Skocz do zawartości

Regulacja gaznikow


Kao
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...

Pfff ja tu kombinuje z ustawieniem a te wakumy to lipa chińska, zauważyłem że ten każde wyjście na tym samym mano ma różne wartości pfff tyle czasu zmarnowane przez chińskie gówno. 

Ustawiłem na "latarkę" na stole puki co, w dolnych partii obrotów brakuje mocy, muszę muskać gaz, czy da się na oko to jakaś próbować ustawić? Mam ostatni wyjazd 11tego listopada i koniec sezonu, potem moto do rozbiórki na gruby przegląd i modyfikacje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Kao napisał:

Jak dam gazu na max to się dusi, muszę dawać gazu stopniowo, zamówiłem konkretny zestaw wakumetrów i zobaczymy czy uda się coś lepiej podregulować. 

Kiedy?

podczas jazdy czy na postoju też?

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na postoju się wkręca chodź widać że wolniej niż powinien, podczas jazdy w niskiej partii obrotów jest dużo słabszy  powyżej 9-10k diabeł

Jeżeli chodzi o dolot to jest standardowa puszka z wkładką K&N, mam też coś w stylu oilcatch ale myślę czy tego nie wyrzucić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli wydech nie jest fabryczny to wyglada to na zbyt duza przepustowosc calego ukladu co powoduje brak momentu w dole obrotow. Mozesz sprobowac przytkac czesc wlotu powietrza puszki filtra powietrza zeby sprawdzic czy sie to nie zmieni. Oczywiscie wtedy silnik bedzie gorszy w gorze obrotow, ale to tylko dla sprawdzenia co sie dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuszna uwaga, wydech jak najbardziej nie jest oryginalny, jest to jakiś aliexpres za kilka zł. A może problem leży w tej odmie? Przejrzyj mój drugi temat 

zauważyłem że jak ustawie wolne obroty dobrze bez odmy to jest git a jak tylko podłącze ten ogrodowy wężyk do puszki to obroty zanikają i gasnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posprawdzaj dokładnie z serwisówką podłączenie "makaronów" bo to 90% przypadków problemów w tych motocyklach i niewiedza tych co je rozbierają oczywiście bo same się nie dekompletują. Gdy wyrzucisz ten element o którym piszesz razem z połączeniami do gaźnika to pojedziesz sobie max 50km/h 🙂 Węże, które wchodzą w górną część korpusów gaźników odpowiadają za wtłoczenie powietrza siłą pędu w czasie jazdy, wynikiem czego podnoszą się przepustnice podciśnieniowe a ponadto wymuszone jest podanie zwiększonej ilości paliwa...

Bo gaźniki to trzeba umić kolego, nie grzebie się przy nich nie mając wystarczającej wiedzy na ich temat...

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba wrocic do serwisowki i polaczyc te przewody tak jak napisal Janusz. Chociaz sadze ze na pewno "nasi tam byli" i trzeba by sprawdzic czy rozmiary dysz sa fabryczne i rowniez czy cos juz nie zostalo usuniete z tych gaznikow w ramach tuningu ktoregos z wczesniejszych wlascicieli. Zachowanie silnika pokazuje zyt duza ilosc powietrza w mieszance na wolnych i nisko srednich obrotach.         

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to mam pecha jak zawsze, kupiłem zestaw Wakumow i jeden jakiś lewy yhhh....20231106_130052.thumb.jpg.d185591b11f3c684e9d53b83d79b1f1f.jpg tak czy tak jakiś sobie poradziłem,  ustawiłem pierwszą parę potem sobie zamienilem manometry zeby nie kozystac z tego lewego, no i pierwsze trzy równo się trzymają około 5 a czwarty na którym cisnienie w cyl. Jest mniejsze trzyma się na ok 10 i nie mogę ich zrównać, zrobilem co mogłem zrobię jutro jazdę próbną i jeszcze sprawdzę z podłączona odmą i bez. 

Z odmy mocno dymi tak w ogóle, pewnie dlatego został zamontowany ten catchoil. 

 

Janusz nikt nie rodzi się z umiejętnościami, każdy od czegoś zaczynał, ja nikomu nic nigdy nie daje, uczę się na swoim, jeżeli popsuje to sobie ale przynajmniej się nauczę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Kao napisał:

Janusz nikt nie rodzi się z umiejętnościami, każdy od czegoś zaczynał, ja nikomu nic nigdy nie daje, uczę się na swoim, jeżeli popsuje to sobie ale przynajmniej się nauczę. 

Zgadza się. Po prostu lepiej dla każdego kto się uczy, żeby nie psuł swojego motocykla a tak jest w większości przypadków. Czego się nauczysz jak popsujesz? Mam nadzieję, że tego żeby już nie naprawiać bez podstaw. Ludzie w warsztatach pracują nad tym latami i nie wiedzą wszystkiego. Jak nie zrozumiesz gaźników i co w nich czemu służy i jak działa to nie zrobisz ich chyba że Ci się uda ale jak wiadomo są 2 uda...

i... żeby to zrozumieć to po pierwsze teoria przynajmniej podstaw mechaniki po drugie serwisówka. Jeśli będziesz postępował zgodnie z serwisówką i wtedy coś dla Ciebie pozostanie niezrozumiałym szukasz podpowiedzi na forum i wtedy kto będzie WIEDZIAŁ ten pomaga, kto nie wie niepotrzebnie zaśmieca forum, wprowadza w błąd i robi się zamieszanie...

Temu ma służyć forum i to jedyna właściwa droga do naprawy motocykla z szacunkiem dla niego i kolejnych użytkowników.... Po niemal 30 latach pracy z motocyklami nigdy nie przystępuję ani ja ani żaden z moich mechaników do pracy bez serwisówki lub innej dokumentacji....

pozdrawiam

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Wakuometry są sprawne, trzeba pokrywki zdjąć i wyregulować tymi małymi śrubkami na zero każdy. Tutaj instrukcja obsługi się kłania. Mam te niebieskie i też miałem wskazówki w dwóch rozjechane od nowości każdy w inną stronę. Są sprawne i działają bajka. No jedynie wężyki się trochę rozrywały więc zakupiłem grubsze polskie które wytrzymują wysoką temp. 6zł/metr 

Gaźniki nic trudnego serwisówka + kilka filmów na YouTube aby wiedzieć, która śrubka co robi, po co są te dysze pływaki membrana itp...

Jak mało się rozbiera cokolwiek to przy rozkręcaniu istotny jest porządek czyli warto odkładać wszystko w kolejności i cykac foty co każdy etap. Ja z samej serwisówka nie potrafiłbym rozkręcić i skręcić bo gówniano pokazane i nie na etapy tylko jeden obrazek gdzie wszystkie śrubki oringi, czesci razem taka gęstwina;).

robota tania i prosta a narzędzia masz na długo, wyszło mi ~215zł (wrzesień 2023)

Wakuometry 137zł

długie śrubokręty 25zł (~45cm)

Długi łamany śrubokręt do składu mieszanki 36 zł

Środek do czyszczenia gaźników 17zł

Polecam

ps. przy regulacji składu mieszanki warto mazakiem oznaczyć śrubki i na pokrywie gaźnika bazową pozycję zero - ułatwia regulację;)

Screenshot_2023-12-10-10-18-11-147_com.alibaba.aliexpresshd-edit.jpg

Screenshot_2023-12-10-10-17-37-221_pl.allegro-edit.jpg

Screenshot_2023-12-10-10-16-06-263_pl.allegro-edit.jpg

Edytowane przez szymoon87
Dopiska
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
W dniu 10.12.2023 o 10:22, szymoon87 napisał:

Wakuometry są sprawne, trzeba pokrywki zdjąć i wyregulować tymi małymi śrubkami na zero każdy.

Instrukcji nie dostałem ani do jednego ani d drugiego zestawu, ten niebieski jak nie wyrzuciłem już to spróbuję jeszcze podregulować na próbę. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...