Skocz do zawartości

Piękna Jawa TS 350


Matin
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!!

Hmmm.......... no podejżewam że się bedziesz ze mnie śmiał :) ale taki maiłem zamiar ....... przeczytałem gdzieś "zasilanie dwu gaźnikowe" i tak sobie wykombinowałęm :) ....... A będzie to jakoś STRASZNIE bezsensowne ??

Rozmawiałęm dzisiaj z jednym kolegą i polecił mi założyć 1 gaźniczek i z najlepiej jakiejś Hondy ok.250 ccm :D

A zapłonik już zamawiam ........ ponboć naprawdę RÓŻNICA kosmiczna :D ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nie, mozna zalozyc 2 gazniki, ale od 2 motocykli klasy 175 a nie od 2 motocykli klasy 350, bo bys go zalewal. No chyba ze bedziesz wymieniac dysze, bawic sie w dostrajanie od 0 to moze bys cos wyrzezbil, ale po co sobie dokladac roboty ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc jestem tu nowy, prawo jazdy kat A zrobilem w pazdzierniku i od kilku lat stoi u mnie w garazu JAWA TS 350 rocznik 1989. Jak ja odpalaem to nie wiem czemu ( jaki jest prawidlowy stosunek oleju do paliwa?? ), czym sie roznie wersja TS od CZ poza tym ze TS ma 12V instalacje elektr. ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czym sie roznie wersja TS od CZ poza tym ze TS ma 12V instalacje elektr. ??

LOL!!

CZ tez ma 12 V i to na alternatorze - jak nie wierzysz to mja obejrzyj :)

CZ to przedewszystkim calkiem inna firma niz JAWA i nie jest to zaden "model" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CZ i JAWA to inne firmy ale silniki (stare) były praktycznie te same. Krzysiowi chodziło pewnie o różnice w silnikach. "Nowy" silnik w TS jest inny ale koncepcja i konstrukcja jest taka sama.

 

Co do ilości oleju to polecam kompromisowe 1:30 w przypadku Mixolu lub 1:40 w przypadku Castrola lub Arala 2T.

 

Silnik w Jawe jest starą, niewysiloną konstrukcją i Mixol w zupełności mu wystarczy.

SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

macie jakiśdziwny system doboru gaźników :clap:  i tak trzeba bedzie dostrajać gaźniki !! zamontuj 2 gaźniki od jawy 350 :clap: i będizesz sięmusiał pobawić dyszami :clap:

Przeciez gaznik od 175 ma mniejsza gardzieli naprawde ciezko by bylo dostroic go tak, zeby sie silnik nie zalewal i nie byla za uboga mieszanka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomnialem napisac ze Jawa mi cholernie kopci, pamietam ze jak sie dosc ostro ruszalo to z tylu byla zaslona dymna, z tego co wiem to wiele Jaw ma ten problem, czym moze on byc spowodowany?? Czy zuzyciem silnika, moze zle wyregulowanym zaplonem, w tych kwestiach jestem laikiem, lany zawsze byl MIXOL w stosunku 1:40, no mozee minimalnie wiecej ( ale bardzo minimalnie ). Pamietam ze jezdzilana swiecach od malucha i sie baardzo czesto zalewala na jeden gar, co moze byc przyczyna??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co wiem to wiele Jaw ma ten problem,

Pierwsze slysze.

 

czym moze on byc spowodowany?? Czy zuzyciem silnika, moze zle wyregulowanym zaplonem, w tych kwestiach jestem laikiem,

To nie 4T :clap:

Tutaj nie kopci dlatego ze pierscionki nie trzymaja :clap:

Pamietam ze jezdzilana swiecach od malucha i sie baardzo czesto zalewala na jeden gar, co moze byc przyczyna??

No to na moje oko albo zla regulacja gaznika, albo simmering od strony sprzegla sie z Toba pozegnal.

Ten jeden gar wskazuje na simmering. Ale nie koniecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!!

Hehehe ..... no to witam w klubie :clap: .......... gdzieś czytałem ze dość sporo mozna "podnieść" ale oczywiście kosztem spalania które dochodziło do 20 LITRÓW na 100km :clap: ............

A mam pytanie ........ bo wczoraj odbyłem pierwsza jazdę po zimie i jak narazie OSTATNIĄ :-( ........ ale po kolei :-) :

JAWA stała w ogrzewanym garażu, ale ktoś z mniejszych osobników domu gdzie "zimowała" zrobił mi psikusa (pewnie nieświadonie) i odkręcił kranik .... nie wiem ile tak stała ... ale odkręcił na szczęście na normalną pozycję (nie REZERWĘ) wiec paliwo "znikło" do rezerwy ;) ........ Oczywiście pełen gaźnik oleju..... itp....... Ale po wymianie oleju w skrzyni, przeglądzie tu i tam i dłuższej walce UDŁĄO się odpalić ........ rozgrzałęm ją leciutko przez pare minut...... NO I WDROGĘ :P .... po placu pare kułek dla zabawy :P ....... No i jade tak sobie aż tu nagle muł i buuuuuuu ..... no to ja gaz do dechy zeby doturlać sie do garażu ..... AŻ TU NAGLE silniczek ZAŁAPAŁ i zaliczyłem HONOROWEGO WZWODA :P prawie w pionie :P i wszystko by było ok...... bo nie spadłem i żyje do dzisiaj ale TYLKO coś strzeliło, trzasnęło i STOJĘ jak wryty ..... Silnik pracuje równiutko ale BIEGÓW BRAK :P ...... Klamka od sprzęgła lata bez oporu, dźwignia biegów lata sobie góra - dól ........ i NIC :P ........

I tu po tym długim wstępie moje pytanie :P :

Co się mogło stac ?? Łańcuszek sprzęgłowy, sprzęgło, no bo nie podejżewam tylko zerwania linki :clap: ...... JAK wiecie to pomóżcie ;) .....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łańcuszek sprzęgłowy' date=' sprzęgło, no bo nie podejżewam tylko zerwania linki :clap: ...... JAK wiecie to pomóżcie :clap: .....[/quote']

Najprawdopodobniej lancuszek, masz szczescie ze Ci dekla nie rozbilo :clap:

 

Sprzeglo raczej nie, wczesniej lancuszek by padl niz sprzeglo, no chyba ze lekko zlozone bylo i sie rozlecialo. Ale to by zegotalo, wyglada na lancuszek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...