Jump to content

Piaggio NRG 50 problemy z jazdą


domixter
 Share

Recommended Posts

Witam

Mam problem z moim skuterem Piaggio NRG 50, jestem zielony w temacie motocykli/skuterów więc prosiłbym o pomoc.

Skuter zakupiony został w 2018, przy zakupie widoczna była jedna główna wada, skuter  po wolnym starcie jakoś tak przyspieszał do 20/30 km/h i potem obroty zatrzymywały się/spadały i nie chciał jechać szybciej do czasu "odmulenia się" trwało to około 5 sekund, potem jechał normalnie, nawet 80 km/h. Po przyprowadzeniu skuter przeszedł przegląd itp. i kuzyn zaczął przy nim robotę, na początku naprawiliśmy rozrusznik, potem cylinder (został zamieniony niestety na chiński), rolki na najlżejsze, pasek (oryginalny Piaggio) , filtr stożkowy, tłoki, po dotarciu i wszystkich zabiegach, skuter startował już lepiej, wchodził też lepiej na obroty, jednak nie radził sobie z górkami (tracił prędkość,strzelał z wydechu ,zatrzymywał się i gasł) i spadł vmax. Skuter był jeszcze dwóch mechaników ale jak i jeden tak i drugi naprawiali zgadując które części mogą być przyczyną, wkońcu zrezygnowaliśmy z prac nad skuterem i przestał rok w garażu. W tym roku chciałbym go odrestaurować, bo za niecały rok zdaję prawo jazdy B, a skuter przydałby mi się do dojazdów do szkoły, czy też wypadów z kolegami na przejażdżki. Dodam, że skuter kupiony był dość tanio, poprzedni właściciel kupił sobie motocykl i to było powodem sprzedaży. 

Dziękuję z góry za odpowiedzi. 😉

Link to comment
Share on other sites

Po tym jak tylu "mechaników" maczało w tym palce to najlepszym wyjściem będzie oddanie go do mechanika z prawdziwego zdarzenia. Tylko wypisz mu na kartce dokładnie co poprzednicy robili żeby nie musiał zgadywać. 
Dodam, że ten objaw zamulenia na początku to były za ciężkie rolki plus progi na talerzach, mogłeś kupić sobie zestaw rolek o różnych wagach i robić testy przy jakiej gramaturze będzie najbardziej optymalnie. Oczywiście warto wygładzić talerze wariatora żeby nie miały wyczuwalnych progów. Takie progi powstają jak skuter dość długo jeździł zablokowany i pasek wytarł na talerzu próg przy najczęściej używanej prędkości (około 50 km/h). Potem pasek ma problem żeby płynnie przesunąć się przez ten próg i powstaje dziura w przyspieszeniu. Strzelanie i gaśnięcie to kłania się gaźnik do porządnego czyszczenia i regulacji plus sprawdzenie szczelności zaworu membranowego. Zastosowanie filtra stożkowego zawsze spowoduje rozjechanie się ustawień gaźnika a korzyści z tego żadnych. Może też się okazać, że chiński cylinder z tłokiem da gorsze ciśnienie niż ten stary oryginalny co miałeś.
Jak chcesz coś poprawić w tym skuterku to zapodaj mu porządny wydech z dyfuzorem i zestrój go odpowiednimi rolkami. Po założeniu takiego wydechu powinny być ciut cięższe rolki niż fabrycznie.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...