Skocz do zawartości

Kawasaki GPZ500


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, robię prawko na A2 i będę kupować prawdopodobnie Kawę GPZ500 i zauważyłem że to moto często występuje z mocą 27 i 60 koni i zawsze silniki mają 500 pojemności i mam pytanie czy to są te same silniki czy nie bo jeżeli są te same to co zrobić aby silnik miał 60koni?

ps. jestem świeży w sprawie motocykli i jak zły dział to sorka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

generalnie to są te same silniki, ale niektóre części są zmienione dla ograniczenia mocy (pod określoną kategorię prawa jazdy - 27 kucy obowiązuje/-ywało w Niemczech). poszukaj na forum, temat był wielokrotnie wałkowany - znajdziesz informację w jaki sposób są blokowane i co trzeba wymienić, żeby odblokować. zwróć uwagę, że jeśli to poważniejsza ingerencja, to przeróbka może być kosztowna

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GPZ były blokowane na przepustnicach (dodatkowe dziury) i na deklach przepustnic był dzyndzel, który uniemożliwiał im pełne otwarcie.

Opcje są trzy:

1. Zakup nowych odblokowanych przepustnic wraz z deklami - tutaj koszty pójdą w kwotę >1000 zł, pomijam tragiczną dostępność części.
2. Opcja na patenty: bierzesz dekle, dremel z frezem i szlifujesz te nadlewy, które ograniczają otwarcie przepustnic. Bierzesz przepustnice i kombinujesz z nakładkami, które zaślepią te dodatkowe dziury.
3. Kupujesz używane gaźniki ale od wersji odblokowanej.

Najlepsza z mechanicznego punktu widzenia jest opcja 1. Opcja 2 może dać średni efekt jak nierówno zeszlifujesz blokady i cudowanie z przerabianiem przepustnic też może źle się skończyć, zmienisz wtedy ich masę i różnie to może działać, niekoniecznie tak jak producent przewidział. Opcja 3 ma taki myk, że łatwo się nadziać na zablokowane gaźniki.

Od siebie jeszcze dodam, że otwarcie wiekowych gaźników zapewne skończy się tak, że dodatkowo będziesz zamawiał zestawy naprawcze bo się okaże, że iglice wytarte, zaworki iglicowe wygniecione, sprężynki też a gumowe króćce twarde jak plastik albo spękane 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...