim seryjnym modelu nie dokonała zbyt duzych zmian co mozna zobaczyc na ich firmowej stronce/ sa juz opisy 2005r/ Kawa natomiast zmieniła całkowicie zx-6r i zx-6rr. Do ważniejszych zmian nalezy zaliczyc podwojny wtrysk paliwa, nowe sprzegło ktore przy redukcji na wyzszy bieg nie powoduje blokady tylnego koła, nowe cylindry, głowica po to aby w zakresie srednich i wysokich obrotów zwiekszyc moc silnika, nowa skrzynia biegów zestopniowana do warunków panujacych na torze /1 i 2 długie przełożenia a potem coraz krótsze/ sztywniejsz konstrukcja ramy /mniej spawów i wahacz odlewany, lzejsze kółka /5 ramienne/ Ze zmian wizualnych rama black, przesuniety zbiornik aby zwiekszyc mase na srodku cieżkości, kierunki w owiewkach i tłumik pod siodłem. Moc 130/136 KM.

Co do pytania R6 czy kawa636 - zależy który rocznik bo 2002 to raczej R6 chociaz 2 sie sypała, ale 2003 to zdecydowanie ZX-6R. Mam kolegę co ma R6, ja jezdze na ZX, obydwa 2003r, wtryski, jego 117/123KM moja 118/125KM ale moja osiąga wiekszą moc w nizszym zakresie obrotów, poza tym zdecydowanie lepej wywazony /czytaj gorzej wstaje na koło/ skrzynia jest lepiej zestopniowana wiec praktycznie odchodze na kazdym biegu, waga moja 161 jego 167. /Z ta waga to i tak wypadam gorzej na kawie bo ja waze 95kg a on 70kg hehe wiec ogółem moj moto pomimo ze lzejszy to z kierowca i tak ciezszy/ Przewagą R6 jest sztywniejsza rama tylko 3 spawy moja 6.

Ogólnie powiem tak - róznice miedzy tymi motorami sa mniej wiecej takie jak pomiedzy maszynami z motogp - czyli niewielkie - duzo zalezy od kierowcy ale ty chyba nie zamierzasz sie nim scigac wiec bedziesz zadowolony zarówno z zx jak i r6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak zauażyłem kolega szuka motocykla używanego choć nie sprecyzował...jeśli chodzi o rok 2005 i 2004 to R6 w porównaniu z 600 konkurecji wypada trochę blado... ale od 99-03 konkurecja nie ma szans i chyba nikt nie bedzie się spierał... R6 to w koncu małe R1 i na gumę idzie podobno lepiej niż R1 (zasłysane od użytkownika R1 którego brat ma R6).Jeśli chodzi o motorki prawie nowe to zstanowił bym się nad CBR 600RR bo to honda i wygląda ja z motoGP ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak zauażyłem kolega szuka motocykla używanego choć nie sprecyzował...jeśli chodzi o rok 2005 i 2004 to R6 w porównaniu z 600 konkurecji wypada trochę blado... ale od 99-03 konkurecja nie ma szans i chyba nikt nie bedzie się spierał... R6 to w koncu małe R1 i na gumę idzie podobno lepiej niż R1 (zasłysane od użytkownika R1 którego brat ma R6).Jeśli chodzi o motorki prawie nowe to zstanowił bym się nad CBR 600RR bo to honda i wygląda ja z motoGP

Od roku 2001 R6 zawsze jest za Gsxr600 i Zx6r 636 w testach porownawczych i to nie w SM ale np.Fast Bikes.Na gume nie idzie lepiej i do tego ma duzo krotsze biegi niz R1,gdyby miala te przelozenia co R1 to by na dwojce nie poszla na kolo.Np.R1'98r. na dwojce idzie 186 a R6'99 164.Mam porownanie bo jezdzilem na R1 i na R6 z roznych rocznikow.

Jesli chodzi o Cbr600rr to w zyciu bym jej nie kupil.Mialem okazje w tym roku troche taka pojezdzic.Silnik jest tak nieelastyczny ze jazda to udreka.Na gume z dwojki nawet ze sprzegla nie idzie a robilem wiele prob :twisted: Jedyne co mi sie w niej podobalo to hamulce i to ze fajnia trzymie piona na gumie.Duzo pali:na autostradzie nonstop powyzej 200km/h wziela 10.2l na 100.Dla porownania kumpel jechal na R1'2004 i ona wziela 8.7.

Gdybym ja mial wybierac to Gsxr600 (i to nie dlatego ze akurat posiadam Gsxr)ewentualnie Zx636r lub R6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze to troszeczke zle sprecyzowalem chodzi o NOWA maszyne .....Musze przyznac ze mam nadal maly dylemat czy yamaha czy kawa myslalem i naprawde wybór (jak dla mnie ) jest ciezki ..Jest tak kawa bardziej mi sie podoba stylistycznie zas do yamahy mam wieksze zaufanie jesli chodzi o jakosc czy awaryjnosc..Co wy na to ????.]

 

Dziur piszesz ze yamaha niedokonala zbyt wielu zmian i to mnie wlasnie martwi model jest juz znany stylistycznie i z wiekszosc parametrów itd.zas kawa636 jest nowa praktycznie w 90% ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wiem, że to może nie na temat, ale jak to ma być nowe, to dodaj ze 4 tysiące i zamiast się pierdzielić, kup GSXR750... Zwrotny i lekki jak 600 -ka, ale mocą, osiągami bije 600-ki na głowę a i tysiączkom z początku tego wieku nie daje się... Jak nie zamierzasz latać na torze (bo chyba tylko do tego potrzebne jest "600") to może pomyśl o 750!

Mózg elektroniczny będzie za nas tak myślał, jak krzesło elektryczne za nas umiera... (S.J. Lec)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maniek ma racje.Jak juz kupujesz moto za pol duzej banki to 4tys.zl to nic a Gsx-r750 to na prawde super maszyna z waga,wymiarami 600-ki a moca 1000-ki.600 moze sie szybko znudzic bo brakuje im elastycznosci choc ci co nie jezdzili 1000-ami nie beda tego tak odczuwac ale jak ja np. siade na jakas 600-ke to ona wg mnie nie jedzie a mieszanie co chwile biegami po pewnym czasie sie znudzi i moze zaczac irytowac zwlaszcza jak sie jedzie w grupie z 1000-ami.

Bierz GSX-R 750!Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja smigam na zx6r 1998r ale ostatnio kolegen sprowadzili ZX636R na poczatku byla zmulona do 32 konikow i smiesznie sie tym latalo ale po odmuleniu to moto flaki z dupy rwie i roznica w porownaniu z moja wielka i w mocy i w jezdzie.Co do R6 to mialem przez chwile ( zamulona i nie bylo pelnego powera i tu smieszna rzecz bo odmulenie jej kosztowalo 2tys a z kawy koles sciagnol za symboliczna polowke i w 20min).A co do GSXR to w jakims swiezym ŚM czytalem ze 600 to to samo co 750 wiec moze w to najlepiej przyinwestowac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może jestem jeszcze laikiem i w kwestii porównań technicznych nie będę lepiej zabierał głosu, to mimo wszystko wtrącę swoje 5 gr ;) Na miejscu twixa zrobiłbym rundkę po salonach tych marek, które mnie interesują i korzystal z opcji "jazda próbna". To chyba dobry sposób na to aby wybrać moto na którym będzie mu się najlepiej jeździlo ;) . Nie ma co kłócić się o wyższości świąt bo jeśli chłopak nie dosiądzie jednego czy trzeciego motocykla to nie dowie się, że na tym siedzi mu się najwygodniej a tamten ma najlepsze przyspieszenie. Nie ma też co słuchać opowieści sprzedawców bo kazdy swój towar chwali tylko wsiąść przejechać się i ocenić co jest dla niego samego najlepsze. ;)

Ja wlaśnie dzięki tej metodzie dowiedzialem się że choruję na GSXR 1000 ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja popieram przedmówców- jeśli poważnie myślisz o zakupie jakiejś jadowitej 600tki to będąc na Twoim miejscu wybrałbym GSXRa 750.

To naprawde świetne moto- nawet maniacy wielkości amerykanie go doceniają i te motorki idą tam naprawde dobrze! Wszyscy go sobie chwalą począwszy od jeżdżacych, sprzedajaćych a na testujących kończąc...

 

Ja osobiście jestem fanem potworów klasy 1000 ale nie jestem z tych którzy lekceważa wszystko co mniejsze, doceniam 600tki bo w pewnych kwestiach są nawet lepsze ale przy mom trybie użytkowania motocykla maszynki lkasy 900-1000 to ideał.

jednak przed nowym GSXR 750 chyle czoła bo to naprawde rewelacyjny motocykl. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm twierdzicie wiec ze GSX-R 750...postanowilem jedno ze wartosc nieprzekroczy 50.000tyś to jest MAKSIMUM!!!!!! na co mnie stac (chyba i tak niezle) ..no niewiem Kaczes twierdzi ze czytal w jakims ŚM ze gsx 600 a 750 to prawie to samo ...tez czytalem ten artykul ....Musze przypomniec ze jestem raczej bardziej poczatkujacym niz jakims weteranem wiec 600 dla mnie to chyba na poczatek wystarczajacy sprzet ewentualnie z czasem (kilka lat...chyba) bede mógł sie zastanawiac nad 1000!

 

Wybór danej maszyny jest dla mnie cholernie cieżki kawaZX636R czy yamaha ...yamaha czy kawaZX636R ...kawaZX636R czy yamaha...kawaZX636R czy yamaha...kawaZX636R czy yamaha...kawaZX636R czy yamaha...kawaZX636R czy yamaha...kawaZX636R czy yamaha...kawaZX636R czy yamaha...kawaZX636R czy yamaha...kawaZX636R czy yamaha...kawaZX636R czy yamaha...kawaZX636R czy yamaha...kawaZX636R czy yamaha I TAK BEZ KOŃCA

 

Wojti ma chyba racje nic innego mi niezostanie jak "jazda próbna " a jak sie rozwale na pierwszym lepszym sakręcie ;) oby nie !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...