Łysy789 Opublikowano 8 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2021 Witam. Chciałbym wykonać remont generalny mojej wsk 125. Czy lepiej jest zrobić szlif cylindra czy kupić nowy ? Jaki jest najlepszy tłok ? Dodam że jeżdżę terenowo, I lepiej kupić zapłon CDI czy mieć stary ? Jaka jest wasza opinia na temat tego zapłonu ? Z góry dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stefan Kowalski Opublikowano 8 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2021 Moim zdaniem lepiej jest zrobić szlif, współcześnie produkowane cylindry do WSK mają źle wykonane kanały, mają za małą średnicę. Wyglądają też znacznie gorzej bo mają mnie żeberek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 9 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2021 Najpierw pomierz jak zużyty jest twój cylinder i jeśli wyda na któryś szlif, to zrób jego remont. Tłoki jakie są dostępne takie są. Na pewno współczesne są lepsze niż te z PRL, bo te puchły nawet po kilku tysiącach przejechanych km. Zapłon CDI jest na pewno warty zastosowania. Mój kolega ma to założone i WSK pali idealnie. Przy starym zapłonie ciągle były jakieś problemy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łysy789 Opublikowano 9 Stycznia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2021 Jeszcze chciałbym zapytać ile km jeździć na dotarciu ? To jest moja pierwsza wsk jeszcze nie miałem z tym styczności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 9 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2021 Według książki obsługi WSK okres docierania wynosi 1500 km. Po 500 trzeba było w nowym motocyklu posprawdzać wszystkie połączenia i wymienić olej w skrzyni biegów. Ponieważ ty remontujesz tylko silnik, a współczesne oleje sa lepsze niż te z lat 70-80 tych, to sądzę, że docieranie wystarczy przeprowadzić na dystansie do tych max. 500 km. Osobiście ograniczył bym się do 100 km delikatnej jazdy, a jak nie będzie się nic przycierać następne robił bym bardziej dynamicznie ze studzeniem silnika po jakiejś dłuższej jeździe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 9 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2021 Docieranie w moim wykonaniu to delikatna jazda tak dlugo az silnik sie rozgrzeje ( 5-10 km? ), a potem konkretne odkrecanie na niskich biegach do wysokich obrotow i zjezdzanie z nich, potem znowu kilka km delikatnej jazdy i znowu powtarzamy pelne obciazanie silnika. A 100 km to juz koniec docierania. Zeby przeprowadzic remont z sukcesem trzeba pamietac o wyczyszczeniu cylindra po szlifie i honowaniu woda z mydlem, wytarciu do sucha i potem lekkim przetarciu zaoliwiona szmata. W czasie montazu troche oleju na plaszcz tloka pod pierscieniami , nic na pierscienie. Po zlozeniu nie zaczynamy od regulacji gaznika tylko od razu ruszamy i jedziemy na doceranie z jak najmniejsza iloscia czasu spedzona na wolnych obrotach. Gaznik regulujumy po powrocie na rozgrzanym silniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.