Skocz do zawartości

Klocki hamulcowe GoldFren!


wawrzyn15
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Musze kupic klocki na tylna tarcze do GSa...na Allegro sa klocki Gold Fren...cos kiedys o nich slyszalem, ale chcialem sie poradzic kogos kto je uzytkowal. Warto je kupowac? Czy lepiej inwestowac w cos innego? Klocki te kosztuja 50zl...pomocy!

 

P.S. Wiem ze podobny temat juz byl...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Trza to przenieść do Co i jak kupić - w kwestii formalnej.

Gold Freny to dobre klocki, jeżdżę na nich od lat. W enduro starczają na ok. 1000 km, chyba że jest mokro, to na jakieś 300 km.

Na szosie w Duce tył wytrzymał mi 15.000 km, a przód przejechał już 20.000 km i jeszcze się trzyma.

Inna sprawa, że dozowalność na szosie w GF będzie ne pewno gorsza niż np w Ferrodo.

Gold Fren to dobra, sprawdzona i dość tania marka (komplet na tarczę kosztuje 60-70 zł), ale trzeba pamiętać, że to średnia półka jest.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie te klocki sa do bani (przynajmniej podstawowy model).Mialem je kiedys na tyle w ZXR i jezdzilem Hayabusa ktora miala te klocki na przodzie.Glosne i slabo hamuja.

A pisk nie musi oznaczac konczacych sie klockow,moga byc np.zeszklone.Wtedy wystarczy je wyjac i zeszklona warstwe potraktowac papierem sciernym.Przy okazji zobaczysz na ile sa juz zuzyte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak w ogole sie zmienia klocki? trzeba odkrecac zacisk/kolo ? mozna to zrobic w amatorskim warsztacie (czyt. moim garazu) ?

 

Wymiana klocków, to prosta czynność o ile masz jakieś obycie z prosta mechaniką i nie masz dwóch lewych rąk :mrgreen:

Koła zdejmować nie musisz, wystarczy jak odkręcisz zacisk. Przy okazji wymiany klocków,możesz rozebrać i wyczyścić zacisk hamulcowy(wyciskasz tłoczki i sprawdzasz ich stan) z syfu i innych zabrudzeń,(poprawi to z pewnością jego pracę), możesz sprawdzić stan prowadnic zacisku,przesmarować jeżeli masz zacisk pływający

(nie wiem jak to jest w GS). Jak wszystko zmontujesz, zalewasz układ świezym płynem(tak najlepiej bo nie wiadomo ile dziad już plumka sobie w twoim układzie) i odpowietrzasz :mrgreen:

 

To by było chyba na tyle w wielkim skrócie :mrgreen:

 

Ahia do czyszczenia zacisku, czy elementów gumowych takch jak np.osłony przeciwpyłowe tłoczków nie używaj produktów takich jak rozpuszczalnik czy benzyna etylizowana. Jak już to posłuż się naftą ewentualnie beznyną ekstrakcyjną w ostateczności.

Najlepszym dowodem na istnienie obcej inteligencji w kosmosie jest to, że nas nie odwiedzają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koła zdejmować nie musisz, wystarczy jak odkręcisz zacisk

Nie zawsze trzeba odkrecac zacisk bo idzie wyciagnac klocki po wysunieciu bolca (lub bolcow).Nie wiem jak jest w GS500 ale ja w prawie kazdym sprzecie mialem tak ze zacisku nie musialem odkrecac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana tylnych klocków w GS500E jest banalnie prosta i na pewno bez problemu sobie z tym poradzisz.

 

Nie trzeba odkręcać zacisku. Wystarczy zdjąć plastikową pokrywkę, wyjąć 2 zawleczki i wysunąć 2 bolce zabezpieczające przed przemieszczaniem się klocków. Następnie wykmujemy stare klocki, rozpychamy tłoczki, wkładamy nowy komplecik klocków i składamy wszystko w odwrotnej kolejności. TYLE :buttrock:

 

Pozdrawiam :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zawsze trzeba odkrecac zacisk bo idzie wyciagnac klocki po wysunieciu bolca (lub bolcow).

 

Racja nie zwróciłem uwagi, że chodziło o tylną tarczę :mrgreen:

 

Następnie wykmujemy stare klocki, rozpychamy tłoczki, wkładamy nowy komplecik klocków i składamy wszystko w odwrotnej kolejności. TYLE  

 

Dokładnie, ja jednak wolę przejrzeć wszystko przy okazji wymiany klocków o rozbieram zacisk,czyszczę co trzeba, zalewam nowym płynem i odpowietrzam :mrgreen:

Dzieki temu nie mam od wymiany do wymiany zadnych niemiłych niespodzianek w czasie uzytkowania :mrgreen:

Najlepszym dowodem na istnienie obcej inteligencji w kosmosie jest to, że nas nie odwiedzają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie te klocki sa do bani (przynajmniej podstawowy model).Mialem je kiedys na tyle w ZXR i jezdzilem Hayabusa ktora miala te klocki na przodzie.Glosne i slabo hamuja.

A pisk nie musi oznaczac konczacych sie klockow' date='moga byc np.zeszklone.Wtedy wystarczy je wyjac i zeszklona warstwe potraktowac papierem sciernym.Przy okazji zobaczysz na ile sa juz zuzyte.[/quote']

 

dziwne troche bo jak kupowalem motocykl to koles powiedzial ze klocki wymienil niedawno...musze sprawdzic...a jak juz je wyjme to po czym poznam ze sa zeszklone?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie piski klocków podczas hamowania były spowodowane tym, ze masa cierna klocka miejscami odkleiła się od blach, miałem kiedys EBC i po dystancsie około 3000 km skończyły się, od tej pory klocki do tyłu robię sam i jesli nawet nie wytrzymują kilkunastu tysięcy km to kosztują mnie o wiele taniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...