miloszgnk Opublikowano 17 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2021 Potrzeba pomocy odnośnie elektryki, brak iskry Konstrukcja znajdywana pod nazwami: Jianshe 250 BS250-S5 JS250-S5 Puma 250 To półautomat z wałem kardana Modul zapłonowy jest zasilany napięciem zmiennym z dodatkowej cewki na iskrowniku. Tutaj impulsator i cewka zasilająca moduł nie sa zmasowane, od kazdego z nich wychodza 2 przewody. Impulsator, cewka zasilajaca moduł i uzwojenia cewki WN mają prawidłowy opór, według serwisówki Przy kreceniu rozrusznikiem: - impulsator daje sygnał 0.4V - cewka zasilająca modul daje 62.3V - Przewod wychodzący z modułu na cewkę WN daje 20V (mrowienie czuć dopiero na języku) To chyba wskazywałoby, ze jest okej a iskry nie ma, a na przewodzie wychodzącym z cewki WN pojawia sie marne 0.4V. Zmiana cewki WN też nie pomogła. Grzebałem już z tym sporo i nic. Jakieś sugestie przed zmianą modułu? A w ogóle stalo sie to tak, ze podczas jazdy zgasły mi lampy, ale chodził, wracam do domu, gaszę go, lampy i rozrusznik nie działają. Pogrzebałem przy masie, wróciło do normy i nagle nie ma iskry Dzieki za wszelką pomoc! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miloszgnk Opublikowano 21 Stycznia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2021 W dniu 17.01.2021 o 16:48, jonaszko napisał: A ni zwarles czegoś do masy? gaszak działa poprawnie impulsator i cewka... no w tym iskrowniku nie są zmasowane i miernik też tak pokazuje nie mam już pojęcia, a śnieg też stopniał to już mniej zależy 😞 jeszcze jakieś sugestie przed zmianą modułu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 9 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2022 W dniu 17.01.2021 o 15:42, miloszgnk napisał: - Przewod wychodzący z modułu na cewkę WN daje 20V (mrowienie czuć dopiero na języku) bardzo mało tam powinna być szpilka 100 albo więcej V , zależy jeszcze jakim miernikiem mierzysz , masz TRUE RMS w mierniku ? Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matus1607 Opublikowano 6 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2022 Witam. Kolego czy poradziłeś sobie z tym brakiem iskry? U mnie jest teraz ten sam problem wymieniłem.modul cewke i zamówiłem nowy iskrownik. Rozebrałem go na części pierwsze posprawdzalem a iskry brak. Bede wdzięczny za jakąkolwiek podpowiedź. Prosze o kontakt. 504 928 535 pozdrawiam Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stefan Kowalski Opublikowano 6 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2022 (edytowane) To jest proste urządzenie, cewka zasilająca musi wytworzyć napięcie zmienne 150-250V które ładuje poprzez prostownik kondensator w module CDI. Kondensator ładuje się osiągając nawet 300V napięcia stałego. Impulsator podaje sygnał, wyzwala tyrystor wewnątrz modułu CDI powodując rozładowanie kondensatora poprzez cewkę zapłonową. Najczęściej cewka zasilająca jest uszkodzona i nie wytwarza odpowiedniego napięcia. Łatwo to sprawdzić zwykłym woltomierzem ustawionym na ACV 200V lub ACV 1000V. Zdarzyło mi się rozwiązać problem braku napięcia z takiej cewki wykorzystując cewkę od świateł i transformator 12/230. Działało to na tyle dobrze że przez ponad rok czasu miałem takie rozwiązanie w Wsce z silnikiem Suzuki 125. Dodatkowo zastosowałem tam przyspieszanie zapłonu poprzez odwracanie polaryzacji impulsatora sterowane linką gazu. Modul CDI to też bardzo proste urządzenie, raptem 8 elementów elektronicznych. W moim przypadku łatwiej i szybciej było zrobić samodzielnie taki moduł nawet na pająku niż kupować nowy w sklepie. Do celów testowych można taki moduł zasilić z transformatora 230/230 lub odpowiednio podłączonego transformatora z urządzeń lampowych. Do wyzwolenia iskry z modułu można użyć testera diody z multimetru. Jednocześnie ostrzegam że panują w takim układzie napięcia niebezpieczne i można zrobić sobie krzywdę. Zalecany rozsądek i ostrożność. Edytowane 6 Listopada 2022 przez Stefan Kowalski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.