Nairym Opublikowano 21 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2022 Witam. Wczoraj zamontowałem akumulator do crossa 125 i podpiąłem go lecz na wolnych obrotach przy włączonym świetle z regulatora wychodzi ok 10v a przy wyłączonym ok 11v. Mam stator z 2 cewkami, jedna od zapłonu druga od elektryki z której wychodzą 2 kable, biały kabel mam podłączony do regulatora by ładował akumulator, a drugi kabel jest nieużywany. Mogę połączyć te kable i wpiąć w jeden wtyk do regulatora by na wolnych obrotach dawał większy prąd? Dodaje schemat który pokazuje jak to jest zrobione w skuterach, światła długie i krótkie są podłączone do kabla którego ja nie używam, nie chce robić jak w skuterach bo wtedy na wolnych obrotach światła słabo świecą na mojej cewce oraz wolał bym by były podłączone do akumulatora, doradzi ktoś? Jeżeli nie zrozumiale pisze to mogę narysować jak mam podłączone oraz jak chce mieć połączone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stefan Kowalski Opublikowano 22 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2022 Raczej nie powinieneś tego robić bo spalisz cewkę. Ale możliwe że już jest uszkodzona. Jakie napięcie na wolnych obrotach jest na przewodzie białym, a jakie na tym drugim przewodzie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nairym Opublikowano 22 Lipca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2022 Właśnie nie mam jak zmierzyć bo mi miernik szaleje, dopiero po podłączeniu akumulatora jakoś miernik pokazuje, uszkodził się i nic nie poradzę. Za to mam takie porównanie (na wolnych obrotach oczywiście) : Gdy podłączam tak jak na schemacie 1 i włączę światła to klakson nie ma siły trąbić. Gdy podłączam jak ma schemacie 2 czyli bezpośrednio do białego kabla z cewki, przy włączonych światłach klakson już ma siłę trąbić i to prawie maksymalną mocą. Oczywiście nie dodawałem gazu żeby nie spaliła mi się żarówka. Jest możliwe by regulator zawodził? Na wysokich obrotach z regulatora wychodzi jakoś ponad 14v Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 25 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2022 Czyli dobrze wychodzi. Jesli podlaczysz prad bezposrednio z alternatora pod swiatla to raz ze bedzie to prad zmienny a dwa przydodaniu gazu przepalisz zarowki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nairym Opublikowano 25 Lipca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2022 (edytowane) 27 minut temu, Adam M. napisał: Czyli dobrze wychodzi. Jesli podlaczysz prad bezposrednio z alternatora pod swiatla to raz ze bedzie to prad zmienny a dwa przydodaniu gazu przepalisz zarowki. Chodzi o to że na białym przewodzie na wolnych obrotach jest mniejszy prąd niż po regulatorze. Aktualnie mało ważne, mógł byś powiedzieć co sądzisz o tym schemacie? Biały będąc podłączony do długich świateł przed regulatorem nie zmniejsza ładowania akumulatora a światła świecą się o wiele mocniej na wolnych obrotach. Może coś do zmiany? Edytowane 25 Lipca 2022 przez Nairym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 25 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2022 Nic z tej plataniny nie rozumiem, nawet + i - nie sa tutaj oznaczone. Przede wszystkim trzeba rozdzielic przewody ze statora wychodzace do ukladu zaplonowego i te do oswietlenia i innych odbiornikow. Ja w swoich starych motocyklach daje ladowanie do reglera ( czyli kabel z cewki oswietleniowej w twoim przypadku ) tak zeby cale ladowanie szlo na akumulator przez regulator napiecia, a oswietlenie, sygna dzwiekowy i kierunki zasilam przewodem z akumulatora. W praktyce wychodzi to tak w instalacji z minusem na mase ze do + aku dochodzi przewod ladowania z reglera i przewod laczacy stacyjke z aku. Ze stacyjki idzie kolejny przewod do przelacznika swiatel, wlacznika sygnalu, wlacznika swiatla stop ktore rowniez sa polaczone druga strona z masa motocykla czyli silnikiem i rama polaczona z minusem aku. Do stacyjki dochodzi rowniez przewod rozlaczajacy modul CDI tak zeby w polozeniu kluczyka zgaszony nie mozna bylo ani wlaczyc silnika ani swiatel, a w polozeniu zapalony obie rzeczy byly wlaczone. Mozliwe ze ten schemat pokazuje to samo ale na szybko ciezko sie w nim zorientowac co jest co. To normalne ze maly alternatorek na wolnych nie laduje aku, zwykle dzieje sie to dopiero od srednich obrotow, czyli trzeba by zbadac jakie jest ladowanie przy 3 tys obrotow podlaczajac voltomierz ustawiony na prad staly do klem aku na pracujacym silniku przy tych obrotoach i wlaczonych swiatlach bo aku musi byc obciazony dla prawidlowego odczytu. Skad brales swoj odczyt 10 - 11V na wolnych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nairym Opublikowano 25 Lipca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2022 Z miernika który okazał się być zepsutym więc aktualnie nie wiem czy to prawidłowy pomiar, niedługo przyjdzie nowy multimetr i zobaczę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 26 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2022 Czy pomiar robiles z zapalonymi swiatlami? Przy nastepnym pomiarze zapalaj swiatla, aku musi byc do pomiaru obciazone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.