konrad1f Opublikowano 9 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2021 nie wiem czy taki temat już był ale wydaje się dobrym pomysłem - po co przepłacać jeśli można klamoty kupić za część ceny?! super gdybyście dzielili się "patentami" na zamiennik, proszę pisać nazwę części, fabryczny numer katalogowy i propozycje zamiennika lub ewentualnie wymiary (przydatne przy konkretnych śrubach calowych) np.: łożysko główki ramy komplet z bieżnią 48300-60 (nie chcecie wiedzieć ile w HD :D) - Timken L44643/L44610 - koszt do ok. 40zł/szt. bieżnia łożyska główki ramy 48315-60 - Timken L44610 Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 9 Lutego 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2021 ale to Ty mi kiedyś próbowałeś cisnąć w temacie dziadowania 😛 przykład łożysk jest dobry - czy timken nie dostarcza/ł łożysk na pierwszy montaż firmie HD? olej też trzeba lać sygnowany logiem HD? bo inaczej nie pojedzie? Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 9 Lutego 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2021 (edytowane) nic nie pomyliłem - marzec 2019 poza tym HD dla sporej rzeszy właścicieli to baza. oryginał? - przy zabytkach jak najbardziej spoko ale też niekoniecznie no ale znów temat się rozmywa 😞 Edytowane 9 Lutego 2021 przez konrad1f Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FIS Opublikowano 11 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2021 Hm... Te Timkeny sa bez uszczelnień. "Zwykłe" łozyska wytrzymają krócej i bardziej o nie trzeba dbać, bo sa praktycznie na wierzchu. Mam w ofercie łożyska do główki ramy z uszczelnieniami, za coś w okolicach 90 PLN za 2 sztuki. Cytuj "Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.'' Autoryzowany dealer S&S Cycle https://harley-parts.pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 11 Lutego 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2021 uszczelnień? w łożysku stożkowym? jakiej firmy są Twoje łożyska? czy piszesz o osłonach przeciwpyłowych blaszanych np. 48361-80 i 48365-48A ? bo to akurat ori oem kosztuje "grosze" Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FIS Opublikowano 11 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2021 (edytowane) Hurtownia nie podaje producenta łożysk - pewnie no name, ale te zestawy wytrzymują dłużej niż OEM Timkeny mimo braku obsługi. Akurat łożyska główki ramy to troche bolączka HD, są nawet łożyska wzmocnione sprzedawane (tez mamy w ofercie). Są trochę droższe od tych zestawów z uszczelniaczami. Ale te zestawy maja na tyle duzą zywotność, ze można se Heavy Duty darować. Mówie oczywiscie o uszczelnieniach gumowych, te blaszane to wiadomo - grosze, ale one przed kurzem, wodą - umówmy sie - tak naprawdę nie chronią. Jak zlozysz łożyska na blaszanych osłonach to musisz to często smarowac - inaczej łozyska padną, smar zrobi sie twardy, spierdoli z bieżni i "wuj" cała robote strzeli, błędne koło. Tak wiec gumowe uszczelniacze nie są zajebiscie niezbędne, ale poprostu ułatwiaja życie. Do tego dochodzą jeszcze materiały smarne. Mało kto stosuje konkretne materiały smarne, wiekszość leci na ŁT - 43 - co zupełnie mija sie z określeniem - porządnie wykonanej roboty. Ja np. teraz robie serwis w mojej Electrze - 80 000 km od ostatniego generalnego serwisu, 80 000 km od wymiany łożysk w główce ramy i nic, wymieniam smar, łożyska zostają. W mojej byłej Dajnie - wymieniałem je co 3 lata mimo duzo mniejszych przebiegów. Temat częci do HD to temat rzeka - "newerendingstory" nie zawsze mam czas sie udzielić, ale możesz być pewny, że po 15 latach w serwisowaniu HD, kruczków i sztuczek dobrego przygotowania motocykla z danej rodziny i danego rocznika jest tyle, ze można spora broszurę napisac. Dobór części do poszczególnych modeli to akurat musiałem dobrze opanowac, jak chciałem bezawaryjnie odwiedzic na kołach inne kontynenty. Są części OEMowe bez których ani rusz - nie zastąpi ich żaden zamiennik, ale są też cześci aftermarketowe, które są nie do przebicia i żaden oryginał ich nie przebije nawet po dziesiatej rewizji (czyt. poprawce). Są też takie części - to najtrudniejsze, które tylko w OEMie w odpowiedniej rewizji z innymi częściami aftermarketowymi robia zajebista robote - do tego dojść co z czym i dlaczego w danym modelu - to jest dopiero szkoła życia... To wspaniałe motocykle, tylko troche zaniedbane serwisowo, nie tylko dzięki niewiedzy właścicieli, ale równiez przez słabą znajomosc tematu, jak nalezy ten serwis zrobić , aby bylo dobrze. Wg mnie droga do sukcesu w bezawaryjności i żywotności nie jest jasna i prosta... tylko tanie lub tylko OEM lub tylko zamiennik. Bo zamiennik nie zawsze jest tańszy niz OEM. Właściwy dobór części, środków smarnych, momentów dokręcania śrub, właściwego ustawienia luzów i interwałów serwisowych - to klucz do niezawodnego i dobrze jeźdzącego motocykla, szczególnie jak chcesz poprawić trakcję i jeszcze bardziej niezawodnośc. W wielu przypadkach jak weźmiesz serwisówke i poskładasz wg niej sprzet to nie wykonasz tego najlepiej jak się da. Wykonasz to prawidłowo na stan wiedzy firmy na dany czas. A to bardzo często spora różnica. Dobra, starczy, bo tak mozna jeszcze pisać i pisać..... Edytowane 12 Lutego 2021 przez FIS Cytuj "Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.'' Autoryzowany dealer S&S Cycle https://harley-parts.pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 12 Lutego 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2021 a myślę, że nie starczy 😛 - wręcz swoim postem nakręciłeś sprawę 😉 nie mówię, że oczekuję abyś dzielił się całym know-how na temat napraw ale "patenty" na tańsze i jednocześnie lepsze klamoty "nieoemowe" są jak najbardziej mile widziane 😉 Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 26 Czerwca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2021 pas napędowy - jakiej firmy? czy tylko ori? kto robi oem dla HD? Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemek96 Opublikowano 27 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2021 Ja mam S&S i chyba nic lepszego na rynku nie ma. Pytanie w jakim stanie masz pulley'e, bo szkoda nowy pas do zużytych zakładać.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 27 Czerwca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2021 łożysko kosza sprzęgłowego 37906-90 , na schemacie nr18 - czy ktoś może potwierdzić, że to 5207/3207? jaki luz wewnętrzny? normalny czy np. C3? Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motorek Opublikowano 29 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2021 ja akurat przerabiałem temat łożysk koła tył do sportstera, są osiagalne za troche mniej niz połowe ceny orginałów , wymiar ten sam, najwiekszy problem to je wymienić😫 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 29 Czerwca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2021 w temacie dobrze jest podzielić się konkretem - nr katalogowy ori i numer/oznaczenie/producent zamiennika 😉 Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 4 Grudnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2021 (edytowane) tutaj trochę informacji o łożyskach wahacza w sporciakach http://sportsterpedia.com/doku.php/techtalk:evo:susp03 wrzucam grafikę (screen ze strony powyżej) gdyby kiedyś coś wykasowali 😛 podświetlone łożyska to akurat potrzebne mi łożysko wahacza dyny '05 - łożysko z bieżną ma numer LM11749/10 lub osobno to LM11749(łożysko) i LM11710(bieżnia) Edytowane 4 Grudnia 2021 przez konrad1f Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.