Stefan Kowalski Opublikowano 18 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2022 Czyli czapka uszkodzona. Teraz zmierz napięcie dochodzące do modułu zapłonowego. Najprawdopodobniej na przewodzie bualo-czarnym. Woltomierz ustaw na 20V i zmierz napięcie na module tylko przy włączonym zapłonie i w momencie kręcenia silnikiem. Nie powinno spadać poniżej 9V. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 19 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2022 W dniu 17.04.2022 o 16:13, Kawasakikx napisał: Na starym (oryginalnym) module właśnie jest problem z iskrą, czyli iskra jest słaba powoli jeśli na starym module palił i jeździł to napotrzebnie wymieniłeś moduł w apłonie CDI często iskra jest taka że prawie jej nie widać , mała i przeskok trwa bardzo krótko , u mnie w skuterze latem nie zobaczysz iskry na świecy , a jeździ normalnie ........ w starych zapłonach z przerywaczem zawsze była duża i niebieska było zostawić moduł i szukać przyczyny tego że jest słaby gdzie inndziej.... Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kawasakikx Opublikowano 19 Kwietnia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2022 21 godzin temu, Stefan Kowalski napisał: Czyli czapka uszkodzona. Teraz zmierz napięcie dochodzące do modułu zapłonowego. Najprawdopodobniej na przewodzie bualo-czarnym. Woltomierz ustaw na 20V i zmierz napięcie na module tylko przy włączonym zapłonie i w momencie kręcenia silnikiem. Nie powinno spadać poniżej 9V. Monetized by optAd360 Złożyłem do kupy Crossa i zmierzyłem napięcie. Maksymalne takie jakie udało mi się złapać było 19v przy kopaniu kopką, nie odpala więc napięcie po każdym kopnięciu spadało do 0 ale napięcie jest. Mierzyłem jeszcze napięcie dochodzące do cewki wn- ustawione także na 20v - osiągnąłem od 12-14,5v. Polutowalem także kabelki, które idą od statora do modułu zapłonowego i pojawiła się słaba iskra na świecy. 15 godzin temu, michoa napisał: powoli jeśli na starym module palił i jeździł to napotrzebnie wymieniłeś moduł w apłonie CDI często iskra jest taka że prawie jej nie widać , mała i przeskok trwa bardzo krótko , u mnie w skuterze latem nie zobaczysz iskry na świecy , a jeździ normalnie ........ w starych zapłonach z przerywaczem zawsze była duża i niebieska było zostawić moduł i szukać przyczyny tego że jest słaby gdzie inndziej.... Każdy ma prawo popełnić błąd. Każdy także na nich się uczy. 😊 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kawasakikx Opublikowano 23 Kwietnia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2022 Odzywam się po kolejnych próbach odpalenia Crossa. Wymieniłem kabel wn, czapkę, dawałem nowe świece. Iskra jest ale dalej jest ona mega słaba i ledwo widoczna. Porobiłem parę pomiarów i natrafiłem na jedną rzecz. Jeżeli kabel od modułu jest odpięty od cewki to miernik pokazuje w granicach do 14-15v. Jeżeli podepnę pod cewkę i przyłożę kabel od miernika to na mierniku pokazuje same zera. Zauważyłem, że jak odepnę masę między statorem a modułem to iskra pojawia się bardzo dobra ale tylko przez parę razy - później ona jakby zanika i zaczyna się znów problem z słabą iskrą. Czy są to objawy zepsutego statora czy modułu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stefan Kowalski Opublikowano 23 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2022 Czy możesz wrzucić zdjęcia, tak by było widać stator i przewody o których mówisz, bo chyba następuje tu jakieś mylenie pojęć. Bo co to za przewód masy pomiędzy statorem a modułem? W motocyklach układy zapłonowe występują w co najmniej kilku konfiguracjach. Podejrzewam że u Ciebie jest układ z modułem AC-CDI. Oznacza to że na cewce nie ma 12V z akumulatora, a znacznie wyższe napięcie z kondensatora ładowanego z uzwojenia statora. W takim przypadku trzeba sprawdzić napięcie statora po odpięciu modułu zapłonowego. Mierzymy je woltomierzem ustawionym na AC do 1000V. W momencie pracy silnika może tam się pojawiać kilkaset V. Warto nieco uważać w trakcie tego pomiaru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kawasakikx Opublikowano 25 Kwietnia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2022 Przesyłam zdjęcia statora. W Kawasaki nie ma aku więc zapłon idzie tak: stator-moduł zapłonowy-cewka. Odpiąłem moduł, miernik ustawiłem na 1000v: kabel od grubszej cewki od statora(czarno-biały) + masa i pokazywało 0004 przy ''kopaniu'' kopką. Gdy ustawiłem miernik na 20v(mierzyłem to samo tylko innym v) to max wartość wynosiła 2v jak dobrze pamiętam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stefan Kowalski Opublikowano 26 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2022 Mierzone napięcie jest za niskie. Może to wynikać nie tylko z uszkodzenia cewki, ale też z błędu pomiaru. Nie pasuje tu tak niskie napięcie i że mimo tego jest słaba iskra. Miernik ustawiony na AC? Pomiar powinien być zrobiony pomiędzy czarno białym a masą czyli czarno żółtym. Warto też zmierzyć rezystancję w tym punkcie. Na zdjęciu trochę wygląda jakby przewód czarno biały zwierał się z czarno żółtym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kawasakikx Opublikowano 26 Kwietnia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2022 1000v wynik 0.01 20v wynik max wyskakuje 2.83 Jak kable statora są spięte do modułu zapłonowego i podłącze miernik pod kable czarno-biały + czarno-zolty wynik max do 16 i coś tam po kropce (mierzone na 20v) jeżeli miernik podłącze pod te same kable a zmienię na 1000v wynik 050 Rezystancja kabla czarno-biały+czarno-zolty na 200 omów wynik ol. Na 2000 omów 374, na 20k 0.37 omów. Obizolowałem kabel czarno-zolty i co dziwne iskra pojawiła się lepsza lecz nie jest ona cały czas taka sama - pokopie parę razy i iskra słabnie. Jeszcze co zauważyłem jeżeli odepnę kabel czarno-zolty od modułu zapłonowego i ten sam kabel przyłożę do cewki wn na masę iskra przez parę "kopnięć" jest dobra i później znów iskra słabnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stefan Kowalski Opublikowano 26 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2022 Może uszkodzony stator, może moduł, a może cewka zapłonowa nie ma masy. Dostępna w necie instrukcja mowi że na statorze powinno być powyżej 80V przy 4000 obr/min. Jedna z metod sprawdzenia bez podmiany elementów na inne byłoby podłączenie źródła napięcia z np odpowiedniego transformatora i wyzwalanie iskry za pomocą np testera diody w mierniku. Ale może to być niebezpieczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kawasakikx Opublikowano 26 Kwietnia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2022 I właśnie najbardziej bałem się takiej odpowiedzi, że po prostu nie wiadomo na 100% co padło 😁jednak bardzo dziękuję za pomoc! Już wcześniej wpadłem na pomysł, by zamiast tego zapłonu zamontować chiński.. z kosztami wszystkich części jakie musiałbym wymienić na oryginalne wyszłoby miliony. 🙂 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kawasakikx Opublikowano 29 Kwietnia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2022 Pojawiam się znów z nowymi informacjami. Mianowicie nie zamówiłem chińskiego zestawu układu zapłonowego, ponieważ nie mogę jakoś dobić sobie tego do głowy, że coś mogło się stać.. tym bardziej, że tym wcześniej jeździłem. Zacząłem od zakupu nowej cewki wysokiego napięcia wraz z kablem + czapka oraz świeca - efektu poprawy niestety nie zauważyłem. Zrobiłem błąd, bo mogłem zamówić moduł zapłonowy wraz z cewką wn. Nie poddając się wpadłem na pomysł, by podmienić CDI - ostatnią deską ratunku "na szybko" było podłączenie modułu bodajże DC do 4t. Głupio to brzmi, bo nic nie trzyma się kupy. Kawasaki posiada moduł AC i jest w 2t. Co najlepsze! Iskra jest i to taka jaka powinna być. Czyli jednak głupi pomysł coś tu dał. Więc skoro iskra jest to pewnie stator jest w dobrej kondycji. Jednak dalej cross nie chce odpalić. Wpadłem na kolejny pomysł, by sprawdzić w którym momencie jest zapłon i czy będę musiał od nowa go ustawić. Zaznaczyłem sobie markerem na kole magnesowym mniej więcej gdzie ten zapłon się znajduje - czyli, w którym momencie jest iskra. Ku mojemu zaskoczeniu te dwie rzeczy w ogóle się nie zgrywają.. jutro spróbuję to ogarnąć i jeżeli się uda to dam znać 🙂 Jeżeli to nic nie da zakupie nowy moduł AC do 2t i zobaczymy co będzie dalej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.