mordas6346 Posted December 17, 2020 Share Posted December 17, 2020 Czołem! Na wstępie zaznaczę że nie mam motocykla, ale chciałbym kupić nierozciągliwe opony 🙂 Z racji dziwnego hobby buduje zdalnie sterowane roboty, jeden z nich jest robotem na gąsienicach. Elastomerowe gąsienice ze starych opon motocyklowych spisywały się całkiem nieźle, jednak po czasie guma się rozciągnęła, a po obciążeniu pojazdu gąsienice zaczęły mi spadać podczas jazdy. Stąd moje pytanie: czy da się w miarę bezboleśnie znaleźć/kupić (nie wydając przy tym równowartości nowego auta) opony zbrojone stalowymi linkami, względnie czymś innym, które sprawią że opony nie będą się rozciągać, czy wszystkie normalne opony do motocykli zachowują jakąś elastyczność? Pozdrawiam, Mateusz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buber Posted December 17, 2020 Share Posted December 17, 2020 (edited) Teoria mówi że turystyczne opony do ciężkich moto, typu BMW czy FJR mają wzmocniony karkas, żeby być sztywniejsze, to może się mniej rozciągną? Ale jak Ty je stosujesz? pocięte wzdłuż czy jak? Edited December 17, 2020 by Buber Quote Ponieważ racjonalne myślenie nie jest tym, na czym opiera się żaden z dyskutantów, nie ma co oczekiwać, że jakakolwiek argumentacja, która nie trafia do emocji, przekona go do przyjęcia lepszych zasad. David Hume, An Enquiry Concerning the Principles of Morals Link to comment Share on other sites More sharing options...
cezsek Posted December 17, 2020 Share Posted December 17, 2020 Wszystko się z czasem rozciąga. Quote Do czasu, kiedy skorzystałem z internetu, nie wiedziałem, że w kraju jest tylu idiotów. (by S. Lem) Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordas6346 Posted December 18, 2020 Author Share Posted December 18, 2020 Dostałem je z trzeciej albo i czwartej ręki, więc nie mam zielonego pojęcia czym były i do czego służyły pierwotnie 🙂 Jak widać są dość wąskie (~ 10cm szerokości po rozpłaszczeniu), dlatego w ogóle nie trzeba było ich ciąć, wystarczyło naciągnąć na koła Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buber Posted December 18, 2020 Share Posted December 18, 2020 (edited) Czyli że co, obicnasz boczne ścianki opony i resztę "rozplaszczoną" nakładasz na napęd? Bo nie widzę opon na moto które po rozplaszczeniu mają 10cm szerokości.. może to jakieś balony od roweru? No i może spróbuj z tym wzmocnionymi, w nich jest więcej drutu... Albo spróbuj z lotniczymi oponami? Tylko skąd je brać? Edited December 18, 2020 by Buber Quote Ponieważ racjonalne myślenie nie jest tym, na czym opiera się żaden z dyskutantów, nie ma co oczekiwać, że jakakolwiek argumentacja, która nie trafia do emocji, przekona go do przyjęcia lepszych zasad. David Hume, An Enquiry Concerning the Principles of Morals Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej JK Posted December 18, 2020 Share Posted December 18, 2020 Cześć, wszystko się rozciąga, elastomery są czułe na temperaturę. Może warto przemyśleć rozwiązanie z regulowanym napinaczem? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ks-rider Posted December 18, 2020 Share Posted December 18, 2020 Tak ujowo zrobiona fota, ze nic nie widac ! ! ! . Quote <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordas6346 Posted December 21, 2020 Author Share Posted December 21, 2020 Dziękuję za odzew w temacie 🙂 Jak przyjrzałem się tym "gąsienicom" teraz, to faktycznie wygląda jakby boki opony zostały odcięte. Ja do tej pory byłem przekonany że to tak pierwotnie wyglądało. Błądzi człowiek póki dąży... Jest tak, jak pisał kolega @Buber, z opono odcięto boczne ścianki, a reszta została rozpłaszczona i naciągnięta na napęd @Andrzej JK napinacz w pojeździe gąsienicowym to zawsze dobry pomysł, ale przy tak elastycznej oponie im mocniej ją naciągnę, tym mocniej się deformuje i robi się luźna. Stąd poszukiwania opony ze wzmocnieniami Dołączam lepszą fotkę, ze zdemontowaną gąsienicą Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ks-rider Posted December 21, 2020 Share Posted December 21, 2020 Ciezko bedzie Ci podebrac Ci jakas gotowa gasienice bo podejrzewam, ze beda za dluugie, chyba, ze bedziesz chcial obciac ale bedziesz mial pozniej problem je ze soba polaczyc. Zmienil bym wogole caly naped ale przez to waga konstrukcji skoczy mocno w gore co pociagnie za soba zuzycie energi. Od siebie zaproponowal bym zrobienie gasienicy z aluminiowych doaluminiowych profili / czesci przymocowal bym na drewnianych klockach albo na klej albo na sruby do drewna. Na pewno tez nieuzyl bym do tego opon motocyklowych a opon samochodowych ( najlepiej bieznikowanych - sa stabilniejsze wlasnie na bokach ) uzyl bym typu off road. Zainteresuj sie tematem gasienic, takich jakie uzywane sa w czolgach. Oblookaj Schützenpanzer Marder czy M 109 tu troche widac Panzerhaubitze 66/74 - M 109 - YouTube . przyklejenie lub zamocow- Oblookaj gasienice Quote <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Link to comment Share on other sites More sharing options...
lech N Posted December 21, 2020 Share Posted December 21, 2020 Popatrz tu https://www.google.com/search?q=pasy+zębate+katalog&sxsrf=ALeKk00mPKtREqeVwEcbZDLAjGw1ILGclg:1608580483368&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjeyrai7d_tAhUHCBAIHZNEAt4Q_AUoAXoECAMQAw&biw=1280&bih=657 od cnc pewnie coś znajdziesz. Bardzo wąskie i elastyczne, ale nie rozciągliwe stosowałem w helikopterach RC. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zielorz Posted December 24, 2020 Share Posted December 24, 2020 Ta opona, którą widzę na zdjęciu to chyba żużlowy mitas, jest miekka. Poszukaj tak jak ktoś wcześnien pisał opony do enduro turystycznego powinny być wytrzymalsze. A najłatwiej odwiedź najbliższy warsztat motocyklowy, który zmienia opony i napewno dostaniesz jakąś używkę na testy 🙂 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.