mleki Opublikowano 15 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2023 Witam wszystkich , jestem tu świeżakiem , sporo grzebię przy swoich czterokołowcach ale jeśli chodzi o motocykle oraz elektrykę jestem ciemny jak afrykańczyk.W swoim życiu około 30 lat temu rozebrałem do ostatniej śrubki i ponownie złożyłem WSK 125 , nawet potem jeżdziła , ale to koniec mojej przygody z naprawami jednośladów... Ostatnio nadarzyła się okazja zakupu niesprawnego Maraudera więc zanabyłem rzeczony z zamiarem uruchomienia 😝Sprawa wygląda tak : bike stał nie używany kilka dobrych lat w ogrodzie. Po przywiezieniu do domu podłączyłem pod aku i ok - kręci , ale oczywiście nie pali , wyciągnąłem gaznik rozebrałem i w miarę możliwości wyczyściłem ( wciąż czekam na zamówioną myjkę ultradzwiękową ) . Po montażu gaznika nadal nie pali ale mnie to nie dziwi bo pewnie nie wyczyściłem jak należy. Ale pojawił się inny problem , otóż motór przestał kręcić , kontrolka zapłonu przestała się palić , rozrusznik pali na krótko ale też na początku wystarczyło że podałem mu plus z aku a teraz żeby zakręcił muszę także podpiąć minus. W tak zwanym międzyczasie wymieniłem przekażnik rozrusznika ale jakoś mam przeczucie że to coś innego.Tu kolejny problemik , nie potrafię sprawdzić czy te przekazniki są dobre , nie pracują obydwa , nowy i stary , mierzyłem coś tam na podstawie filmików z youtuba ale pokazuje mi całkowicie inne wartośći. Nie pamiętam jak to było dokładnie ale na samym początku kiedy jeszcze kręcił miałem światła , kierunki itp. , następnie światła wcięło i tylko paliło się tylne a chyba raczej światło stopu. Przejrzałem jak mi się wydaje całą instalację , popsikałem do kostek , sprawdziłem podłączenie masy oraz dołożyłem jeden przewód masowy i nic. Chciałbym sprawdzić przekazniki , regulator napięcia i co tam jeszcze trzeba , ale nie wiem jak to zrobić. Acha , przycisk starteru na kierownicy też rozebrałem i wyczyściłem. Bardzo proszę o pomoc , nie chciałbym oddawać go do kogoś do naprawy a tylko zrobić to samemu bo w tym właśnie cała frajda.Dzięki z góry no i czekam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stefan Kowalski Opublikowano 16 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2023 Trochę to wygląda tak jakby nie było masy, ale piszesz ze dołożyłeś nowy przewód masowy. Gdzie konkretnie go podłączyłeś? Wrzuć zdjęcia jednego i drugiego przekaźnika. Jakie wartości wyszły Ci z pomiarów przekaźników? To że motocykl nie odpala to nie zawsze jest wina gaźnika, czy ma iskrę na świecy? Jeśli jest iskra to można odpalić na plaka do kokpitu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 16 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2023 A bezpiecznik główny, może być przy przekaźniku, ewentualnie, któryś z pudełka bezpieczników...trzeba ściągnąć schemat instalacji i poszukać.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mleki Opublikowano 16 Lutego 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2023 Witam i dziękuję za szybką odpowiedź. Przewód masowy dołożyłem tylko do rozrusznika uznając że to wystarczy, może to błąd ( dzisiaj podłączę do ramy ). Wartości z miernika i zdjęcia przekaźników dodam po południu lub wieczorem, tylko nie wiem jak je zmierzyć poprawnie, chciałem też żeby któryś przekaźnik kliknął ale nie udało mi się. Gaźnikiem na razie się nie przejmuję, iskra była teraz nie wiem. Bezpieczniki przy przekaźnikach są ok a innych nie stwierdziłem. Dziękuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stefan Kowalski Opublikowano 16 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2023 Przekaźnik łatwo można sprawdzić bez miernika. Do cienkich przewodów podłącz 12V z akumulatora albo z zasilacza i sprawdź czy przekaźnik cyka. Powinien dawać wyraźny dźwięk. Następnie woltomierzem, albo żarówka z przewodami należy sprawdzić czy pojawia się napięcie na wtyczce z cienkimi przewodami która była połączona z orzekaznikiem rozrusznika od strony motocykla. Jeśli nie pojawia się napięcie to należy zmierzyć omomierzem czy jest przejście od każdego z tych przewodów do masy. Przy tym pomiarze rozłącz akumulator. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nazirro Opublikowano 16 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2023 Sprawdź stacyjkę. Powinna załączać trzy osobne układy instalacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mleki Opublikowano 16 Lutego 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2023 (edytowane) Dziękuję Stefan, udało mi się jeszcze przed pracą podłączyć masę do ramy ale bez zmian. Wkleję fotkę obecnego przekaźnika bo jest trochę inny niż odpisujesz. nazirro, dziękuję ale nie rozumiem o czym ty do mnie rozmawiasz:) , musisz tłumaczyć jak krowie na rowie bo ja w elektryce to jak neandertalczyk... Edytowane 16 Lutego 2023 przez mleki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stefan Kowalski Opublikowano 16 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2023 Oba przekaźnik takie same? Czy różnią się? Zrób też zdjęcie wtyczki od tego przekaźnika. Powinny tam być przewody biało czarny i żółto czarny. Spotkałem się z tym że nowy przekaźnik ma inny układ wyprowadzeń, a jest to ważne ponieważ w tym przypadku przez bezpieczniki na przekaźniku jest zasilana część instalacji motocykla. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nazirro Opublikowano 16 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2023 Ok.Musisz dostać się do kabli od stacyjki. Szukasz wtyczki, rozpinasz ją i przekręcasz kluczyk w pozycję "ON" czyli zapłon.Miernik uniwersalny ustawiasz na test ciągłości obwodu, czyli gdy zetkniesz końcówki testera, to wydaje dźwięk ( piszczy).Po kolei sprawdzasz, czy w tym położeniu kluczyka jest przejście na złączach od strony stacyjki, nie instalacji motocykla. Powinno być tam sześć przewodów. Przykładasz po kolei końcówki testera do przewodów o kolorach: Pomarańczowy - czerwony: tester powinien zapiszczeć. Następna para to czarno/biały - pomarańczowo/żółty i znów powinien zapiszczeć. Ostatnia para brązowy z szarym też powinno być przejście. Jeśli któraś para przewodów nie posiada przejścia, to uszkodzona jest stacyjka. Możesz wtedy spróbować ją przeczyścić jakimś środkiem do czyszczenia styków elektrycznych, może być tylko zabrudzona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stefan Kowalski Opublikowano 16 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2023 (edytowane) Tylko czy jest konieczne dobieranie się do stacyjki? W tym motocyklu prawdopodobnie zasilanie na stacyjce-przewód czerwony jest połączony bezpośrednio z bezpiecznikiem na przekaźniku rozrusznika. Jeśli Tu były dokonywane zmiany i zaginęło zasilanie to trzeba zacząć od zmierzenia obu przekaźników rozrusznika i dokładnym porównaniu czy są takie same. Jeśli na starym i nowym przekaźniku motocykl nie kręci i dodatkowo pojawiły się nowe problemy to przyczyną nie leży w przekaźniku. Zamontuj oryginalny przekaźnik z powrotem. To że nie załącza się przekaźnik rozrusznika oznacza problem z jedną z kilku rzeczy. Po kolei należy sprawdzić czujnik stopki, kill switch, przycisk rozrusznika i czujnik na klamce sprzęgła. Do sprawdzenia jest potrzebny omomierz, woltomierz lub żarówka z dwoma przewodami i trochę cierpliwości. Edytowane 16 Lutego 2023 przez Stefan Kowalski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mleki Opublikowano 16 Lutego 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2023 Dziękuję koledzy za podpowiedzi, wszystko chętnie sprawdzę, mam myślę że dobry miernik tylko wstyd przyznać dosłownie nie wiem co nastawić w mierniku i gdzie przyłożyć końcówki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stefan Kowalski Opublikowano 16 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2023 Wystarczy woltomierz prądu stałego do 20V. Oznaczenie to V DC 20V. I omomierz do 200 om. Symbol to 200 Ω. Czarny przewód to minus-masa, a czerwony to plus. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mleki Opublikowano 16 Lutego 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2023 nazirro już mi wyjaśnił jak przebadać stacyjkę a Stefan jak ustawić multimetr. Jeszcze muszę się dowiedzieć gdzie wetknąć końcówki z multi żeby sprawdzić to co napisał Stefan:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stefan Kowalski Opublikowano 16 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2023 Czy zamontowałeś oryginalny przekaźnik? Sprawdziłeś bezpieczniki na tym przekaźniku? Czy wróciły światła? Jeśli tak to czarny przewód łączymy do minusa akumulatora a czerwony do kill switch do styku z pomarańczowo czarnym przewodem. Tam powinno być 12V po włączeniu zapłonu. To jest to samo napięcie co na cewce zapłonowej, więc jeśli jest iskra to i tu powinno być napięcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mleki Opublikowano 16 Lutego 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2023 Bezpieczniki sprawdzam zawsze po jakimś grzebaniu i ciągle są ok, całą resztę zrobię po pracy. I oczywiście dam znać co i jak. Dzięki za pomoc , pozdrawiam. Niestety dziś nic już nie sprawdzę, podejrzewam że jutro podobnie ale sobota cała moja, mam nadzieję że zdarzy wam się być online 😉 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.