Skocz do zawartości

Cieknący olej ;(


Kuskus
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zmuszony zostałem dzisiaj do zlokalizowania przyczyny wycieków oleju z mojej maszynki . PO zdjeciu dekla ukazał sie moim oczom nastepujący widok

 

Tam gdzie niby miał byc podłaczony kabelek od luzu był czerwony silikon - o miejsc na jakiekolwiek podłaczenie ale mniejsza z zpodłaczniem . PRzez ten silikon wylewał sie olej wiec zdarłem go co nie przyszło mi z wielkim trudem - wtedy zobaczyłem ze czyms chyba to było zalepiane - jedynie z małej dziurki ( tak mysle ) - wydobywał sie po malutku olej - nałozyłem nowy silikon na to i jutro zobacze co z tego bedzie . Teraz moje pytanie - jak to ma wyglądac ( bo chyba nie tak jak u mnie ) no i co z tym fantem zrobic ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale posiadasz czujnik ogolnie od luzu czy wcale nie miales go zamontowanego??

co do silikonu to nie jestem pewny czy bedzie trzymal poniewaz skoro wydobywal sie olej z tej dziury to zapewne w kolo caly czas byly scianki pokryte olejem i silikon moze nie siasc na tlustej powierzchni.

ja osobiscie jestem zwolennikiem silikonu jesli chodzi o uszczelki czy cos podobnego ale czujnik ten nie kosztuje majatku tylko pewnie kilka zlotych wiec kupilbym i mialbym wszystko pewne.

 

Ps tak to jest z kupnem motocykla . naprawde czlowiek nie wie co siedzi w srodku.

gdy ja kupilem MZ i po pol roku skusilem sie na wymiane lozysk oraz regeneracje walu to sie okazalo ze jakis "magik" ją kiedys rozbieral . kosz sprzeglowy byl przyspawany do walu !!!!!!!!!!!!

co wy na to ?? hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha , nie wiedziałem , soryyy :? Nie wiedziałem ze gość był az takim idiotą ....

 

Mam tylko jedno pytanie - czy tam ma sie lać olej , tzn do tego czujnika ?? no i jak sie go zakłada bo ja tam nie widze zadnych gwintów czy coś a podobno sie go wkreca srubokrętem ... Mam to strasznie pogmatwane - ma ktoś może zdjęcie jak to ma wyglądąć ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OOOOOO :buttrock: własnie o to mi chodzi :mrgreen:

Czym go zalepiłes ?? bo mój był zalpiany przez jakiegoś geniusza i została malutka dziurka z której wypływał olej .... Na dodatek nie wiem czym i czy mozna to zdjąc i od nowa zrobic ....

 

Pzdr...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kumpel, który naprawiał mi silnik zakleił to silikonem ( ale to chyba jakiś kołek pokryty silikonem) niestety po 2000km znowu troche przecieka ale sie tym nie przejmuje- mam smarowanie łańcucha :buttrock: ale jak zacznie cieknąć jak poprzednio to trzeba będzie sie tym zająć... może by ten otwór nagwintować i wkręcić śrubę? nie mam w domu moto i nie mogę zajrzeć jak to dokładnie wygląda... jak myślisz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nagwintuj i wkreć na silikonie jakąś śrube. (aha najlepiej żebywióry nei dostały siędo silnika więc 3a by go rozpołowić

 

ewentualnie rozgrzej silnik spuść olej odtłuść powierzchnie (w otworze) i spróbuj silikonem znowu zalepić albo jakąś żywicą epoksydową tylk o niech będzie odporna na oleje... sprawdź czy distal się nada...

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety... z duzej liczby doswiadzczen na tej zaslepce wiem, ze:

- silikon

- poxilina

- inny wynalzek

nie pomoze uszczelnic tego... zanim zaczna sie protesty, ze komus sie udalo :buttrock: (moze i udalo, ale na krotka mete), wyjasnie o co chodzi... otoz za zaslepka ta, znajduje sie pret na ktorym znjduja sie wodziki... przy zmianie biegu bywa, ze wodzik przesuwa lekko pret, tyle ile go moze, czyli okolo 2 mm... za zaslepka jest zapas, wiec pret nie uderza w nia, ALE :!: jak sie zbierze olej pomiedzy zaslepka i pretem, pret jest w miare spasowany z karterem, to przy zmianie biegu i ruchu tego preta tworzymy... tak jest! bravo! tworzymy pompe olejowa i to wlasnie cisnienie oleju wypycha zaslepke, silikon, czy co innego tam bedzie. ja zawsze zaspawuje ja, ta zaslepke, jak robie remont silnika - jestem na to wyczulony juz :mrgreen: (koszt okolo 20 zeta, aha, jak ktos nie chce robic remontu silnika to tez da rade na sprzecie: motur wystrczy przechylic na bok, wykrecic czujnik luzu, odtluscic, no i trzeba miec fachowca z tigiem, no i jeszcze musi umiec spawac aluminium - zabieg trwa okolo 15min)

 

kto nie wierzy z tym pretem, niech wywali zaslepke u siebie, obserwuje, a pomagier niech wachluje biegami gora-dol - bedzie obserwowalny ruch posuwisto-zwrotny, zwany tudziez: frykcyjnym :mrgreen:

 

P.S. wynalazkow, takich jak sruba nie probowalem, ze wzgledu na: bliska obecnosc czujnika luzu, no i gwint nie moze byc zbyt dlugi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...