Skocz do zawartości

Mam problem


tomekdt60
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Siemka , mam problem kupiłem Yamaha dt 80 lc2 2 1987 i ostatnio na wyprawie rozwaliła się linka od gazu i nie mam drugiej Ani nie mam pojęcia jak ja zamontować, ma może ktoś z was do wysłania cena nie gra roli i jeszce klocki mi się zacisnęły wie ktoś jak odcisnąc do mechanika nie chce dawać ponieważ mówił że chce 600 zł za naprawę tych 2 zeczy masakra , liczę na pomoc 💙🏍️

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz jakies podstawowe narzedzia?

Jesli tak to mozesz wyjac linke sprzeglowa i dac do dorobienia w zakladzie obiacym linki, natomiast problem z przednim hamulcem moze byc spowodowany zarowno brudnymi i nie cofajacymi sie klockami, wiec trzeba zdjac zaciski w tym przypadku zeby te tloczki oczyscic, ale rowniez sprawdzic pompe hamulcowa czy otwor wyronujacy cisnienie nie jest przypchany i czy ma pelen ruch tloka / dzwigni. Najlepiej zaczac od sciagniecia serwisowki zeby wiedziec jak to nalezy zrobic. Mozliwe ze do odkrecenia zaciskow beda potrzebne klucze ampulowe, ktore tez trzeba nabyc. Tak ze te 600 zl to moze sporo ale jak to sam zrobisz to zobaczysz dlaczego to tyle kosztuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.07.2022 o 20:45, tomekdt60 napisał:

rozwaliła się linka od gazu i nie mam drugiej Ani nie mam pojęcia jak ja zamontować, ma może ktoś z was do wysłania cena nie gra roli

Przecież linka gazu jest normalnie do kupienia na Allegro za 5 dyszek, pełno ofert. Kupisz, założysz wg starej, prosta robota, poprowadzisz ją tak żeby o nic nie zahaczała i się nie naprężała na maxa przy kręceniu kierownicą lewo / prawo.

 

W dniu 29.07.2022 o 20:45, tomekdt60 napisał:

jeszce klocki mi się zacisnęły wie ktoś jak odcisnąc 

Popuść odpowietrznik i jak zacisk nie stoi na amen to powinno dać się cofnąć tłoczek aby zdjąć zacisk. Odkręć go, na stół i rozkręć. Tam filozofii nie ma, zapewne wszystko trzeba wyczyścić i na 90% w tak wiekowym sprzęcie trzeba będzie do zacisku dać zestaw naprawczy (90 zł). Tłoczek jak nie ma mocnych rys to minimalnie go spoleruj drobnym papierem ściernym wykonując ruchy PO OBWODZIE, nie góra dół. Jak duże rysy to wymieniaj (60 zł). Pompa hamulcowa też już pewnie swoje przeżyła ale zestaw naprawczy to niecałe 100 zł więc ja bym się nie zastanawiał tylko robił. No i przewód hamulcowy, po 35 latach to już niemal pewne, że puchnie. Nowy zamiennik to 80 zł. Wszystko do kupienia, nic nie trzeba kombinować.

Wydasz 320 zł i masz z przodu niemal nowy hamulec. Do tego linka 50 zł i już wiesz skąd u mechanika się wzięło 600 zł. Mechanik pewnie jak usłyszał o 35 letnim sprzęcie to wyznał zasadę taką jak moja: albo robimy wszystko albo wcale bo jak zrobi na sztukę po tainości to się okaże, że po tygodniu wrócisz z reklamacją bo znowu zacisk stoi.

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem zwolennikim polerowania tloczkow hamulcowych zadnymi srodkami sciernymi, oprocz usuniecia zanieczyszczen z pomoca szmaty nasyconej plynem hamulcowym, zreszta zwykle koroduje zewnetrzna czesc tloczka jesli polegna uszczelki zewnetrzne oddzielajace ja od warunkow zewnetrznych. Jesli tloczki sa porysowane to lepiej je wymienic. Jezeli to pojedynczy zacisk jednotloczkowy to rzeczywiscie roboty bedzie mniej, tyle ze w starym sprzecie nalezy zrobic wszystko z pompa i przewodem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...