wawrzyn15 Opublikowano 24 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2004 Witam! Musze kupic klocki na tylna tarcze do GSa...na Allegro sa klocki Gold Fren...cos kiedys o nich slyszalem, ale chcialem sie poradzic kogos kto je uzytkowal. Warto je kupowac? Czy lepiej inwestowac w cos innego? Klocki te kosztuja 50zl...pomocy! P.S. Wiem ze podobny temat juz byl... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 24 Października 2004 Administrator Udostępnij Opublikowano 24 Października 2004 Trza to przenieść do Co i jak kupić - w kwestii formalnej.Gold Freny to dobre klocki, jeżdżę na nich od lat. W enduro starczają na ok. 1000 km, chyba że jest mokro, to na jakieś 300 km. Na szosie w Duce tył wytrzymał mi 15.000 km, a przód przejechał już 20.000 km i jeszcze się trzyma. Inna sprawa, że dozowalność na szosie w GF będzie ne pewno gorsza niż np w Ferrodo. Gold Fren to dobra, sprawdzona i dość tania marka (komplet na tarczę kosztuje 60-70 zł), ale trzeba pamiętać, że to średnia półka jest. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wawrzyn15 Opublikowano 24 Października 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Października 2004 rozumiem...wiadomo ze sa lepsze klocki ale jak piszesz ze nie sa jakies buble to ok...jeszce chce sie upewnic, bo np.konczac hamowanie to znaczy juz w ostatnim stadium hamowania, slychac u mnie pisk...to jest jeden z objawow konczacych sie klockow, prawda? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 24 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2004 Wg mnie te klocki sa do bani (przynajmniej podstawowy model).Mialem je kiedys na tyle w ZXR i jezdzilem Hayabusa ktora miala te klocki na przodzie.Glosne i slabo hamuja.A pisk nie musi oznaczac konczacych sie klockow,moga byc np.zeszklone.Wtedy wystarczy je wyjac i zeszklona warstwe potraktowac papierem sciernym.Przy okazji zobaczysz na ile sa juz zuzyte. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wawrzyn15 Opublikowano 24 Października 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Października 2004 a jak w ogole sie zmienia klocki? trzeba odkrecac zacisk/kolo ? mozna to zrobic w amatorskim warsztacie (czyt. moim garazu) ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wicher Opublikowano 24 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2004 a jak w ogole sie zmienia klocki? trzeba odkrecac zacisk/kolo ? mozna to zrobic w amatorskim warsztacie (czyt. moim garazu) ? Wymiana klocków, to prosta czynność o ile masz jakieś obycie z prosta mechaniką i nie masz dwóch lewych rąk :mrgreen: Koła zdejmować nie musisz, wystarczy jak odkręcisz zacisk. Przy okazji wymiany klocków,możesz rozebrać i wyczyścić zacisk hamulcowy(wyciskasz tłoczki i sprawdzasz ich stan) z syfu i innych zabrudzeń,(poprawi to z pewnością jego pracę), możesz sprawdzić stan prowadnic zacisku,przesmarować jeżeli masz zacisk pływający(nie wiem jak to jest w GS). Jak wszystko zmontujesz, zalewasz układ świezym płynem(tak najlepiej bo nie wiadomo ile dziad już plumka sobie w twoim układzie) i odpowietrzasz :mrgreen: To by było chyba na tyle w wielkim skrócie :mrgreen: Ahia do czyszczenia zacisku, czy elementów gumowych takch jak np.osłony przeciwpyłowe tłoczków nie używaj produktów takich jak rozpuszczalnik czy benzyna etylizowana. Jak już to posłuż się naftą ewentualnie beznyną ekstrakcyjną w ostateczności. Cytuj Najlepszym dowodem na istnienie obcej inteligencji w kosmosie jest to, że nas nie odwiedzają... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 24 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2004 Koła zdejmować nie musisz, wystarczy jak odkręcisz zaciskNie zawsze trzeba odkrecac zacisk bo idzie wyciagnac klocki po wysunieciu bolca (lub bolcow).Nie wiem jak jest w GS500 ale ja w prawie kazdym sprzecie mialem tak ze zacisku nie musialem odkrecac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vitia Opublikowano 24 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2004 Wymiana tylnych klocków w GS500E jest banalnie prosta i na pewno bez problemu sobie z tym poradzisz. Nie trzeba odkręcać zacisku. Wystarczy zdjąć plastikową pokrywkę, wyjąć 2 zawleczki i wysunąć 2 bolce zabezpieczające przed przemieszczaniem się klocków. Następnie wykmujemy stare klocki, rozpychamy tłoczki, wkładamy nowy komplecik klocków i składamy wszystko w odwrotnej kolejności. TYLE :buttrock: Pozdrawiam :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wicher Opublikowano 24 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2004 Nie zawsze trzeba odkrecac zacisk bo idzie wyciagnac klocki po wysunieciu bolca (lub bolcow). Racja nie zwróciłem uwagi, że chodziło o tylną tarczę :mrgreen: Następnie wykmujemy stare klocki, rozpychamy tłoczki, wkładamy nowy komplecik klocków i składamy wszystko w odwrotnej kolejności. TYLE Dokładnie, ja jednak wolę przejrzeć wszystko przy okazji wymiany klocków o rozbieram zacisk,czyszczę co trzeba, zalewam nowym płynem i odpowietrzam :mrgreen: Dzieki temu nie mam od wymiany do wymiany zadnych niemiłych niespodzianek w czasie uzytkowania :mrgreen: Cytuj Najlepszym dowodem na istnienie obcej inteligencji w kosmosie jest to, że nas nie odwiedzają... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wawrzyn15 Opublikowano 27 Października 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Października 2004 Wg mnie te klocki sa do bani (przynajmniej podstawowy model).Mialem je kiedys na tyle w ZXR i jezdzilem Hayabusa ktora miala te klocki na przodzie.Glosne i slabo hamuja.A pisk nie musi oznaczac konczacych sie klockow' date='moga byc np.zeszklone.Wtedy wystarczy je wyjac i zeszklona warstwe potraktowac papierem sciernym.Przy okazji zobaczysz na ile sa juz zuzyte.[/quote'] dziwne troche bo jak kupowalem motocykl to koles powiedzial ze klocki wymienil niedawno...musze sprawdzic...a jak juz je wyjme to po czym poznam ze sa zeszklone? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
POM Opublikowano 27 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2004 u mnie piski klocków podczas hamowania były spowodowane tym, ze masa cierna klocka miejscami odkleiła się od blach, miałem kiedys EBC i po dystancsie około 3000 km skończyły się, od tej pory klocki do tyłu robię sam i jesli nawet nie wytrzymują kilkunastu tysięcy km to kosztują mnie o wiele taniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wawrzyn15 Opublikowano 27 Października 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Października 2004 sam? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
POM Opublikowano 27 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2004 dokładnie, jak na razie bawię się tylko z tylnimi klockami, mam teraz załozony drugi komplet (własny), trzeci z innymi okładzinami czeka na próbna jazdę, jak dopadne aparat zapodam fotki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.