Skocz do zawartości

Płukanka do silnika


M4rcin2703
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

"Wygląda strasznie. Ale zamiast stosować płukankę, rozebrałeś silnik, więc zapewne działo się tu coś więcej niż tylko spóźniona wymiana oleju."

 

wszystko "więcej" dzieje się gdy zapominamy, że w silnikach jest olej, który trzeba wymienić i kontrolować poziom...

Edytowane przez JanuszK30

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, jonaszko napisał:

Myslisz, że w Fordzie, ksiegowym jest główny rabin Jerozolimy?

Czasami mam takie podejrzenia, choć najwięcej mam do zarzucenia upośledzonym inżynierom, że idą na zbyt duże ustępstwa. A dlaczego? Ponieważ rozbieram coś rozjebanego na warsztacie, patrzę na to moim pięknym okiem, i widzę bez żadnych obliczeń wytrzymałościowych (a uwierz, że ze względu na wykształcenie nie do końca są mi one obce), że to za chu*a nie może długo działać. Klasyka gatunku? Proszę bardzo. Moduł olejowy z wałkami wyrównoważającymi w słynnym 2,0 TDI na pompkach. A konkretnie napęd tegoż cuda. Tu nikt z branży nie zadaje sobie pytania, czy to się spierdoli, tylko kiedy. A takich przykładów jest tyle, że mógłbym napisać książkę  🙂

Przykładów z autopsji, nie z neta, żeby nie było, bo  ci, co mnie znają to wiedzą, że ja technicznie praktykujący jestem.

A najciekawsze, że te oszczędności są znikome, choć teoretycznie wymierne przy wielkoseryjnej produkcji, mimo że straty na wizerunku firmy są moim zdaniem olbrzymie.

Edytowane przez grizzli
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem kiedyś w małej benzynie straszny muł w silniku i po wymianie od razu syf na bagnecie gorzej jak w dieslu. I zrobiłem płukankę, ale bez żadnych specyfików. Zwyczajnie zalałem tanim ale swieżym olejem, rozgrzałem, spałowałem jak tylko umiałem, zlałem i wlałem znowu świeży. Duża różnica na plus, wreszcie było widać złoto na bagnecie. Ciekawe czy taki specyfik by to ogarnął bez dodatkowej wymiany oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem plukanki i czystego silnika, jest problemem odwiecznym. Kiedyś, plukalo się skrzynie biegów w Komarkach, Jawach. Później Junakach i kolejnych czterosuwach, ropą i naftą. Czasami ale to rzadko ze względu na cenę, innym, świeżym olejem. Każdy lubił die pochwalić pi wymianie, jaki to ma czysty olej. Wtedy czysty olej, odzwierciedlał stan silnika. Jak był brudny, czarny, to znaczyło że już szmelc i bierze olej co prawda, wszystkie brały olej ale ten brudny bardziej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...