Skocz do zawartości

Tylny blotnik w cafe racerze a prawo


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Od dluzszego czasu zabieram sie do przerobki swojego motocykla na cafe racera, najwiekszym problemem jest tylny blotnik, poniewaz w prawie o motocyklach jest zamieszczony wpis, ktora nakazuje posiadanie blotnika ktory zakrywa kolo 50 stopni od pionu, alee jest jeszcze podpunkt d) ktory mowi o tym ze blotnika nie musza posiadac pojazdy o nietypowej konstrukcji, a przeciez czasem mozemy zobaczyc jakiegos customa ktory nie ma blotnika, a sama rejestracje zamocowana na srubie od oski kola. Moje pytanie brzmi czy potrzebne sa dodatkowe kwity aby moj motocykl byl uznany jako pojazd nietypowej konstrukcji, czy nie ma to jakiegos duzego znaczenia? Z gory dziekuje za odpowiedzi.

Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiec Sebastianie,

 

Paragraf 11.1 Pojazd samochodowy wyposaża się:

10) w błotniki lub inne elementy nadwozia lub podwozia, o szerokości nie mniejszej niż szerokość opony, a

w przypadku kół bliźniaczych - nie mniejszej niż odległość między zewnętrznymi krawędziami opon; przy czym

błotniki samochodu osobowego i motocykla, przy masie własnej pojazdu, powinny odpowiadać następującym

warunkom:

a) kąt opasania koła przez błotnik powinien być taki, aby obejmował co najmniej z przodu 30° i z tyłu 50° od

pionowej płaszczyzny przechodzącej przez oś koła,

b) odległość między zewnętrzną krawędzią błotnika a osią koła w wymaganym kącie opasania nie może być

większa niż dwukrotna wartość statycznego promienia opony,

c) najniższy punkt tylnej krawędzi błotnika lub innego elementu pełniącego jego funkcję znajdujący się w

płaszczyźnie symetrii opony nie może znajdować się wyżej niż 150 mm ponad poziomą płaszczyzną

przechodzącą przez oś koła,

d) błotników nie wymaga się w pojeździe nietypowej konstrukcji;

 

I teraz pytanie czy Twój motocykl jest pojazdem o nietypowej konstrukcji?

Ja uważam, że nie. Motocykl wyszedł z produkcji w takim a nie innym stanie, wiec jest typową konstrukcją.

Jeśli przerabiasz ramę lub inne istotne elementy motocykla, to i tak konieczny będzie przegląd techniczny i uzyskanie badań technicznych dla tej konstrukcji.

Wszystkiego zatem co dotyczy nietypowych przeróbek konstrukcji, dowiesz się własnie w takim miejscu, bo tam zapadnie decyzja czy to "coś" czym przyjedziesz na przegląd, uzyska dopuszczenie techniczne, czy też diagnosta uzna, że jednak nie... 🙂

Mam nadzieję, że rozwiałem Twoje wątpliwości...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, moogoom napisał:

A wiec Sebastianie,

 

Paragraf 11.1 Pojazd samochodowy wyposaża się:

10) w błotniki lub inne elementy nadwozia lub podwozia, o szerokości nie mniejszej niż szerokość opony, a

w przypadku kół bliźniaczych - nie mniejszej niż odległość między zewnętrznymi krawędziami opon; przy czym

błotniki samochodu osobowego i motocykla, przy masie własnej pojazdu, powinny odpowiadać następującym

warunkom:

a) kąt opasania koła przez błotnik powinien być taki, aby obejmował co najmniej z przodu 30° i z tyłu 50° od

pionowej płaszczyzny przechodzącej przez oś koła,

b) odległość między zewnętrzną krawędzią błotnika a osią koła w wymaganym kącie opasania nie może być

większa niż dwukrotna wartość statycznego promienia opony,

c) najniższy punkt tylnej krawędzi błotnika lub innego elementu pełniącego jego funkcję znajdujący się w

płaszczyźnie symetrii opony nie może znajdować się wyżej niż 150 mm ponad poziomą płaszczyzną

przechodzącą przez oś koła,

d) błotników nie wymaga się w pojeździe nietypowej konstrukcji;

 

I teraz pytanie czy Twój motocykl jest pojazdem o nietypowej konstrukcji?

Ja uważam, że nie. Motocykl wyszedł z produkcji w takim a nie innym stanie, wiec jest typową konstrukcją.

Jeśli przerabiasz ramę lub inne istotne elementy motocykla, to i tak konieczny będzie przegląd techniczny i uzyskanie badań technicznych dla tej konstrukcji.

Wszystkiego zatem co dotyczy nietypowych przeróbek konstrukcji, dowiesz się własnie w takim miejscu, bo tam zapadnie decyzja czy to "coś" czym przyjedziesz na przegląd, uzyska dopuszczenie techniczne, czy też diagnosta uzna, że jednak nie... 🙂

Mam nadzieję, że rozwiałem Twoje wątpliwości...

Tak, dziekuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, moogoom napisał:

a) kąt opasania koła przez błotnik powinien być taki, aby obejmował co najmniej z przodu 30° i z tyłu 50° od

pionowej płaszczyzny przechodzącej przez oś koła,

Nie wiem skad to wytrzesnales, niemam watpliwosci co do dobrech checi ale to nie tak do konca .

30 stopni to ca. 1/3 okregu / kola. Jak zamontujesz - Twoj problem. 

50 stopni tylu, hmmm, nie rzeyma sie w praktyce kupy, bo masz cala mase cruser'ow ktorych blotniki sa zakonczone jak na zegarku  w godzinie 12:00 

Przepis jedenie mowi, ze rstopnejestracja pojazdu nie moze przekraczac kata 30  stopni aby byla dobrze czytelna. Kolega bedzie musial wiec pokombinowac ze stelazem tablicy rejestracyjnej i umiescic ja z prawej lub lewej stronie kola / osi. 

Motocykl nie Auto, tam polskie przepisy jasno reguluja. 

 

🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

 

Nie wiem skad to wytrzesnales, niemam watpliwosci co do dobrech checi ale to nie tak do konca . 30 stopni to ca. 1/3 okregu / kola. Jak zamontujesz - Twoj problem. 

 

 

 

Jakaś nowa matematyka...?

Mnie uczyli, że okrąg ma 180°.

1/3 to 60°, a nie 30...

 

Zatem 30° to 1/6 okręgu... :-D

Wygląda zatem, że pomyliłeś się tylko o 100%....

 

P.S. i jeszcze jedno: 30° to dokładnie 1/6 okręgu, a nie jakieś ca.

Ca. byłoby gdybyśmy rozkminiali kat np. 33, 34 lub 35°...

 

To tak uściślając, jak ty to chciałeś zrobić... :-)

 

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, moogoom napisał:

Jakaś nowa matematyka...?

Mnie uczyli, że okrąg ma 180°.

1/3 to 60°, a nie 30...

Diobra, przyznaje sie popelnilem tu blad !

Nie zmienia jednak faktu, ze zakonczenie tylnego blotnika moze byc na " godz. 12 "

 

🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, moogoom napisał:

 

 

 

 

 

 

Jakaś nowa matematyka...?

Mnie uczyli, że okrąg ma 180°.

1/3 to 60°, a nie 30...

 

Zatem 30° to 1/6 okręgu... 😄

Wygląda zatem, że pomyliłeś się tylko o 100%....

 

P.S. i jeszcze jedno: 30° to dokładnie 1/6 okręgu, a nie jakieś ca.

Ca. byłoby gdybyśmy rozkminiali kat np. 33, 34 lub 35°...

 

To tak uściślając, jak ty to chciałeś zrobić... 🙂

 

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

 

To ja chodzilem do jeszcze innej szkoly bo mnie uczyli, ze okrag ma 360stopni🤣

Damian85: ,,Łapy mają być luźne i mają sobie "dyndać", tj. wisieć jak flaki.”

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brawo.... Hahaha....
Tak to jest jak się pisze z telefonu...
Wszędzie pisałem półokrąg, a fon pozmieniał na okrąg...

Ale super, że czuwajcie... :-D

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...