Skocz do zawartości

Hondą GL1200 Aspencade. Motocykl szarpie przy przyspieszaniu


Stefan Kowalski
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W motocyklu została zamontowana instalacja gazowa również w celach diagnostycznych. Moje obserwacje są następujące: w momencie wypalania benzyny z gaźników przed załączeniem gazu proces ten nie przebiega równomiernie. Benzyna kończy się w komorach pływakowych w różnym czasie. Na wolnych obrotach pomiędzy opróżnieniem pierwszego a ostatniego gaźnika  mija około 2 minut. W czasie testów słychać wyraźnie moment kiedy kończy się paliwo w danym gazniku- silnik zaczyna nierówno pracować i praca poprawia się po załączeniu odpowiedniego wtryskiwacza gazowego. Mogę w ten sposób  ustalić w którym gaźniku jest najmniejsza i kolejno największą ilość paliwa. Wydaje mi się że ten test wykazał spore różnice w poziomach paliwa w gaźnikach. Czy jest jakaś metoda by podłączyć wężyk do komory pływakowej by zobaczyć ten poziom paliwa, czy może trzeba tylko powymieniac zaworki iglicowe na nowe i to wystarczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dysza "nowa", na zdjęciu po lewej stronie, ma ewidentnie większą średnicę otworu. Prawdopodobnie będzie dawać bogatszą mieszankę. Z kolei dysza zamiennika na fotce po prawej stronie ma mniejsze otworki i inaczej położone na części rozpylaczowej. Dłuższy gwint też może powodować, że znajdzie się w innym miejscu niż stara. Sam musisz zdecydować, czy zaryzykujesz i jak się nie sprawdzi wrócisz do starych dysz czy też nic nie robisz i zostawiasz to co było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pierwszym zdjęciu jest dysza wolnych obrotów stara ma oznaczenie 40 a nowa 38. Może nie jest to aż tak duża różnica i dałoby radę to dostroić. Na kolejnych jest główna dysza, faktycznie jest wyraźnie większa, ale do kompletu jest iglica która jest dopasowana i wchodzi w tą dyszę. W tym przypadku może jednak wystąpić problem zbyt bogatej mieszanki, i zwiększone zużycie paliwa. Przed demontażem gaźników robiłem pomiary składu mieszanki za pomocą sondy  szerokopasmowej AFR i wyniki były bardzo dobre, więc myślę że lepiej zostawić oryginalne dysze. 

Z istotnych elementów wymieniłem wszystkie zaworki iglicowe.

zaworki.jpg.4c8ce63901f60caf3949577808cb2758.jpg

Szukam też rozwiązania problemu ustawienia i sprawdzenia poziomów paliwa w gaźnikach. Jeśli miałbym wkręcić kroćce zamiast śrub do spustu paliwa, to będzie problem z otworkami fi 2mm w dekielkach gażników

dekielek.jpg.d57ec9846143946e6e183528991e3036.jpg

Czy właściwym będzie je nagwintować i zaślepić np śrubą M3? Wtedy mógłbym wkręcić kroćce do pomiaru poziomu paliwa. Tam jest standardowy gwint M6, więc można użyć mosiężnych dysz od instalacji gazowych. Tylko po pomiarach ciężko będzie takie zaślepki zdemontować. Może jest jakieś bardziej eleganckie rozwiązanie tego problemu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popatrzyłem na zdjęciach jak są twoje gaźniki mocowane w motocyklu. Wszystkie są połączone w jeden zespół obudową filtra powietrza. Proponuję więc pomiarów poziomu paliwa dokonać na zdemontowanym zestawie, ułożonym na podstawce zapewniającej równoległą płaszczyznę. Wówczas i regulacje i demontaż akcesoriów będzie łatwiejszy. Pozostaje też "fabryczna" metoda regulacji polegająca jak mniemam na pomiarze odchylenia pływaka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Nagwintowałem dekielki gaźników. Dokładne pomiary wykazały że średnica otworka to 1,8 mm, więc uznałem że najwłaściwszy bedzie gwint 2,5 mm. Śrubki zostały dodatkowo zabezpieczone klejem do gwintów.

gwintowanie.jpg.6745f64d5d2acdeac495901ecceb9223.jpg

Następnie wypoziomowałem zespół gaźników i podałem do nich benzyne obserwując poziomy paliwa w wężykach. Różnice poziomów nie przekraczają 1 mm, więc myślę że jest dobrze.

 

poziomy.jpg.be3ff4b083fbb4c504f9761e9519d5e1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Chciałbym ogłosić sukces. Dziś udało się w końcu zamontować gaźniki do motocykla. Po przejechaniu pierwszych 20km odczucia są bardzo pozytywne. Może to przez to że 5 miesięcy nie jeździłem i ogólnie jestem przeszczęśliwy, ale próbowałem rozpędzać motocykl na 5 biegu od 30km na godzinę i teraz wszystkie cylindry pracują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na benzynie/lpg czy na obu paliwach jest dobrze?

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szkoda - miałem nadzieję na rozwój tego projektu

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nic straconego, prędzej czy później wrócę do gazowania motocykla, jak nie tego to z innym musi się udać. Jeśli chodzi o nietypowe pojazdy z gazem to wcześniej zagazowalem dwie kosiarki, ostatnią użytkuje do dziś wyłącznie na LPG.

https://youtu.be/yLFUXXyU1S8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

A jednak dalej walczę z motocyklem. Postanowiłem pomierzyć spaliny na wyjściu każdego cylindra osobno za pomocą szerokopasmowej sondy lambda i kontrolera tej sondy połączonego blutuczem z telefonem w celu wyświetlania wyników. W tym celu do kolanek wydechu przyspawałem tulejki z gwintem M18x1,5 wyposażone w zaślepki. Następnie przekładając kolejno sondę lambda sprawdzam skład mieszanki na kolejnych cylindrach. Okazuje się że są konieczne korekty składu mieszanki i że każdy cylinder pracuje trochę inaczej.

received_4184293721621115.thumb.jpeg.356ac37f883022c171c56980431ed07d.jpeg

received_251423550088018.thumb.jpeg.6ab6feaa09f5ce2a121c65d09628acf5.jpeg

 

https://youtu.be/oK4OyjnxbDo

Edytowane przez Stefan Kowalski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę być złym prorokiem, ale droga na którą wchodzisz moim zdaniem zaprowadzi Ciebie na manowce. Przy silnikach zasilanych wieloma gaźnikami ustawienie składu mieszanki przy pomocy sondy lambda spowoduje brak synchroniczności pracy poszczególnych cylindrów i całego silnika. Nie czarujmy się, ale nawet w najlepszym stanie gaźniki nigdy nie dają identycznej dawki paliwa. To wynika z ich konstrukcji. Dla tego właśnie w samochodach zastąpiono gaźnik wtryskiem jedno a następnie wielopunktowym. O ile przy zasilaniu silnika wielocylindrowego jednym gaźnikiem do pewnego stopnia dawało się jakoś go wyregulować by spełniało się normy spalania, to przy wielu gaźnikach będzie to raczej niemożliwe. No ale nikt nikomu nie zabroni robić co uważa z własnym pojazdem. Życzę powodzenia w "walce" chociaż ja uważam, że motocykl wystarczy naprawić i wyregulować by cieszyć się z jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motocykl jest w ciągłej eksploatacji, ja po prostu lubię grzebać nie mniej niż jeździć.

Co do braku synchroniczności poszczególnych cylindrów to chyba występuje obecnie.  Wstępne testy wykazały różnice w pracy poszczególnych cylindrów. Obecnie mam przetestowane trzy cylindry. Przy 3 tys obrotów pierwszy ma minimalnie uboga mieszankę, drugi wyraźnie bogata, ale po ostrym przygazowaniu oba wchodzą na bogata. Myślę że tu wystarcza drobne korekty. Ciekawa rzecz dzieje się na trzecim cylindrze, tu przy spokojnej jeździe jest idealnie w normie, ale po odkręceniu manetki pojawia się bardzo uboga mieszanka. Czwartego cylindra jeszcze nie testowałem. Dzięki temu że widzę jak jest spalane paliwo na każdym cylindrze, jest mi dużo łatwiej zawęzić pole poszukiwań do pojedynczego cylindra. Pomiary sondą szerokopasmową dają dość precyzyjne i powtarzalne wyniki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś zdjalem dekiel trzeciego gaźnika. Po zdemontowaniu porównałem długość iglicy z iglicą na innym cylindrze i okazało się że jest wyraźnie dłuższa. Brakowało dwóch podkładek pod iglicą o łącznej wysokości 1,15 mm. Teraz motocykl wyraźnie nabrał mocy, mam wrażenie że tak dobrze jeszcze nie jeździł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...