domixter Posted May 11, 2020 Share Posted May 11, 2020 Witam Mam problem z moim skuterem Piaggio NRG 50, jestem zielony w temacie motocykli/skuterów więc prosiłbym o pomoc. Skuter zakupiony został w 2018, przy zakupie widoczna była jedna główna wada, skuter po wolnym starcie jakoś tak przyspieszał do 20/30 km/h i potem obroty zatrzymywały się/spadały i nie chciał jechać szybciej do czasu "odmulenia się" trwało to około 5 sekund, potem jechał normalnie, nawet 80 km/h. Po przyprowadzeniu skuter przeszedł przegląd itp. i kuzyn zaczął przy nim robotę, na początku naprawiliśmy rozrusznik, potem cylinder (został zamieniony niestety na chiński), rolki na najlżejsze, pasek (oryginalny Piaggio) , filtr stożkowy, tłoki, po dotarciu i wszystkich zabiegach, skuter startował już lepiej, wchodził też lepiej na obroty, jednak nie radził sobie z górkami (tracił prędkość,strzelał z wydechu ,zatrzymywał się i gasł) i spadł vmax. Skuter był jeszcze dwóch mechaników ale jak i jeden tak i drugi naprawiali zgadując które części mogą być przyczyną, wkońcu zrezygnowaliśmy z prac nad skuterem i przestał rok w garażu. W tym roku chciałbym go odrestaurować, bo za niecały rok zdaję prawo jazdy B, a skuter przydałby mi się do dojazdów do szkoły, czy też wypadów z kolegami na przejażdżki. Dodam, że skuter kupiony był dość tanio, poprzedni właściciel kupił sobie motocykl i to było powodem sprzedaży. Dziękuję z góry za odpowiedzi. 😉 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qadrat Posted May 12, 2020 Share Posted May 12, 2020 Po tym jak tylu "mechaników" maczało w tym palce to najlepszym wyjściem będzie oddanie go do mechanika z prawdziwego zdarzenia. Tylko wypisz mu na kartce dokładnie co poprzednicy robili żeby nie musiał zgadywać. Dodam, że ten objaw zamulenia na początku to były za ciężkie rolki plus progi na talerzach, mogłeś kupić sobie zestaw rolek o różnych wagach i robić testy przy jakiej gramaturze będzie najbardziej optymalnie. Oczywiście warto wygładzić talerze wariatora żeby nie miały wyczuwalnych progów. Takie progi powstają jak skuter dość długo jeździł zablokowany i pasek wytarł na talerzu próg przy najczęściej używanej prędkości (około 50 km/h). Potem pasek ma problem żeby płynnie przesunąć się przez ten próg i powstaje dziura w przyspieszeniu. Strzelanie i gaśnięcie to kłania się gaźnik do porządnego czyszczenia i regulacji plus sprawdzenie szczelności zaworu membranowego. Zastosowanie filtra stożkowego zawsze spowoduje rozjechanie się ustawień gaźnika a korzyści z tego żadnych. Może też się okazać, że chiński cylinder z tłokiem da gorsze ciśnienie niż ten stary oryginalny co miałeś. Jak chcesz coś poprawić w tym skuterku to zapodaj mu porządny wydech z dyfuzorem i zestrój go odpowiednimi rolkami. Po założeniu takiego wydechu powinny być ciut cięższe rolki niż fabrycznie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
domixter Posted May 12, 2020 Author Share Posted May 12, 2020 Bardzo dziękuję za fachową odpowiedź, skorzystam z rady. Wydech ma jakiś firmy arrow. Dzisiaj siądę i poszukam jakiegoś magika co dałby radę zrobić. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.