Skocz do zawartości

Wsk 125 cylinder, tłok


Łysy789
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Chciałbym wykonać remont generalny mojej wsk 125. Czy lepiej jest zrobić szlif cylindra czy kupić nowy ? Jaki jest najlepszy tłok ? Dodam że jeżdżę terenowo, I lepiej kupić zapłon CDI czy mieć stary ? Jaka jest wasza opinia na temat tego zapłonu ?

Z góry dzięki 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw pomierz jak zużyty jest twój cylinder i jeśli wyda na któryś szlif, to zrób jego remont. Tłoki jakie są dostępne takie są. Na pewno współczesne są lepsze niż te z PRL, bo te puchły nawet po kilku tysiącach przejechanych km. Zapłon CDI jest na pewno warty zastosowania. Mój kolega ma to założone i WSK pali idealnie. Przy starym zapłonie ciągle były jakieś problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według książki obsługi WSK okres docierania wynosi 1500 km. Po 500 trzeba było w nowym motocyklu posprawdzać wszystkie połączenia i wymienić olej w skrzyni biegów. Ponieważ ty remontujesz tylko silnik, a współczesne oleje sa lepsze niż te z lat 70-80 tych, to sądzę, że docieranie wystarczy przeprowadzić na dystansie do tych max. 500 km. Osobiście ograniczył bym się do 100 km delikatnej jazdy, a jak nie będzie się nic przycierać następne robił bym bardziej dynamicznie ze studzeniem silnika po jakiejś dłuższej jeździe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Docieranie w moim wykonaniu to delikatna jazda tak dlugo az silnik sie rozgrzeje ( 5-10 km? ), a potem konkretne odkrecanie na niskich biegach do wysokich obrotow i zjezdzanie z nich, potem znowu kilka km delikatnej jazdy i znowu powtarzamy pelne obciazanie silnika. A 100 km to juz koniec docierania. Zeby przeprowadzic remont z sukcesem trzeba pamietac o wyczyszczeniu cylindra po szlifie i honowaniu woda z mydlem, wytarciu do sucha i potem lekkim przetarciu zaoliwiona szmata. W czasie montazu troche oleju na plaszcz tloka pod pierscieniami , nic na pierscienie. Po zlozeniu nie zaczynamy od regulacji gaznika tylko od razu ruszamy i jedziemy na doceranie z jak najmniejsza iloscia czasu spedzona na wolnych obrotach. Gaznik regulujumy po powrocie na rozgrzanym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...