Skocz do zawartości

Kawasaki kx 125


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Kupione za parę groszy, wręcz okazja - kawasaki kx 125 z bodajże 1988-1989roku. Nie było mi wiadome co kupuję, bo nie był na chodzie. Pierwsze co to chciałem zobaczyć czy ma iskrę i czy w ogóle odpali. Iskra była i po podaniu paliwa pod świece odpalił. Okazało się, że nie ma sprzęgła ale na szczęście była to pierdoła i udało mi się to samemu naprawić. Kawasaki pojeździłem parę razy jednak Moto coś dusiło. Pokusiło mnie podmienić moduł zapłonowy i... w tym momencie chyba coś poszło nie tak. 🙆 Iskra jest ale mega słaba. Iskrę widać tylko jeśli przyłożę kabel wn do karteru a na świecy nic. Czapka oraz świeca sprawdzone. Cewka wn była zmieniana i nadal ten sam objaw. Czy ktoś miał podobny problem i jest w stanie pomóc?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

załóż stary moduł i zobacz co wtedy ? wychodzi że masz po prostu wadliwy moduł

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na starym (oryginalnym) module właśnie jest problem z iskrą, czyli iskra jest słaba. Na innym module nie ma w ogóle reakcji na cokolwiek 🙄 a wcześniej jeździło, bo odpalałem kilka razy i za każdym razem reagował. Też nie wiem dokładnie ile powinna wynosić rezystencja/oporność na cewkach, bo na tym się nie znam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jaki sposób sprawdziłeś kabel i czapkę? Cewka na uzwojeniu pierwotnym około 1-2 omy a na wtórnym kilkaset omów do kilku kiloomów. Powinieneś najpierw sprawdzić rezystancję samej cewki na uzwojeniu WN, następnie wkręcić kabel i czapkę i zmierzyć ponownie poprzez czapkę świecy do masy, rezystancja powinna być do 5 kiloomów większa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze czy kabel łączy, po drugie czy nie jest zardzewiały, po trzecie czy ma przebicie. Wszystko było ok. A czapkę to nie wiem jak sprawdzić ale pewnie gdyby była zepsuta nie byłoby iskry w ogóle a tak jak wspomniałem jeździło😁

Niestety w elektryce się nie znam i na prawdę nie wiem na co ustawić multimetr... I co do czego podłączyć 🙄

Też myślałem o statorze i o cewkach, które się w nim znajdują lecz jestem zielony w tych sprawach 😁

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Multimetr ustaw na omomierz. Czyli z tego co piszesz i kabel może być uszkodzony i czapka i cewka i moduł zapłonowy i nawet świeca. W ostateczności kup wszystkie te elementy nowe i powinno pomóc. No chyba że problem jest w wiązce elektrycznej. A jak się na tym nie znasz, to zawsze możesz się nauczyć. Zacznij od pomiaru rezystancji czapki i kabla. Jaki masz multimetr? Powinien być tam taki symbol Ω. To na taką pozycję ustaw multimetr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie kwestia tego, iż jak na razie nie mam zamiaru ''pchać się'' w koszta, bo części wychodzą drogo - da się kupić
taniej ale jeżeli chodzi o części w kategorii elektryka to raczej zamiennika nie znajdę. Dlatego staram się małymi krokami
dojść w czym znajduję się ten problem - oczywiście o ile się da.. W ostateczności będę zmuszony wymienić wszystko 🙂
Posiadam miernik cyfrowy m-830b uni-t. Teraz tylko pytanie na jaką wartość ustawić by pomierzyć. 
Jeżeli chodzi o omy to w moim mierniku mam różne ''wartości'' czyli: 2000k, 200k, 20k, itd. 
Nie wiem też czy dobrze mierzyłem: wejście plusa do cewki wn i do masy pokazywało do max 190 ale wartość
była różna i akurat to mierzyłem na samych 200 omach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Kawasakikx napisał:

No właśnie kwestia tego, iż jak na razie nie mam zamiaru ''pchać się'' w koszta, bo części wychodzą drogo - da się kupić
taniej ale jeżeli chodzi o części w kategorii elektryka to raczej zamiennika nie znajdę. Dlatego staram się małymi krokami
dojść w czym znajduję się ten problem - oczywiście o ile się da.. W ostateczności będę zmuszony wymienić wszystko 🙂
Posiadam miernik cyfrowy m-830b uni-t. Teraz tylko pytanie na jaką wartość ustawić by pomierzyć. 
Jeżeli chodzi o omy to w moim mierniku mam różne ''wartości'' czyli: 2000k, 200k, 20k, itd. 
Nie wiem też czy dobrze mierzyłem: wejście plusa do cewki wn i do masy pokazywało do max 190 ale wartość
była różna i akurat to mierzyłem na samych 200 omach. 

Te 190Ω to pomiar od strony pierwotnej? Jeśli tak to jest uszkodzona cewka. Zmierz jeszcze pomiędzy wyjściem na świecę a masą. Miernik ustaw na 20 kΩ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kabel: 

mierzone na samych 200 ma 00.4 a na 20k 0.00

Czapka: na samych 200 nic a na 20k także nic - ale też nie wiem jak to sprawdzić. 

Druga sprawa sprawdzając ''przejście'' z dźwiękiem tzw pipania nie ma dźwięku. 

Czapka razem z kablem: też brak reakcji. 

Tylko sprawa jest taka, że iskra jest mega słaba nawet bez czapki... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...