Jump to content

Regulacja i synchro gaźników Fireblade SC33


Recommended Posts

Hej,

Po 4 latach motocyklowej bidy (ślub, Żonka, dziecko, wiecie 😉 ) odkopałem sprzęt - poczciwego Fireblade'a SC33 z roku 98, odpalił ledwo na dwa cylindry i chodzil tylko na wyciagnietym ssaniu. Sprawdzilem swiece, iskra wszedzie byla, ale swiece suche. Wyczyscilem gazniki recznie psiakczem do czyszczenia przepustnic, ale niewiele to dalo. Nie mialem za bardzo gdzie oddac gaznikow na myjke ultradzwiekowa, wiec kupilem kompletne drugie gazniki (tym bardziej ze sprzet leciwy i z czesciami coraz trudniej, stwierdzilem ze sie przydadza) no i Honda zagadała. Chodzi na wszystkie, ale nierówno. I tu pojawia sie pytanie o regulacje i synchro. Wakuometry sa w drodze, ale chcialbym sie upewnic odnosnie sposobu do synchro - w SC33 trzeci cylinder jest bazowy, czyli do niego wyrownujemy podcisnienie na czwartym cylindrze krecac sruba pomiedzy trzecim i czwartym gaznikiem, nastepnie wyrownujemy pomiedzy pierwszym a drugim, a na koncu parę 1-2 wyrownujemy z 3-4 kręcąc srubą pomiedzy gaznikiem drugim i trzecim? Tak jakby ta sruba powoduje, ze dwie przepustnice sie delikatnie otwieraja, dwie zamykaja? Przejrzalem tone filmikow i i formacje w sieci, ma to sens, ale chcialbym sie upewnic.

I pytanie drugie, pewnie nawet ważniejsze - co ze składem mieszanki? Niemal wszedzie, gdzie udalo mi sie cos znalezc, sruby sa wkrecane do konca i wykrecane o 2,5 obrotu, gdzies widzialem tez 2,75. Zrobic tak, zostawic i tylko zsynchronizowac? Ewentualnie po jakims czasie sprawdzic kolor świec?

Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki.

Link to comment
Share on other sites

Z Synchro kombinujesz w miarę oki. Samo Ci to wyjdzie/nauczy podczas synchronizacji, tylko wzoruj się na bazowym cylindrze i tego nie ruszaj 😉

Co do składu mieszanki to trzeba zacząć od ustawień fabrycznych czyli te 2.5 obrotu i zobaczyć po synchro jak silnik schodzi z obrotów. Jak jest przelot, K&N + zużycie silnika to pewnie będzie za ubogo i silnik będzie leniwie opadał z obrotów. Także skończy się zapewne na 3-3.5obr😁

Możesz też podpatrzeć na ile obr były wkręcone śruby w starych gaźnikach. To też duża wskazówka...

Edited by MłodyWilk22
  • Thanks! 1
Link to comment
Share on other sites

Dzięki!

A ewentualnie jak mialbym ruszyć bazowy cylinder? Bazowy reguluje chyba tylko śrubą od obrotów? Rozgrzeje, ustawię na 1250 bo chyba tak serwisowka zaleca no i coś pokręcę pozostałymi, zobaczymy 😉 Nagram filmiki przed, po i może w trakcie. Jeśli się wszystko uda to opiszę to dokładnie i może przyda się to komuś w przyszłości.

W starych gaźnikach miałem równe 2,5 obrotu. Moto ma 28k przebiegu, wydech Ramusa, ale chyha nie jest to pełny przelot, dość głośny ale bez przesady, filtr standard, 4 lata temu chodził dobrze, równo, mial powera, wiec tyle ustawię i na obecnych, ewentualnie 2,75. Bo im bardziej wykręcona, tym mieszanka bogatsza w paliwo, a im bardziej wkręcona, tym mniej paliwa a więcej powietrza? 🙂 Sorki za to pytanie, kiedy kupiłem moto, bylo na serwisie i od tamtej pory nie bylo potrzeby jakiejkolwiek dlubaniny, wiec nie potrzebowalem tez znac takich szczegolow. W kazdym razie chyba lepiej, jak bedzie nieco wiecej paliwa, nie wypali gniazd 😉

Dzięki za zainteresowanie. A swoją drogą widzę, że fora wymarły 😞 Forum Fielreblade'a zero nowych postów, lokalne forum lubelskie calkiem spore swego czasu w ogole nie istnieje, forum motocyklistów z tego co widzę praktycznie też stanęło w miejscu... A 10 lat temu wszędzie tętniło życiem... Pewnie sie wszyscy pożenili i to była wspolna decyzja, zeby przestać jezdzic 😉 A młodzież w większości woli pograc w telefon, niż polatać, podlubać incoś napisac...

Sorry za ot...

Link to comment
Share on other sites

Jak na starych chodził na 2,5 to i na nowych będzie podobnie.

W niektórych sprzętach i bazowy mozna regulować. A tutaj chyba faktycznie jest to nie mozliwe... ale już dokładnie nie pamiętam 😉

 

ps. Wszystkie  fora powoli się zatrzymują... może wszystkie tamaty już wyczerpane 🤔

Link to comment
Share on other sites

Czesc uzytkownikow przeniosla sie na Facebook, ale to kipski pomysl bo tam kazda informacja szybko znika pod naplywem nowych postow. Jesli masz gazniki Mikuni to na pewno sruba reguluje przeplyw mieszanki, czyli im wiecej odkrecisz tym wiecej mieszanki dostanie silnik. W przypadku gaznikow Keihin moze jest tak samo ale to bym sprawdzil.

Link to comment
Share on other sites

Panie Adamie, jak miło Pana widzieć! Ostatnio zastanawiałem się, co u Pana i czy jeszcze Pan tu zagląda, szczerze! Szukałem też Pana Piotra Dudka, ale znalazłem przykrą informację. Pan na szczęście jest i to super pozytywna wiadomość na koniec dnia 🙂

W SC33 są gaźniki Keihin, będę wdzięczny za sprawdzenie. Co do całej reszty brak Pana uwag oznacza słuszny kierunek? 😉 

Btw muszę zlaleźć na forum Pana genialne opowieści o motocyklowych przygodach z przeszłości, bardzo dawno temu czytalem je jednym tchem, bardzo chetnie to powtorze 🙂

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...