XX_99 Opublikowano 17 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2020 Drogie Koleżanki i Koledzy, Wczoraj był gorący dzień a ja przebijałem się moim Xem przez jakże urocze Warszawskie korki. Po około 40 minutach wygrałem z przeznaczeniem i zajechałem do domu. Po postawieniu moto na kosie zauważyłem, że coś kapie… te kapanie po chwili zamieniło się w dość porządny strumyk… taki z serii „Prostata już nie ta ale jeszcze całkiem nieźle leci…” Pierwsza myśl to płyn hamulcowy… ale zbiorniczki wyrównawcze przód i tył były i są na max klamka od cham nie wpadała, nie robiła się miękka. Dodam tylko, że owa ciecz miała temperaturę pokojową… nie była gorąca, wrząca, parująca parząca… a jedynie lekko ciepła. Moto się nie zagotowało – przynajmniej wskaźnik temp cieczy był jeszcze daleki od zagotowania a wiatrak w sumie włączył się dopiero jak wjeżdżałem w bramę pod domem… Dzisiejsze śledztwo wykazało, że poziom płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym pod siedzeniem określanym w serwisówce jako „rezerwowy zbiornik płynu chłodniczego” czy też „zbiornik rezerwy płynu chłodniczego” jest odrobinę poniżej „LOW” - powinien być od korek - ponadto odkryłem że wężyk który wychodzi od góry z ww. zbiorniczka radośnie zwisa za silnikiem i przed amorkiem tylnego zawieszenia, kończy się on gdzieś w okolicach mocowania centralki i ewidentnie to z tego miejsca żgnęło wczoraj cieczą…. https://zapodaj.net/db62368732896.jpg.html https://zapodaj.net/a99a7f23320b4.jpg.html Moje pytania: 1. WTF? Co się w zasadzie stało? (moto mam 2 sezon, jeździłem w baaaaardzo gorące dni w korkach itp. I oprócz tego że rama się grzała, co jest normą w xxach to ciecze zawsze były ok...) 2. Czy owy wężyk powinien sobie swobodnie zwisać? I jaką on ma w zasadzie funkcję? Odpowietrzanie? 3. Czy to jakiś czynnik losowy ten wyciek czy awaria? Moje pierwsze wrażenie było takie że mocno rzygało jak stał na kosie... jak wstawilem na centralkę to jakby mniej... ale nie wiem czy to tylko wrażenie... Z góry dziękuję za wszystkie nadesłane odpowiedzi. Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiler Opublikowano 17 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2020 27 minut temu, XX_99 napisał: 1. WTF? Co się w zasadzie stało? (moto mam 2 sezon, jeździłem w baaaaardzo gorące dni w korkach itp. I oprócz tego że rama się grzała, co jest normą w xxach to ciecze zawsze były ok...) Co się stało ?? No spadł wężyk to z niego leciało , zamiast płyn trafiać do zbiorniczka to leciał na ziemię dlatego teraz jest go mało Trzeba go zamontować na miejsce , ścisnąć opaską żeby nie spadał więcej i tyle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 17 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2020 Ten wężyk (o ile dobrze zrozumiałem) to jest jak najbardziej ok, służy on do wywalenia nadmiaru płynu ze zbiorniczka wyrównawczego. Jeden koniec ma być wpięty w zbiorniczek, drugi koniec puszczony luźno w okolice stopki centralnej. I nie lej czasami płynu do zbiorniczka wyrównawczego pod korek. Tam gdzieś jest kreska MAX i nalej do kreski. A na zimnym to najlepiej trochę poniżej maksimum bo po rozgrzaniu nadmiar znowu wyleci przez ten wężyk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XX_99 Opublikowano 18 Września 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Września 2020 Problem w tym, że płyn był w odpowiedniej ilości pomiędzy low a max a nie "pod korek". Był wymienieny na początku sezonu w serwisie. Obecnie po tym wylewie jest poniżej low... no nic na razie uzupełnię i będę obserwował. Dzięki za odpowiedzi;] pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 19 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2020 Jest jeszcze opcja mniej przyjemna czyli początek końca uszczelki pod głowicą. Wtedy też będzie wywalać płyn z układu do zbiorniczka a jak w zbiorniczku zrobi się za dużo to wyrzuci na zewnątrz. Gdy motocykl ostygnie to zassie sobie niedobór płynu i wtedy będziesz miał poziom na minimum. Najlepiej na zimnym odkręć korek od chłodnicy, odpal silnik i patrz czy nie ma bąbelków. Ewentualnie test na CO2 zrób. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XX_99 Opublikowano 19 Marca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2021 Do wiadomości, Moto idzie w przyszłą środę do porządnego serwisu. Prognoza nie jest zbyt ciekawa. Może być uszczelka, może być coś z głowicą - ale mam cichą nadzieję, że to jednak pierdoła w stylu termostat, w końcu zajechać XXa nie jest łatwo, a mój akurat absolutnie nie wyglądał na zajechanego - raczej na elegancko zadbanego. Przed zakupem trafił do serwisu i wszystko wyglądało na prawdę elegancko. Jesienią nic już z moto nie robiłem, nie miałem ciśnienia na XXa bo mam jeszcze inne moto. Dam znać jak się zakończyła się historia. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hun996 Opublikowano 30 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2021 W dniu 19.03.2021 o 18:43, XX_99 napisał: Dam znać jak się zakończyła się historia. pzdr No i jak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.