Skocz do zawartości

Jawa 350ts zapłon cdi problem


Monkey1988
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli pytasz o elektroniczny zapłon, który posiadam w swojej Jawie to nie wymagał on takich akcji. W przypadku mojego zapłonu wystarczyło podmienić płytkę z przerywaczami oraz krzywke zaplonową i tyle.
Tutaj jest opcja z ladowaniem i innymi bajerami.
Interesuje mnie jak w zapłonie kolegi realizowana jest iskra co 180st obrotu wału korbowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem jeszcze na Youtube taki filmik.Cewki takie jak moje ale moduł inny.Nie mam pojęcia jak koleś to odpalił skoro nawet nie ustawił wyprzedzenia zapłonu tylko nałożył koło magnesowe z znacznikiem przy impulsatorze w Gmp tłoka.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Monkey1988 napisał:

.Nie mam pojęcia jak koleś to odpalił skoro nawet nie ustawił wyprzedzenia zapłonu tylko nałożył koło magnesowe z znacznikiem przy impulsatorze w Gmp tłoka.

 

Zasadnicze pytanie czy Ty to zrobiłeś. Nie odpowiedziałeś na moje pytanie z poprzedniej strony.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy tu koledzy grypsami sypią czy o co chodzi.Napisałem przedtem:Co zrobiłem?.

Czy ustawiłem zapłon?Jeżeli o to jest pytanie to tak.No to chyba podstawa.Próbowałem w zakresie od 2.4mm do 3.5mm przed Gmp.Mierząc czujnikiem zegarowym wkręcanym w miejsce świecy.

Jeszcze takie pytanie:jaka powinna być wartość napięcia mierząc czarnoczerwony kabel z iskrownika i kopiąc starterem nożnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Monkey1988 napisał:

Jeszcze takie pytanie:jaka powinna być wartość napięcia mierząc czarnoczerwony kabel z iskrownika i kopiąc starterem nożnym.

ze 100v minimum ale musisz mieć miernik true rms bo zwykły voltomierz AC ci nie złapie .....

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak silnik przed montażem dobrze pracował.Dlaczego miałbym nie móc zmierzyć napięcia.Jestem je w stanie zmierzyć miernikiem przełączając na prąd zmienny.Mi wychodzi ok 50w-60w kopiąc kopką.Zastanawiam się czy to nie za mało.Ale iskra ogólnie jest na obu świecach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Włóż świece w fajki (obie) połóż je na głowicy (upewnij się że jest dobry kontakt świec z glowicą). Włącz zapłon i powoli obracając silnikiem znajdź miejsce, w którym przeskakuje iskra. Sprawdź położenie tłoka w miejscu, w którym przeskoczyla iskra. Zmierz czy faktycznie jest to te 3 mm przed GMP. Pomiarów dokonaj dla obu cylindrów.
Powinieneś mieć iskre, i za 180 stopni obrotu druga.

Ja bym zrobił tak, ustawilbym tłok na te 3mm przed GMP, włożył świece do fajek i położył je na głowicy (jak wyżej opisalem) nałożył magneto (dokrecil na tyle aby jeszcze je można było obracać bez obrotu silnika), włączył zapłon I powoli obracal magnetem (silnik stoi) do momentu aż przeskoczy iskra. Dokrecil bym magneto w tym położeniu. Sprawdził bym silnik jak na początku postu opisałem.


Kiedyś mawiali jak jest iskra i paliwo to musi chodzić ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok,tyle że nie rozumiem jak miała by się przy tak małej prędkości obrotowej kręcąc ręką wytworzyć iskra.To nie przerywacze i cewki wielkości puszki cocacoli podłączone do akumulatora jak w oryginale.Jedynie można by to tak sprawdzić na starym zapłonie i określić gdzie faktycznie jest ta iskra.Po za tym cały zapłon cdi jest teraz u właściciela.I trwa z nim spór.Miał to sprawdzić na Jawa 350 ts dwucylindrowa rzecz jasna,a sprawdzał na Mz 250 jednocylondrowa.I teraz oferuje się że przyśle cały zapłon nowy.Co to niby zmieni że nowy jak to nie chce działać w dwucylindrówce.Ale i tak dziękuję Panowie za jakie kolwiek sugestie każdy pomysł jes wart uwagi i próby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To magneto powinno działać.Ma dwa magnesy na magnecie rozstawione co 180° i pokrywa się to z gmp tłoka.

Dobra myślę że czas zamknąć temat moim zdaniem wina leży po stronie modułu.Myślę tak bo moduł wygląda jak do jednocylindrowca tylko ktoś rozgałęził kabel pomarańczowy z jednej na dwie cewki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...