_Jerry_ Opublikowano 27 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2021 Jeśli pytasz o elektroniczny zapłon, który posiadam w swojej Jawie to nie wymagał on takich akcji. W przypadku mojego zapłonu wystarczyło podmienić płytkę z przerywaczami oraz krzywke zaplonową i tyle. Tutaj jest opcja z ladowaniem i innymi bajerami. Interesuje mnie jak w zapłonie kolegi realizowana jest iskra co 180st obrotu wału korbowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Monkey1988 Opublikowano 27 Października 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Października 2021 Znalazłem jeszcze na Youtube taki filmik.Cewki takie jak moje ale moduł inny.Nie mam pojęcia jak koleś to odpalił skoro nawet nie ustawił wyprzedzenia zapłonu tylko nałożył koło magnesowe z znacznikiem przy impulsatorze w Gmp tłoka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 27 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2021 20 minut temu, Monkey1988 napisał: .Nie mam pojęcia jak koleś to odpalił skoro nawet nie ustawił wyprzedzenia zapłonu tylko nałożył koło magnesowe z znacznikiem przy impulsatorze w Gmp tłoka. Zasadnicze pytanie czy Ty to zrobiłeś. Nie odpowiedziałeś na moje pytanie z poprzedniej strony. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Monkey1988 Opublikowano 27 Października 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Października 2021 Co zrobiłem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Monkey1988 Opublikowano 27 Października 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Października 2021 Nie wiem czy tu koledzy grypsami sypią czy o co chodzi.Napisałem przedtem:Co zrobiłem?. Czy ustawiłem zapłon?Jeżeli o to jest pytanie to tak.No to chyba podstawa.Próbowałem w zakresie od 2.4mm do 3.5mm przed Gmp.Mierząc czujnikiem zegarowym wkręcanym w miejsce świecy. Jeszcze takie pytanie:jaka powinna być wartość napięcia mierząc czarnoczerwony kabel z iskrownika i kopiąc starterem nożnym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 27 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2021 5 godzin temu, Monkey1988 napisał: Jeszcze takie pytanie:jaka powinna być wartość napięcia mierząc czarnoczerwony kabel z iskrownika i kopiąc starterem nożnym. ze 100v minimum ale musisz mieć miernik true rms bo zwykły voltomierz AC ci nie złapie ..... Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Jerry_ Opublikowano 27 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2021 Może przewrotnie ale zapytam. Silnik przed montażem zapłonu normalnie pracował? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Monkey1988 Opublikowano 27 Października 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Października 2021 Tak silnik przed montażem dobrze pracował.Dlaczego miałbym nie móc zmierzyć napięcia.Jestem je w stanie zmierzyć miernikiem przełączając na prąd zmienny.Mi wychodzi ok 50w-60w kopiąc kopką.Zastanawiam się czy to nie za mało.Ale iskra ogólnie jest na obu świecach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Jerry_ Opublikowano 28 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2021 Włóż świece w fajki (obie) połóż je na głowicy (upewnij się że jest dobry kontakt świec z glowicą). Włącz zapłon i powoli obracając silnikiem znajdź miejsce, w którym przeskakuje iskra. Sprawdź położenie tłoka w miejscu, w którym przeskoczyla iskra. Zmierz czy faktycznie jest to te 3 mm przed GMP. Pomiarów dokonaj dla obu cylindrów. Powinieneś mieć iskre, i za 180 stopni obrotu druga. Ja bym zrobił tak, ustawilbym tłok na te 3mm przed GMP, włożył świece do fajek i położył je na głowicy (jak wyżej opisalem) nałożył magneto (dokrecil na tyle aby jeszcze je można było obracać bez obrotu silnika), włączył zapłon I powoli obracal magnetem (silnik stoi) do momentu aż przeskoczy iskra. Dokrecil bym magneto w tym położeniu. Sprawdził bym silnik jak na początku postu opisałem. Kiedyś mawiali jak jest iskra i paliwo to musi chodzić ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Monkey1988 Opublikowano 28 Października 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Października 2021 Ok,tyle że nie rozumiem jak miała by się przy tak małej prędkości obrotowej kręcąc ręką wytworzyć iskra.To nie przerywacze i cewki wielkości puszki cocacoli podłączone do akumulatora jak w oryginale.Jedynie można by to tak sprawdzić na starym zapłonie i określić gdzie faktycznie jest ta iskra.Po za tym cały zapłon cdi jest teraz u właściciela.I trwa z nim spór.Miał to sprawdzić na Jawa 350 ts dwucylindrowa rzecz jasna,a sprawdzał na Mz 250 jednocylondrowa.I teraz oferuje się że przyśle cały zapłon nowy.Co to niby zmieni że nowy jak to nie chce działać w dwucylindrówce.Ale i tak dziękuję Panowie za jakie kolwiek sugestie każdy pomysł jes wart uwagi i próby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Jerry_ Opublikowano 28 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2021 Dostaniesz nowy zapłon to spróbuj jak wyżej napisałem. Może zadziała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Monkey1988 Opublikowano 28 Października 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Października 2021 Koleś ma mi wysłać nowy iskrownik i magneto.Nie ma opcji żeby mi oddał kasę bo się zasłania regulaminem.Spróbuje tak jak mówisz a jak nie to myślę żeby gdzieś poprostu dokupić sam moduł do silnika dwucylindrowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Jerry_ Opublikowano 28 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2021 Nie jestem specjalistą od zaplonow elektronicznych ale Tobie potrzeba magenta do dwucylindrowca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Monkey1988 Opublikowano 28 Października 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Października 2021 To magneto powinno działać.Ma dwa magnesy na magnecie rozstawione co 180° i pokrywa się to z gmp tłoka. Dobra myślę że czas zamknąć temat moim zdaniem wina leży po stronie modułu.Myślę tak bo moduł wygląda jak do jednocylindrowca tylko ktoś rozgałęził kabel pomarańczowy z jednej na dwie cewki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Jerry_ Opublikowano 28 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2021 Jak magneto ma dwa magnesy to dobrze. To że jest rozgalezienie na dwie cewki nie powinno być problemem ponieważ i tak iskra jest na dwóch cylindrach jednocześnie. Ja mam cewke podwójna u siebie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.