Genuzo0 Opublikowano 4 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2021 Wita. Przygotowuję się właśnie do uruchomienia motocykla po 8-9 latach stania w garażu. Ma on w misie olejowej jeszcze stary olej. Pytanie co z nim zrobić. Zagrzać samą misę i zlać, rozgrzać motocykl przez uruchomienie silnika, czy może płukanka? Jak przygotować się do ponownego startu. Czy wpuszczenie małej ilości oleju silnikowego do komory spalania przez otwór świecy i przekręcenie kilka razy wałem w celu rozprowadzenia go po ściankach cylindrów będzie dobrym pomysłem? Olej silnikowy, który będę zalewał to Valvoline SynPower 10W/40. Będę wymieniał także olej w przekładni tylnego koła, którego jeszcze nie zakupiłem, ale myślę nad ELF TRANSELF B 80W90. Według serwisówki ma to być SAE 90 hypoid gear oil with GL-5 under API classification. Świece zostały wymienione chwilę przed odstawieniem pojazdu. Najbardziej skłaniałbym się w kierunku zagrzania samej misy olejowej i zlania oleju, a następnie zalaniem go nowym, jednak jeśli płukanka ma pomóc usunąć nagar nie mając przy tym destrukcyjnego wpływu na silnik, to mogę zrobić także i to. Aktualnie założony jest filtr oleju HIFLOFILTRO HF134. Czy istnieje jakaś lepsza alternatywa na rynku dla tego motocykla? Jeśli macie jeszcze jakieś wskazówki, to będę bardzo wdzięczny. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 4 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2021 proponuję skorzystać z wyszukiwarki, w dziale mechaniki jeśli mnie pamięć nie myli (albo również w weteranach, ale tu głowy nie dam) takie zapytania bywały - w sensie uruchamiania motocykla po długim postoju tu masz przykład wyszukiwania: https://forum.motocyklistow.pl/search/?q=latach&type=forums_topic&nodes=11&search_in=titles, i drugi: https://forum.motocyklistow.pl/search/?q=postoj* dłu*&type=forums_topic&nodes=11&search_in=titles jsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grizzli Opublikowano 4 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2021 Zlej stary olej, zalej świeżym, trochę oleju przez świece do silnika, obróć silnikiem, załóż świece, odpal moto, i miłej jazdy. Zrób kilkaset kilometrów i kolejną wymianę oleju. Jeśli silnik jest czysty (będziesz pewnie widział przy regulacji zaworów), to płukanka potrzebna nie jest, choć nie zaszkodzi. Fajnie, gdyby przed zlaniem starego oleju moto było z dzień w temperaturze pokojowo-garażowej. Podobnie z przekładnią. Świeży olej i szybsza wymiana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Genuzo0 Opublikowano 4 Maja 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2021 3 godziny temu, grizzli napisał: Zlej stary olej, zalej świeżym, trochę oleju przez świece do silnika, obróć silnikiem, załóż świece, odpal moto, i miłej jazdy. Zrób kilkaset kilometrów i kolejną wymianę oleju. Jeśli silnik jest czysty (będziesz pewnie widział przy regulacji zaworów), to płukanka potrzebna nie jest, choć nie zaszkodzi. Fajnie, gdyby przed zlaniem starego oleju moto było z dzień w temperaturze pokojowo-garażowej. Podobnie z przekładnią. Świeży olej i szybsza wymiana. Skłaniałbym się w kierunku tej płukanki, ale czy nie będzie ona mieć jakiegoś negatywnego wpływu na silnik? Znasz jakieś godne polecenia stricte do silników motocyklowych? Wpadła mi w oko płukanka od Liqui Moly ale wydaje się trochę droga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grizzli Opublikowano 4 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2021 Godzinę temu, Genuzo0 napisał: Skłaniałbym się w kierunku tej płukanki, ale czy nie będzie ona mieć jakiegoś negatywnego wpływu na silnik? Znasz jakieś godne polecenia stricte do silników motocyklowych? Wpadła mi w oko płukanka od Liqui Moly ale wydaje się trochę droga. Nie patrz na cenę, bo różnica w kasie nie jest duża, tylko na jakość. Sam używam specyfików tej firmy, choć nie powinienem tego pisać, żeby nie było kryptoreklamy. Możesz do oleju dodać środek z dodatkiem molibdenu. A jeżeli chcesz jak najtaniej i też dobrze, zrób tak, jak napisałem wcześniej. Świeży olej i wymiana po kilkuset kilometrach, a potem tak, jak nakazuje producent. Jeśli silnik jest w przyzwoitej kondycji, nic mu nie będzie. I oczywiście co wymiana nowy filtr oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.