Stefan Kowalski Opublikowano 4 Września 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Września 2020 W motocyklu została zamontowana instalacja gazowa również w celach diagnostycznych. Moje obserwacje są następujące: w momencie wypalania benzyny z gaźników przed załączeniem gazu proces ten nie przebiega równomiernie. Benzyna kończy się w komorach pływakowych w różnym czasie. Na wolnych obrotach pomiędzy opróżnieniem pierwszego a ostatniego gaźnika mija około 2 minut. W czasie testów słychać wyraźnie moment kiedy kończy się paliwo w danym gazniku- silnik zaczyna nierówno pracować i praca poprawia się po załączeniu odpowiedniego wtryskiwacza gazowego. Mogę w ten sposób ustalić w którym gaźniku jest najmniejsza i kolejno największą ilość paliwa. Wydaje mi się że ten test wykazał spore różnice w poziomach paliwa w gaźnikach. Czy jest jakaś metoda by podłączyć wężyk do komory pływakowej by zobaczyć ten poziom paliwa, czy może trzeba tylko powymieniac zaworki iglicowe na nowe i to wystarczy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stefan Kowalski Opublikowano 3 Listopada 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2020 Kupiłem zestaw naprawczy gaźników i po zdemontowaniu okazało się że pewne elementy minimalnie się różnią. Zastanawiam się czy mimo to je podmieniać, czy zostawić oryginalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 3 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2020 Dysza "nowa", na zdjęciu po lewej stronie, ma ewidentnie większą średnicę otworu. Prawdopodobnie będzie dawać bogatszą mieszankę. Z kolei dysza zamiennika na fotce po prawej stronie ma mniejsze otworki i inaczej położone na części rozpylaczowej. Dłuższy gwint też może powodować, że znajdzie się w innym miejscu niż stara. Sam musisz zdecydować, czy zaryzykujesz i jak się nie sprawdzi wrócisz do starych dysz czy też nic nie robisz i zostawiasz to co było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stefan Kowalski Opublikowano 3 Listopada 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2020 Na pierwszym zdjęciu jest dysza wolnych obrotów stara ma oznaczenie 40 a nowa 38. Może nie jest to aż tak duża różnica i dałoby radę to dostroić. Na kolejnych jest główna dysza, faktycznie jest wyraźnie większa, ale do kompletu jest iglica która jest dopasowana i wchodzi w tą dyszę. W tym przypadku może jednak wystąpić problem zbyt bogatej mieszanki, i zwiększone zużycie paliwa. Przed demontażem gaźników robiłem pomiary składu mieszanki za pomocą sondy szerokopasmowej AFR i wyniki były bardzo dobre, więc myślę że lepiej zostawić oryginalne dysze. Z istotnych elementów wymieniłem wszystkie zaworki iglicowe. Szukam też rozwiązania problemu ustawienia i sprawdzenia poziomów paliwa w gaźnikach. Jeśli miałbym wkręcić kroćce zamiast śrub do spustu paliwa, to będzie problem z otworkami fi 2mm w dekielkach gażników Czy właściwym będzie je nagwintować i zaślepić np śrubą M3? Wtedy mógłbym wkręcić kroćce do pomiaru poziomu paliwa. Tam jest standardowy gwint M6, więc można użyć mosiężnych dysz od instalacji gazowych. Tylko po pomiarach ciężko będzie takie zaślepki zdemontować. Może jest jakieś bardziej eleganckie rozwiązanie tego problemu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 4 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2020 Popatrzyłem na zdjęciach jak są twoje gaźniki mocowane w motocyklu. Wszystkie są połączone w jeden zespół obudową filtra powietrza. Proponuję więc pomiarów poziomu paliwa dokonać na zdemontowanym zestawie, ułożonym na podstawce zapewniającej równoległą płaszczyznę. Wówczas i regulacje i demontaż akcesoriów będzie łatwiejszy. Pozostaje też "fabryczna" metoda regulacji polegająca jak mniemam na pomiarze odchylenia pływaka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stefan Kowalski Opublikowano 19 Listopada 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2020 Nagwintowałem dekielki gaźników. Dokładne pomiary wykazały że średnica otworka to 1,8 mm, więc uznałem że najwłaściwszy bedzie gwint 2,5 mm. Śrubki zostały dodatkowo zabezpieczone klejem do gwintów. Następnie wypoziomowałem zespół gaźników i podałem do nich benzyne obserwując poziomy paliwa w wężykach. Różnice poziomów nie przekraczają 1 mm, więc myślę że jest dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stefan Kowalski Opublikowano 4 Kwietnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2021 Chciałbym ogłosić sukces. Dziś udało się w końcu zamontować gaźniki do motocykla. Po przejechaniu pierwszych 20km odczucia są bardzo pozytywne. Może to przez to że 5 miesięcy nie jeździłem i ogólnie jestem przeszczęśliwy, ale próbowałem rozpędzać motocykl na 5 biegu od 30km na godzinę i teraz wszystkie cylindry pracują. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 4 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2021 na benzynie/lpg czy na obu paliwach jest dobrze? Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stefan Kowalski Opublikowano 5 Kwietnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2021 Na benzynie jest dobrze, pomogła wymiana zaworków iglicowych. Gaz został zdemontowany, ale dzięki instalacji LPG udało się namierzyć i potwierdzic problem z poziomem paliwa w gaźnikach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 5 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2021 szkoda - miałem nadzieję na rozwój tego projektu Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stefan Kowalski Opublikowano 5 Kwietnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2021 To nic straconego, prędzej czy później wrócę do gazowania motocykla, jak nie tego to z innym musi się udać. Jeśli chodzi o nietypowe pojazdy z gazem to wcześniej zagazowalem dwie kosiarki, ostatnią użytkuje do dziś wyłącznie na LPG. https://youtu.be/yLFUXXyU1S8 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stefan Kowalski Opublikowano 28 Maja 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2021 (edytowane) A jednak dalej walczę z motocyklem. Postanowiłem pomierzyć spaliny na wyjściu każdego cylindra osobno za pomocą szerokopasmowej sondy lambda i kontrolera tej sondy połączonego blutuczem z telefonem w celu wyświetlania wyników. W tym celu do kolanek wydechu przyspawałem tulejki z gwintem M18x1,5 wyposażone w zaślepki. Następnie przekładając kolejno sondę lambda sprawdzam skład mieszanki na kolejnych cylindrach. Okazuje się że są konieczne korekty składu mieszanki i że każdy cylinder pracuje trochę inaczej. VID-20210528-WA0006.mp4 https://youtu.be/oK4OyjnxbDo Edytowane 28 Maja 2021 przez Stefan Kowalski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 29 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2021 Nie chcę być złym prorokiem, ale droga na którą wchodzisz moim zdaniem zaprowadzi Ciebie na manowce. Przy silnikach zasilanych wieloma gaźnikami ustawienie składu mieszanki przy pomocy sondy lambda spowoduje brak synchroniczności pracy poszczególnych cylindrów i całego silnika. Nie czarujmy się, ale nawet w najlepszym stanie gaźniki nigdy nie dają identycznej dawki paliwa. To wynika z ich konstrukcji. Dla tego właśnie w samochodach zastąpiono gaźnik wtryskiem jedno a następnie wielopunktowym. O ile przy zasilaniu silnika wielocylindrowego jednym gaźnikiem do pewnego stopnia dawało się jakoś go wyregulować by spełniało się normy spalania, to przy wielu gaźnikach będzie to raczej niemożliwe. No ale nikt nikomu nie zabroni robić co uważa z własnym pojazdem. Życzę powodzenia w "walce" chociaż ja uważam, że motocykl wystarczy naprawić i wyregulować by cieszyć się z jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stefan Kowalski Opublikowano 29 Maja 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2021 Motocykl jest w ciągłej eksploatacji, ja po prostu lubię grzebać nie mniej niż jeździć. Co do braku synchroniczności poszczególnych cylindrów to chyba występuje obecnie. Wstępne testy wykazały różnice w pracy poszczególnych cylindrów. Obecnie mam przetestowane trzy cylindry. Przy 3 tys obrotów pierwszy ma minimalnie uboga mieszankę, drugi wyraźnie bogata, ale po ostrym przygazowaniu oba wchodzą na bogata. Myślę że tu wystarcza drobne korekty. Ciekawa rzecz dzieje się na trzecim cylindrze, tu przy spokojnej jeździe jest idealnie w normie, ale po odkręceniu manetki pojawia się bardzo uboga mieszanka. Czwartego cylindra jeszcze nie testowałem. Dzięki temu że widzę jak jest spalane paliwo na każdym cylindrze, jest mi dużo łatwiej zawęzić pole poszukiwań do pojedynczego cylindra. Pomiary sondą szerokopasmową dają dość precyzyjne i powtarzalne wyniki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stefan Kowalski Opublikowano 30 Maja 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2021 Dziś zdjalem dekiel trzeciego gaźnika. Po zdemontowaniu porównałem długość iglicy z iglicą na innym cylindrze i okazało się że jest wyraźnie dłuższa. Brakowało dwóch podkładek pod iglicą o łącznej wysokości 1,15 mm. Teraz motocykl wyraźnie nabrał mocy, mam wrażenie że tak dobrze jeszcze nie jeździł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.