Skocz do zawartości

Kawasakikx

Forumowicze
  • Postów

    14
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Osobiste

  • Motocykl
    Kawasaki kx
  • Płeć
    Mężczyzna

Informacje profilowe

  • Skąd
    Lbl

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Kawasakikx

NOWICJUSZ - macant tematu

NOWICJUSZ - macant tematu (8/46)

0

Reputacja

  1. Pojawiam się znów z nowymi informacjami. Mianowicie nie zamówiłem chińskiego zestawu układu zapłonowego, ponieważ nie mogę jakoś dobić sobie tego do głowy, że coś mogło się stać.. tym bardziej, że tym wcześniej jeździłem. Zacząłem od zakupu nowej cewki wysokiego napięcia wraz z kablem + czapka oraz świeca - efektu poprawy niestety nie zauważyłem. Zrobiłem błąd, bo mogłem zamówić moduł zapłonowy wraz z cewką wn. Nie poddając się wpadłem na pomysł, by podmienić CDI - ostatnią deską ratunku "na szybko" było podłączenie modułu bodajże DC do 4t. Głupio to brzmi, bo nic nie trzyma się kupy. Kawasaki posiada moduł AC i jest w 2t. Co najlepsze! Iskra jest i to taka jaka powinna być. Czyli jednak głupi pomysł coś tu dał. Więc skoro iskra jest to pewnie stator jest w dobrej kondycji. Jednak dalej cross nie chce odpalić. Wpadłem na kolejny pomysł, by sprawdzić w którym momencie jest zapłon i czy będę musiał od nowa go ustawić. Zaznaczyłem sobie markerem na kole magnesowym mniej więcej gdzie ten zapłon się znajduje - czyli, w którym momencie jest iskra. Ku mojemu zaskoczeniu te dwie rzeczy w ogóle się nie zgrywają.. jutro spróbuję to ogarnąć i jeżeli się uda to dam znać 🙂 Jeżeli to nic nie da zakupie nowy moduł AC do 2t i zobaczymy co będzie dalej.
  2. I właśnie najbardziej bałem się takiej odpowiedzi, że po prostu nie wiadomo na 100% co padło 😁jednak bardzo dziękuję za pomoc! Już wcześniej wpadłem na pomysł, by zamiast tego zapłonu zamontować chiński.. z kosztami wszystkich części jakie musiałbym wymienić na oryginalne wyszłoby miliony. 🙂
  3. 1000v wynik 0.01 20v wynik max wyskakuje 2.83 Jak kable statora są spięte do modułu zapłonowego i podłącze miernik pod kable czarno-biały + czarno-zolty wynik max do 16 i coś tam po kropce (mierzone na 20v) jeżeli miernik podłącze pod te same kable a zmienię na 1000v wynik 050 Rezystancja kabla czarno-biały+czarno-zolty na 200 omów wynik ol. Na 2000 omów 374, na 20k 0.37 omów. Obizolowałem kabel czarno-zolty i co dziwne iskra pojawiła się lepsza lecz nie jest ona cały czas taka sama - pokopie parę razy i iskra słabnie. Jeszcze co zauważyłem jeżeli odepnę kabel czarno-zolty od modułu zapłonowego i ten sam kabel przyłożę do cewki wn na masę iskra przez parę "kopnięć" jest dobra i później znów iskra słabnie.
  4. Przesyłam zdjęcia statora. W Kawasaki nie ma aku więc zapłon idzie tak: stator-moduł zapłonowy-cewka. Odpiąłem moduł, miernik ustawiłem na 1000v: kabel od grubszej cewki od statora(czarno-biały) + masa i pokazywało 0004 przy ''kopaniu'' kopką. Gdy ustawiłem miernik na 20v(mierzyłem to samo tylko innym v) to max wartość wynosiła 2v jak dobrze pamiętam.
  5. Odzywam się po kolejnych próbach odpalenia Crossa. Wymieniłem kabel wn, czapkę, dawałem nowe świece. Iskra jest ale dalej jest ona mega słaba i ledwo widoczna. Porobiłem parę pomiarów i natrafiłem na jedną rzecz. Jeżeli kabel od modułu jest odpięty od cewki to miernik pokazuje w granicach do 14-15v. Jeżeli podepnę pod cewkę i przyłożę kabel od miernika to na mierniku pokazuje same zera. Zauważyłem, że jak odepnę masę między statorem a modułem to iskra pojawia się bardzo dobra ale tylko przez parę razy - później ona jakby zanika i zaczyna się znów problem z słabą iskrą. Czy są to objawy zepsutego statora czy modułu?
  6. Złożyłem do kupy Crossa i zmierzyłem napięcie. Maksymalne takie jakie udało mi się złapać było 19v przy kopaniu kopką, nie odpala więc napięcie po każdym kopnięciu spadało do 0 ale napięcie jest. Mierzyłem jeszcze napięcie dochodzące do cewki wn- ustawione także na 20v - osiągnąłem od 12-14,5v. Polutowalem także kabelki, które idą od statora do modułu zapłonowego i pojawiła się słaba iskra na świecy. Każdy ma prawo popełnić błąd. Każdy także na nich się uczy. 😊
  7. Kabel: mierzone na samych 200 ma 00.4 a na 20k 0.00 Czapka: na samych 200 nic a na 20k także nic - ale też nie wiem jak to sprawdzić. Druga sprawa sprawdzając ''przejście'' z dźwiękiem tzw pipania nie ma dźwięku. Czapka razem z kablem: też brak reakcji. Tylko sprawa jest taka, że iskra jest mega słaba nawet bez czapki...
  8. Nie byłem pewien czy na pewno mierzyłem wartości na samych 200 więc powtórzyłem pomiar i pewnie mierzyłem na innym niż 200 i wynik pokazał 00.5-00.7 jeżeli trzymałem dłużej.
  9. To właśnie wcześniej mierzyłem na 200 i pokazywało tą wartość do 190. Wrócę do domu sprawdzę jeszcze raz 🙂
  10. Wtórna na 20k wynik 5,72. Od strony pierwotnej ustawione na 20k mam wynik 0.
  11. No właśnie kwestia tego, iż jak na razie nie mam zamiaru ''pchać się'' w koszta, bo części wychodzą drogo - da się kupić taniej ale jeżeli chodzi o części w kategorii elektryka to raczej zamiennika nie znajdę. Dlatego staram się małymi krokami dojść w czym znajduję się ten problem - oczywiście o ile się da.. W ostateczności będę zmuszony wymienić wszystko 🙂 Posiadam miernik cyfrowy m-830b uni-t. Teraz tylko pytanie na jaką wartość ustawić by pomierzyć. Jeżeli chodzi o omy to w moim mierniku mam różne ''wartości'' czyli: 2000k, 200k, 20k, itd. Nie wiem też czy dobrze mierzyłem: wejście plusa do cewki wn i do masy pokazywało do max 190 ale wartość była różna i akurat to mierzyłem na samych 200 omach.
  12. Po pierwsze czy kabel łączy, po drugie czy nie jest zardzewiały, po trzecie czy ma przebicie. Wszystko było ok. A czapkę to nie wiem jak sprawdzić ale pewnie gdyby była zepsuta nie byłoby iskry w ogóle a tak jak wspomniałem jeździło😁 Niestety w elektryce się nie znam i na prawdę nie wiem na co ustawić multimetr... I co do czego podłączyć 🙄 Też myślałem o statorze i o cewkach, które się w nim znajdują lecz jestem zielony w tych sprawach 😁
  13. Na starym (oryginalnym) module właśnie jest problem z iskrą, czyli iskra jest słaba. Na innym module nie ma w ogóle reakcji na cokolwiek 🙄 a wcześniej jeździło, bo odpalałem kilka razy i za każdym razem reagował. Też nie wiem dokładnie ile powinna wynosić rezystencja/oporność na cewkach, bo na tym się nie znam.
  14. Witam. Kupione za parę groszy, wręcz okazja - kawasaki kx 125 z bodajże 1988-1989roku. Nie było mi wiadome co kupuję, bo nie był na chodzie. Pierwsze co to chciałem zobaczyć czy ma iskrę i czy w ogóle odpali. Iskra była i po podaniu paliwa pod świece odpalił. Okazało się, że nie ma sprzęgła ale na szczęście była to pierdoła i udało mi się to samemu naprawić. Kawasaki pojeździłem parę razy jednak Moto coś dusiło. Pokusiło mnie podmienić moduł zapłonowy i... w tym momencie chyba coś poszło nie tak. 🙆 Iskra jest ale mega słaba. Iskrę widać tylko jeśli przyłożę kabel wn do karteru a na świecy nic. Czapka oraz świeca sprawdzone. Cewka wn była zmieniana i nadal ten sam objaw. Czy ktoś miał podobny problem i jest w stanie pomóc?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...