jannikiel Opublikowano 10 Maja Udostępnij Opublikowano 10 Maja Tutaj można dodawać własne przestrogi i przemyślenia ku przestrodze... Ostatnio przez nas robiony... Ruski motocykl z koszem ( i to ten "lepszy") podobno zrobiony na tip top, cud malina ...po weryfikacji potrzebny: - nowy wał korbowy - nowe koło zamachowe + nowe śruby - wiadomo nowe łożyska i uszczelniacze - nowa skrzynia biegów, lub dobre elementy + nowe łozyska i uszczelnienia - nowy krzyżak/ flansza ta ze skrzyni biegów - nowy, lub lepszy dyfer, w starym luz ataku- 20 mm (!), obudowa pokierszowana, frezy "zdawcze" w zaniku - pytanie co z resztą, czyli hamulce, poniewaz amortyzatory nawet trzymają Po wymianie, poprawieniu ( koniecznie) i tak nie mamy pewności czy w którymś momencie coś nie "siądzie"... Dlatego odradzam zakup takowego motocykla, przez osoby nie mające wiedzy, czy/lub/i czasu na naprawy i poprawianie... Teraz wcale się nie dziwię, dlaczego tak popularne są "hybrydy" na silnikach BMW.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 10 Maja Udostępnij Opublikowano 10 Maja Mhm, mysle ze hybrydy na silniku BMW poddaja ostremu egzaminowi pozostale elementy napedu jak wal i dyfer, pamietam ze kupiec mojej Kasi odwinal kilka dni po zakupie na Krasinskiego ( Wwa ) i wycial caly wielowypust tylnego kola, ktore bylo oryginalem z K750. A przeciez moj silnik nie mogl miec wiecej niz jakies 30 - 35 KM, w koncu byla to podrasowana R75 z lat wojny. Wal napedowy wytrzymywal mi jakies 3 sezony, duzo lepiej niz lozyska korbowodow z powodu niedostatecznego smarowania na wyzszych obrotach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 10 Maja Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja Ja uzytkuje Dniepra na silniku BMW R100, ok. 60 KM skrzynia Dniepr ze wstecznym, i cała reszta wałek + dyfer jedna całość K750....narazie wszystko gra, spuszczany po 1000 km olej z dyfra można wlać ponownie, jest czysty... Jako przypomnienie dodam, że wczesniej uzytkowałem z napędem na kosz i mechanizmem różnicowym, niestety naprężenia jakie powodował ten układ, powodowały szybsze zużywanie zestawu atak/talerz, najdłużej wytrzymał zestaw polskiej produkcji - ok 5000 km, niestety po tym przebiegu, pojawił się jeżyk... Koniec konców, zrezygnowałem z napędowca, tym bardziej, że zimowe przeprawy pkazaly, że tam gdzie wjadę napędowcem, wjeżdżam i beznapędowcem... To przerobiłem wszystko na beznapędowca i jeżdże i poprzednich oznak naprężeń w układzie nie widac... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 11 Maja Udostępnij Opublikowano 11 Maja Ale ile robisz nim km w sezonie, bo ja swoja Kasia robilem przecietnie 10 tysi. 🙂 Po prostu ciagle nia jezdzilem wszedzie - podczas roku "szkolnego" po Wwie a w czasie wakacji po calej Polsce. To moze robilo roznice. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 11 Maja Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja No ja zrobiłem cos ok 12 tys od 2019, ale nadmierne zużycie sygnalizowane jest wcześniej... zresztą dobre są dobre zestawy talerz + atak w akceptowalnej dla mnie cenie...i gotów jestem ponieść to ryzyko... Dobra, ciągle skupiamy się na 1 motocyklu, ale mi nie o to chodziło... Kolejny motocykl, już chyba można zaliczyć do weteranów: Kawasaki VN 750- siada najpierw rozrząd, potem dół silnika.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 15 Maja Udostępnij Opublikowano 15 Maja No ja mam cala liste "weteranow" za ktore nie warto sie brac jesli ktos jest poczatkujacym w jezdzeniu starymi motocyklami, ale nie wiem czy o to ci chodzi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 15 Maja Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja W sumie, to trzeba by przenieść z Weteranów, ponieważ jest trochę motocykli i współczesnych, które przy nieumiejętnej obsłudze + pech mogą sprawić przykrość...np. BMW F 650- znam 3 przypadki zniszczenia frezu wałka zdawczego, a słyszałem od znajomych jeszcze o 2... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.