Skocz do zawartości

WFM ustalenie roku produkcji


kub4ka
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Kolego kub4ka jak już dajesz fotki to poprosimy o cały motocykl. To ułatwia identyfikację. Niestety z WFM jest ten problem, że nie spotkałem się z zestawieniem numerów ram z przypisanymi rocznikami. Dla tego najczęściej rocznik podaje się na podstawie szczegółów budowy. Tu masz wątek o tym

WFM od rozpoczęcia produkcji w 1954 r. do 26 marca 1958 r. wypuściła dokładnie 100 000 sztuk. W związku z tym twój motocykl można śmiało datować na lata 1956-57. Fotki całości, a najlepiej poszczególnych detali, czyli silnika, zbiornika, górnej półki w widoku od góry, itd. pozwoliły by pewnie coś więcej powiedzieć na temat rocznika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jestem w posiadaniu tylko silnika.  Nadwozia dopiero szukam, myślałem, że zamiast Wfm kupię ramę Shl m11 bo widziałem ogłoszenie niedaleko mnie. Ale w m11 montowano chyba 175 . więc wystawiłem też na aukcje https://www.olx.pl/oferta/wfm-shl-125-silnik-s34-CID5-IDF85Ze.html 

Z tego co się zdążyłem zorientować to nie jest łatwo trafić skompletowane nadwozie. Większość jest odrestaurowana. A mając taki silnik to niezła baza aby szukać dalej.  No ale są jeszcze inne projekty...

Nie nie mam pewności, że koło jest od tego silnika.

 

Nie nie mam pewności, że koło jest od tego silnika. Zdjąłem je oczyściłem i pomalowałem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym modelu silnika rok na magnecie może być jak najbardziej zgodny z rocznikiem motocykla. Te silniki montowano głównie do SHL M06T https://pl.wikipedia.org/wiki/SHL#/media/Plik:PL_SHL_150M_06T_motorcycle.jpg .  WFM-ek i WSK w takiej wersji napędu wyszło znacznie mniej niż najpopularniejszych 125.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak.

Trochę pogrzebałem w internecie i faktycznie shl ma tego dużo. Ale ma inaczej zaokrąglone żeberka na głowicy i brak tego pionowego przecięcia żeber na cylindrze. To widzę tylko w WFM 125 w niewielu egzemplarzach. Ożebrowanie jest niemal identyczne w Shl m11 o pojemności 175, ale tam żebra z tyłu schodzą się do króćca który prowadzi do gaznika.

Trudno będzie mi skompletować taki motocykl.  Chyba przekonuje się,  do sprzedaży tego silnika... Jak byś miał kogoś to mógłbyś podrzucić mu link na olx??  Ten-https://www.olx.pl/oferta/wfm-shl-125-silnik-s34-CID5-IDF85Ze.html

Ja poszukam jeszcze chętnych na forum motocyklistów Łódzkich.

Przekonuje się, że jest to jednostka z WFM 125 z 1964r. s34,  czy Twoja wiedza i doświadczenie też to potwierdza?? 🙂  

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...