Skocz do zawartości

Pierwszy motocykl 125


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Szukam motora 125cc z homologacją na a1, mam 16lat i mam zamiar jeździć nim dopóki nie zrobię a2 w wieku 18 lat. Jazda raczej ograniczała by się do dojazdu do szkoły (kilka km), sporadycznych tripów nawet 1000km i rekreacyjnej jazdy.

Budżet to około 5000zl.

Wymagania - ścigacz albo cross/supermoto/hard enduro z możliwoscią rejestracji, niskie koszta zakupu i stosunkowo niskie koszta utrzymania, duża moc.

Super by było gdyby było mało kosztów związanych z utrzymaniem.

Rozważam aprilie rs 125 - duża moc to ogromny plus, niska cena zakupu, przeboleje wygląd i dźwięk ale nie wiem czy pchać się w niego ze względu na remonty 2t co 16 000km.

Yamaha yzf r125 - super wygląd, raczej rzadkie naprawy myślę, że przy mojej jeździe dałbym rade sprzedać ją bez przeprowadzania większych napraw do 18tki, mała moc 15koni to duży minus no i spora cena zakupu bo używka 8000zl czasami jest jakaś fajna sprowadzona z Francji czy Angli za 5000zl, ale to okazja.

Husqvarna sm 125(i podobne) - wszystko mi pasuje oprócz dużej ceny zakupu i małej dostępności (problemem nie jest dla mnie kupienie złoma i własnoręczna naprawa)

Jeżeli są jakieś inne modele to proszę o sugestie, a jeżeli nie to na który z tych motorów powinienem się zdecydować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Michu1774 napisał:

mała moc 15koni to duży minus no

Ale zdajesz sobie sprawę z tego, że 15 KM to jest absolutne maksimum mocy, którą możesz mieć w motocyklu prowadzonym na kategorię A1?

 

 

5 godzin temu, Michu1774 napisał:

Rozważam aprilie rs 125 - duża moc to ogromny plus, niska cena zakupu, przeboleje wygląd i dźwięk ale nie wiem czy pchać się w niego ze względu na remonty 2t co 16 000km.

 

Nie wiem gdzie się naczytałeś o remontach co 16 000 km. Osobiście bez remontu zrobiłem 31 000 km Aprilią SR50 LC, bardzo wysilony 2t. Potem sprzedałem, nie wiem ile jeszcze jeździła na oryginalnym tłoku. Miałem też w dawnych latach Cagivę MiTo 125, od nowości silnik nie ruszany, na liczniku 38 000 km, 170 km/h jeszcze dawała radę polecieć.

Ogólnie to w dzisiejszych czasach z budżetem 5000 zł nie poszalejesz. Może jakąś CBR 125 kupisz. Od siebie polecę MZ SM 125. Jedna z najmocniejszych 125 4t. Miałem, miło wspominam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Ale zdajesz sobie sprawę z tego, że 15 KM to jest absolutne maksimum mocy, którą możesz mieć w motocyklu prowadzonym na kategorię A1?

Zdaje, ale nie interesuje mnie to, ważne żeby pojazd przeszedł badania okresowe, więc musi być 125cc a moc nie istotna bo i tak nie hamują motorka.

 

Cytat

Nie wiem gdzie się naczytałeś o remontach co 16 000 km

W serwisówce apki jest wyraźnie napisane co 8000km sprawdzić i przeczyścić tłok i pierścienie, a co 16000km zmienić.

Cytat

Od siebie polecę MZ SM 125

Wszystko fajnie tylko nie mogę przetrawić braku zawieszenia usd i jakiegoś bardziej agresywnego wyglądu, jeszcze jakby się to dało zrobić w miarę prosto(jakiś swap plastików i przedniego widelca).

 

Cytat

Ogólnie to w dzisiejszych czasach z budżetem 5000 zł nie poszalejesz. Może jakąś CBR 125 kupisz

Trochę przesadzasz, nie jest aż tak źle, cbr za 3500 kupisz trochę pracy i pojeździ, ale ona wygląda jak rower z silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Michu1774 napisał:

Zdaje, ale nie interesuje mnie to, ważne żeby pojazd przeszedł badania okresowe, więc musi być 125cc a moc nie istotna bo i tak nie hamują motorka.

Odwal coś na drodze to w ciągu kilku dni się dowiesz od prokuratora ile ten "motorek" miał mocy.

 

1 godzinę temu, Michu1774 napisał:

W serwisówce apki jest wyraźnie napisane co 8000km sprawdzić i przeczyścić tłok i pierścienie, a co 16000km zmienić.

Serwisówka serwisówką ale wszystko zależy jak użytkujesz motocykl. Nie znam nikogo kto "na zaś" wymienia dobry tłok w sprzęcie typu RS jeśli nie użytkuje motocykla na torze. Podstawa to olej z najwyższej półki, nie pałować na zimnym i nie zamulać bo 2T tego nie lubi. Jak nie wyciskasz ze sprzętu 101% jego możliwości to na tłoku zrobisz dużo więcej niż przewiduje książka. A nawet gdybyś co 16 000 km miał zrobić remont to i tak wyjdzie dużo mniej niż remont 4t.

 

1 godzinę temu, Michu1774 napisał:

Wszystko fajnie tylko nie mogę przetrawić braku zawieszenia usd i jakiegoś bardziej agresywnego wyglądu, jeszcze jakby się to dało zrobić w miarę prosto(jakiś swap plastików i przedniego widelca).

Przypominam cały czas, że masz budżet 5000 zł i nie oczekuj za to cudów. Szukaj motocykla adekwatnego do posiadanej kasy. Bo masz budżet na średniej klasy rower a wymagania na wyczynowy motocykl, na który trzeba wyłożyć 2 lub 3x tyle.

 

1 godzinę temu, Michu1774 napisał:

Trochę przesadzasz, nie jest aż tak źle, cbr za 3500 kupisz trochę pracy i pojeździ, ale ona wygląda jak rower z silnikiem.

Każda "sportowa" 125 wygląda jak rower z silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Serwisówka serwisówką ale wszystko zależy jak użytkujesz motocykl. Nie znam nikogo kto "na zaś" wymienia dobry tłok w sprzęcie typu RS jeśli nie użytkuje motocykla na torze. Podstawa to olej z najwyższej półki, nie pałować na zimnym i nie zamulać bo 2T tego nie lubi. Jak nie wyciskasz ze sprzętu 101% jego możliwości to na tłoku zrobisz dużo więcej niż przewiduje książka. A nawet gdybyś co 16 000 km miał zrobić remont to i tak wyjdzie dużo mniej niż remont 4t.

No nie jestem taki pewien, widzę jak ludzie piszą że się zaciera albo ogólnie są z rs problemy. Pamiętaj że potrzebuje moto tylko na 2 lata i liczę na jak najmniejsze koszta a to nie tylko remonty, ale też spalanie taka yamaszka by połowę mniej paliła. Tak swoją drogą to przekonuje się do yamahy pomimo wad, wybieram jednak bezawaryjność i nasuwa mi się pytanie, ile wyszedłby remont 4t zakładając że nie była jakoś katowana na zimnym? A ile wyszedł by remont taki rs? - z tego co widzę to tłok cylinder uszczelki z 1200 no i jeszcze ewentualnie wał i łożyska to drugie tyle, mylę się?

Cytat

Przypominam cały czas, że masz budżet 5000 zł i nie oczekuj za to cudów. Szukaj motocykla adekwatnego do posiadanej kasy. Bo masz budżet na średniej klasy rower a wymagania na wyczynowy motocykl, na który trzeba wyłożyć 2 lub 3x tyle.
 

haha racja

Cytat

Każda "sportowa" 125 wygląda jak rower z silnikiem.

Nie dla 16 latka i 90proc osób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michu napisal:

"Wymagania - ścigacz albo cross/supermoto/hard enduro z możliwoscią rejestracji, niskie koszta zakupu i stosunkowo niskie koszta utrzymania, duża moc."

To mi sie bardzo spodobalo. 🙂 I nastepna perelka:

"Wszystko fajnie tylko nie mogę przetrawić braku zawieszenia usd"

W czym zawieszenie USD jest lepsze od wszystkich innych???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...