marcincbr600 Opublikowano 4 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2004 Jak kupiłem sowją CBR miała przeszlifowany tłumik po małym szlifie ,a ja te rysy jeszcze poprawiłem jak się kolaż przeciągnoł po moim tłumiku. Teraz przyszedł czas aby te rysy usunąć.Nigdy nie polerowałem ALU. Czyma to najlepiej zrobić?? I czy polakierować go pożniej bezbarwnym lakierem proszkowym? Załączam zdjęcie mojego tłumika. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wicher Opublikowano 4 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2004 Na temat polerki było już trochę postów na tym forum, ale jeżeli nie szukałeś to postaram Ci się jakoś pomóc :mrgreen: Może napiszę Ci jakie metody stosuję Ja w przypadku polerowania elementów ze stopów aluminium. Może nie są zbyt wyszukane, ale uważam że skuteczne i efekt jak dla mnie byl zawsze satysfakcjonujący. Więc tak: Zaczynasz od polerowania elementu papierem wodoodpornym o ziarnistości ( w zależności od grubości np.rys, czy ilości lakieru na elemencie-jeżeli jest lakierowany itp.)od 360/380 do 1200/1500 - wersja PEDANT: papier 2000 :mrgreen: Polerujesz tak na mokro, do momentu zlikwidowania rys i wszelkich niedoskonałości materiału oraz do uzyskania całkiem przyjemnego połysku.Trochę się namachasz i nazmieniasz papierów, ale później docenisz trud pracy jak zobaczysz efekt końcowy :mrgreen: Następnie przechodzisz do polerowania maszynowego, które nieco odciąży twoje zbolałe mskuły :mrgreen: Sposobów jest wiele, ale ja stosuje tylko dwa: Polerowanie przy użuciu filcu w kształcie walca, mocowanego do uchwytu wiertarki i zielonej pasty. Za cholerę nie wiem jak się ta pasta nazywa, ale mam jej trochę w zbiorach. Jak takiej nie zdobędziesz, to możesz spróbować drzeć przy pomocy pasty AUTOMAX lub czeskiej TEMPO lub każdej innej przeznaczonej do tego celu(wybór jest spory). Bieresz wiertarkę z zamontowanym filcem i nakręcasz na ten filc tą pastę z pojemnika i atakujesz element polerowany :mrgreen: Pasta może się lepić lub nieco zastygać na elemencie,nawet tryskać tu i tam, ale po wytarcu szmatką, dojrzysz piękny połysk :mrgreen: Polerka maszynowa z użyciem tej pasty odbywa się "na sucho".Obroty wiertarki jakie polecam do tej czynności to 800-1500 obr/min. Drugi sposób, to polerka maszynowa, ale na mokro. Używasz wtedy innej wkładki. Nie twardego walca, tylko takiej gąbki jak do polerowania nadwozi samochodowych. Nie używasz też zielonej pasty, tylko pasty polerskiej do lakierów samochodowych(nadaje się znakomicie), lub specjalnej pasty do elementów ze stopów aluminium.Oczywiście "moczysz" element lub filc w wodzie. Przy pomocy tego filcu możesz tez polerować na sucho przy użyciu takich past jak podałem przy pierwszym sposobie, czyli AUTOMAX lub TEMPO itp. Do polerki "mokrej" przy użyciu gąbki polecam machinerię o obrotach rzędu 1500-2000 obr/min; nie większe,ale za to mogą być mniejsze :mrgreen: Przy każdym sposobie polerowania, czy na mokro czy na sucho, staraj się za mocno nie dociskać filcu, czy gąbki do elementu polerowanego, żebyś nie przegrzal materiału, bo mogą powstać niemiłe przebarwienia i plamy(dlatego jestem zwolennikiem mokrej polerki) i jak za bardzo będziesz dociskał i za duże mial obroty to znowu porobią sie rysy i na nic zda się Twoja praca. Obejrzałem zdjęcie twojego tłumika. moge ci powiedzieć, że sama polerka to tam "se ne da" Te rysy sa zbyt głębokie(chyba,że tylko na zdjęciu tak to widac) i metodą polerowania raczej nie odzyskasz dawnego wyglądu. Najpier trzeba by zeszlifować te głębokie rysy, a potem pomyslec o polerce...............albo o chromowaniu :mrgreen: życzę powodzenia :buttrock: Cytuj Najlepszym dowodem na istnienie obcej inteligencji w kosmosie jest to, że nas nie odwiedzają... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcincbr600 Opublikowano 5 Listopada 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2004 No rysy na tłumiku są dość głebokie. Zamierzam najpierw potraktować je szlifierką z tarczą listkową,jednocześnie zeszlifuje wszystkie spawy na okrągło. A potem bede polerował. A jak myślisz - polakiwerowąc go po wypolerowaniu ( aby ALU nieśniedziało) czy zostawić tylko polerowany ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość stoowa Opublikowano 5 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2004 no to ja tez mam pytanko....tylko u mnei tlumnik nie tyle ma rysy...co jest zeszlifowany :buttrock: brakuje kawalka aluminium poprostu...da sie cos z tym zrobic czy poprostu ma tak zostac??? :roll: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wicher Opublikowano 5 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2004 A jak myślisz - polakiwerowąc go po wypolerowaniu ( aby ALU nieśniedziało) czy zostawić tylko polerowany ? Nie ma potrzeby, a właściwie konieczności lakierowania tłumika. Jak dobrze się przyłożysz do polerki i zrobisz to dokładnie, to efekt będzie znakomity bez lakierowania.Czasami po jeździe w deszczu, mogą się pojawić żółtawe lub białawe plamki, ale wtedy wystarczy tylko przetrzeć ręcznie szmatką z odrobiną pasty TEMPO lub AUTOMAX, aby powrócić do pierwotnego połysku :mrgreen: Oczywiście jeżeli lubisz opcje PEDANT (jak ja to nazywam :mrgreen: ), to możesz polakierowac tłumik, ale zaznaczam, że lakier bezbarwny zawsze powoduje delikatnie matowienie elementu który zostal wypolerowany. no to ja tez mam pytanko.... tylko u mnei tlumnik nie tyle ma rysy...co jest zeszlifowany brakuje kawalka aluminium poprostu...da sie cos z tym zrobic czy poprostu ma tak zostac??? Stoowa, a czy masz może jakąś fotkę Twego tłumika :?: :mrgreen: Może temu też da się jakoś zaradzić, tylko trzeba by to oblukać :mrgreen: marcincbr600, jak zakończysz polerkę, to zdaj relację odnośnie efektów. Pozdrawiam :buttrock: Cytuj Najlepszym dowodem na istnienie obcej inteligencji w kosmosie jest to, że nas nie odwiedzają... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość stoowa Opublikowano 6 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2004 Stoowa, a czy masz może jakąś fotkę Twego tłumika Może temu też da się jakoś zaradzić, tylko trzeba by to oblukać no niestety nie mam...i raczej nie bede mial bo juz zakonczylem sezon,a moto stoi u garazu u rodzicow.....ubytek jest dosc spory... moto po szlifie...troche sie slizgal na gmolach no i niestety troche nba tlumiku....w miejscu gdzie rura sie zweza jest normalnie rant.. a ja tam juz ze 2 ranty tak sie zeszlifował...zastanawialem sie nad zalozeniem troche szerszego metalowego paska mocujacego tak zeby zaslonic ubytek...ale nie wiem czy to jest dobry pomysł...;/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcincbr600 Opublikowano 6 Listopada 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2004 Oczywiście ze zamieszcze fotke. Jak bedzie mi się chcaiło to mam nadzieje że zrobie to w przyszly długi weekend. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Komandos Opublikowano 20 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2005 hej! A jesli juz chce wybrać opcje PEDANT! to jakiego lakieru mam uzyć?? do polakierowania tłumika?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin17Tbg Opublikowano 20 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2005 Witam!Na pewno nie używaj do tego zwykłego lakieru bezbarwnego takiego którym się maluje samochody. Ja tak na próbe pomalowałem takim lakierem klamke i całkiem zmatowiała. Sposobem na to jest kupno specjalnego lakieru bezbarwnego stosowanego właśnie do wypolerowanego aluminium. Pytałem się o taki w mieszalni lakierów i powiedzieli że bez problemów mogą taki zamówić. Wiec idź sie popytać a napewno coiś odpowiedniego znajdziesz ;)Marcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 20 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2005 Z past Automax i Tempo bierz Automaxa. Ta Tempo jest jakas cienka i efekt jest slaby. Za to Automax daje dobre efekty (polerowalem u siebie w uralu troche elementow z aluminium). Automax typowo nadaje sie do powlok lakierniczych i niczego wiecej. [ Dopisane: 20-11-2005, 15:02 ]Automax typowo nadaje sie do powlok lakierniczych i niczego wiecej. nie Automax tylko Tempo. ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kilvov Opublikowano 20 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2005 Z past Automax i Tempo bierz Automaxa. Ta Tempo jest jakas cienka i efekt jest slaby. Za to Automax daje dobre efekty (polerowalem u siebie w uralu troche elementow z aluminium). Automax typowo nadaje sie do powlok lakierniczych i niczego wiecej. [ Dopisane: 20-11-2005' date=' 15:02[/i'] ]Automax typowo nadaje sie do powlok lakierniczych i niczego wiecej. nie Automax tylko Tempo. :) automaxem z powodzeniem można również 'wyczerniać' wyblakłe elementy w puszkach [np czarne zderzaki] ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.