Skocz do zawartości

Szerokosc tylnej gumy, a skrecanie


Simon
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

kiedys byl artykul ze max to killer ale robiony dla samochodow na 1/4 mili

wystarczy porownac pozycje na motocyklach - na scigu opierasz rece na manetkach i czujesz w barkach jak pracuja a w maxie sie tylko trzymasz kierownicy - to duza roznica i jesli by bylo dwoch identycznych kierowcow to max zawsze dostanie baty od sciga mimo ze spod swiatel wystartuje jak wsciekly

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra - abstrachujac na jakiej feldze bedzie to latac - jak zachowuje sie moto na 240-stce, 200-tce i 190-tce? Ktos ujezdzal takie rozmiary kiedys?  :mrgreen:

ja mialem w bandicie 200 a seryjnie bylo 180 nie bylo wielkiej roznicy po za tym ze niedalo jej sie zamknac :? a jak chcesz szeroka opone zaloz sobie jakiego slicka z dragsterow i natnij sobie :mrgreen:

WERA#111

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra - abstrachujac na jakiej feldze bedzie to latac - jak zachowuje sie moto na 240-stce, 200-tce i 190-tce? Ktos ujezdzal takie rozmiary kiedys?  :mrgreen:

ja mialem w bandicie 200 a seryjnie bylo 180 nie bylo wielkiej roznicy po za tym ze niedalo jej sie zamknac :? a jak chcesz szeroka opone zaloz sobie jakiego slicka z dragsterow i natnij sobie :mrgreen:

 

Wreszcie jakas sensowna (czyt. na temat) wypowiedz (przynajmniej do polowy :D )

Na jakiej feldze miales ta 200-ke? Kumpel zalozyl na 7" 190-tke i problem polegal na tym, ze domykal ja zbyt szybko, bo sie "rozjechala" po calej feldze. Moto oczywiscie od razu wpadalo w zakrety. Jezeli Ty nalozyles 200-tke na 6", to zrobil sie wiekszy "balon", wiec nic dziwnego, ze miales problem z domknieciem.. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Simon, sama zmiana tylnej gumy na szersza i ew felgi do tego niewiele daje.

Max ma przede wszystkim slaby przod i trzeba zmienic oba konce aby miec naprawde dobre prowadzenie.

Jedyny problem, ze do Maxa wiekszosc sportowych przodow trzeba przedluzac, aby zachowac jakas sensowna odleglosc miedzy dolem motocykla a podlozem. Przy okazji niejako mozna troche zmienic rozlozenie mas w moto, to znaczy zrobic ten przod troszke nizszy niz oryginalnie ( zrobilem tak w swoim GS1150 ) i masz fenomenalna zmiane w prowadzeniu i stabilnosci na zakretach.

Sam nie jestem zwolennikiem bardzo szerokich tylnych gum i uwazam ze szczegolnie w polskich warunkach tzn przy koleinach potrafia powodowac wiecej problemow niz pozytku. Oczywiscie podstawa jest zamiana diagonalnych gum Maxa na radialne wiec jakies zwiekszenie szerokosci wystapi, ale rozmiar 200 i ponad jest dla mnie overkill.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adamie

Nie bede negowal tu Twojej wiedzy na temat poprawy stabilnosci prowadzenia motocykli, ale wierz mi - sprawe Maxa walkuje juz od dluzszego czasu chodzac po przeroznych stronach i czytajac setki opinii. Wszedzie przeczytasz, ze zmiana przodu jest troszeczke kaprysem - stosunek ceny do poprawy wlasciwosci jezdnych jest delikatnie mowiac dosyc slabawy.. :banghead: Podstawa to zmiana na niskoprofilowa opone (stad przerabianie felgi), zawieszenie silnika na sztywno (jest na gumowych zimeringach, wiesza sie na aluminiowych kolkach) i wzmocnienie ramy oraz wahacza. Wzmocnienie ramy realizowane jest na rozne sposoby - ja zamierzam polaczyc 2 najwazniejsze - czyli wspawac elementy w newralgiczne punkty i zalozyc "laty" na najbardziej narazone na giecie punkty. Do wahacza wspawam dodatkowa obrecz, a silnik specjalnymi uchwytami przykrece dodatkowo do ramy, zeby stanowil calosc i zaczal przenosic obciazenia, usztywniajac calosc. Felga na pewno bedzie 17" tylko zastanawiam sie nad szerokoscia - nie ukrywam, ze widzialem zalozona samochodowa i strasznie mi sie spodobalo, wiec stad to pytanie.

A tak przy okazji - odwalilo mi na dobre i "Upsy" do Maxa czekaja juz w garazu :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko, tylko dziwi mnie że robisz tyle przeróbek jak mozna poprostu kupić moto do tego przeznaczone ja miałem iksa i nie podobała mmi się jazda w zakętach to sprzedałem i czycham na fajera teraz nie chciałobymi się go przerabiiać zreszta i tak nie odchudziłbym go do tych 170 kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz jak to jest .. Odbilo mi kiedys na punkcie tego motocykla i dalej mnie trzyma :mrgreen: Podoba mi sie polaczenie mocy, ktora dysponuje z ogolna stylistyka i tym, ze jest fantastyczna podstawa do przerobek. Dla wielu to wydaje sie irracjonalne, ale nie ma zbyt wiele motocykli,ktore tak by mnie rajcowaly :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adamie

sprawe Maxa walkuje juz od dluzszego czasu chodzac po przeroznych stronach i czytajac setki opinii. Wszedzie przeczytasz, ze zmiana przodu jest troszeczke kaprysem - stosunek ceny do poprawy wlasciwosci jezdnych jest delikatnie mowiac dosyc slabawy..  :banghead: Podstawa to zmiana na niskoprofilowa opone (stad przerabianie felgi),

 

Jakis czas temu, myslac o zakupie Maxa zaczalem analizowac jego slabe punkty i pamietam ze ( przynajmniej na amerykanskich listach ) opinie o przednim zawieszeniu i hamulcach byly bardzo kiepskie.

Obserwujac przerobki doszedlem do wniosku, ze ludzie robia blad odwzorowujac dokladnie geometrie przodu Maxa tzn. przedluzajac przednie golenie tak aby osiagnac dokladnie dlugosc oryginalow - o wiele lepsze jest lekkie skrocenie ich i zaostrzenie geometrii przodu.

Zrobilem to w swoim GS i efekt jest rewelacyjny w porownaniu z oryginalem.

To samo z oponami - zmiana tylu na jak piszesz niskoprofilowa radialna pociaga za soba zmiane przedniej rowniez na radialna - nie najlepiej sie jezdzi na zestawie diagonalna / radialna.

To oczywiscie jest moja opinia o tej przerobce, a ty zrobisz jak uwazasz - tak ja bym robil Maxa, gdybym go mial :)))

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adamie - jak najbardziej sie zgadzam z opinia o zmianie gum - bez dwoch zdan. Rowniez zmiana geometrii przodu jest wiadoma poprawa stabilnosci. Twoje zdanie na temat "zmiany" przodu odebralem jako gloryfikowanie Upsow, co jest nie do konca prawdziwe, ale teraz widze, ze nie o to chodzilo :mrgreen: Jednak równiez rama ma w tym motocyklu niebagatelne znaczenie, dlatego decyduje sie na takie wzmocnienie.

Dzieki za opinie :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez uwazam ze rama powinna byc wzmocniona i ze najlepiej zrobic wszystko za jednym zamachem - no ale kwestia kasy zwykle wchodzi w gre.

Jezeli chodzi o zawieszenie upside down to jego przewaga nad oryginalnym jest niewatpliwa - oryginal ma oparte tlumienie o damping rod, a upside downe o cartridge - nie ma porownania. Tyle ze dochodzi jeszcze sprawa dostrojenia cartridge`a - a nie wszyscy to umieja.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zły człowiek

w V-Max należy:

 

usztywnić ramę bocznymi wzmocnieniami

zastosować amortyzator skrętu

zmienić felgi :lol: i opony

 

a przodu wcale nie trzeba ruszać, do tego moto jest OK, podpompować na sztywno

hamulce wyrzucić na śmietnik, zmienić, najlepoiej razem z tarczami

 

i nap**dalać ile wlezie! :twisted:

 

i nie zakładać opony samochodowej, no chyba, że użytkownik zamierza je*nąć w zakręcie niezłego dzwona... :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do zlego czlowieka - jezeli uwazasz ze przod z tlumieniem opartym na damping rod jest OK do jakiegokolwiek moto to jestes niezlym optymista :buttrock:)), albo nie jezdziles na zadnym z nowych sportow. ( W stanie fabrycznym, bo w Polsce mase zlomu jezdzi po ulicach).

Jezeli jezdziles i nie czujesz roznicy, to nie wiem co ci poradzic.

Akurat wymiana przodu w Maxie zalatwia problem amora skretu, lepszego kola i przedniego hamulca + dostajesz lepszy przod, calosc na amerykanskim EBay w granicach $400, wydaje mi sie ze sie oplaca.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...