MotoCypr Opublikowano 6 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2020 (edytowane) Cześć, LwG, pozdro ogólne, Na wstępie zaznaczam, że nie chcę ściągać żadnej blokady, a odwrotnie. Sprowadziłem sobie Yamahę MT07 (2015) z Francji. Jeździ, gra, śpiewa, pranie robi, wszystko super, tylko podobno brakuje jakiejś "blaszki ograniczającej ruch przepustnicy", która kwalifikuje motocykl na A2. Mam pełną kategorię A, ale w dowodzie jest wbite 34kW (i L3e) i tak ją zarejestrowałem w Polsce. Dzwoniłem do byłego właściciela i stwierdził, że faktycznie kiedyś jakąś blokadę ściągał, ale nie pamięta, czy zakładał z powrotem, a jeśli nie, to ma w domu i mi wyśle - to było w grudniu. Potem kontakt się urwał. Moje pytania: Czy da się obecność takiej blokady sprawdzić w domowych warunkach (najlepiej bez wyjeżdżania z garażu)? Wie ktoś jak to wygląda? Może zdjęcie? Można gdzieś taką blokadę w Polsce dostać i sobie założyć? Jak to się nazywa dokładnie? Pozdrawiam, Cyprian Edytowane 7 Lutego 2020 przez MotoCypr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goall89 Opublikowano 6 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2020 Tak z czystej ciekawosci, po co Ci blokada na tak przyjaznym motocyklu jak MT07 kiedy masz pelne A? Blokada nie kwalifikuje motocykla na A2, to a2 uprawnia do prowadzenia moto o okreslonych parametrach;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MotoCypr Opublikowano 6 Lutego 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2020 (edytowane) 34 minutes ago, goall89 said: Tak z czystej ciekawosci, po co Ci blokada na tak przyjaznym motocyklu jak MT07 kiedy masz pelne A? Blokada nie kwalifikuje motocykla na A2, to a2 uprawnia do prowadzenia moto o okreslonych parametrach;) Nie wiedziałem o tym podczas rejestracji i zarejestrowałem ją zgodnie z francuskim papierem, tj. na moc maksymalną 34kW. Nie jestem prawnikiem, ale wydaje mi się, że mogę mieć problemy z ubezpieczeniem, jeśli np. zdarzy mi się uczestniczyć w wypadku (że stwierdzą niezgodność pojazdu z dokumentacją, albo że ubezpieczenie jest na inny pojazd, etc.). Prawko mam niecałe 3 miesiące i nie miałem wcześniej innego, więc i tak na razie nie będę "odkręcał". Dlatego chyba wolę tę blokadę z powrotem założyć. Tylko muszę ją mieć. Edytowane 6 Lutego 2020 przez MotoCypr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goall89 Opublikowano 6 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2020 Rozumiem, ale czy nie lepiej pojechac na stacje diagnostyczna, ktora potwierdzi moc (KW) i zaktualizowac dowod? Na dluzsza mete wydaje sie to dosyc rozsadnym rozwiazaniem, co sadzisz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MotoCypr Opublikowano 6 Lutego 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2020 Myślę, że na dłuższą metę tak, w przyszłości pewno tak zrobię. Z tego co się orientowałem, to będzie koszt rzędu 1000,- PLN za certyfikat z hamowni, papier potwierdzający parametry od diagnosty i z opłatami w urzędzie za wymianę dowodu. Plus dzień urlopu w plecy, żeby złożyć wniosek i dzień, żeby odebrać nowy dowód. A przykręcić taką blaszkę, z tego co rozumiem, to 20 minut. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filipr Opublikowano 6 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2020 Wydaje mi się, że najprościej zapytać w serwisie Yamaha. Oni powinni wiedzieć jak blokują motocykle. Pozrdr. F. Cytuj https://www.facebook.com/EASRacingTeam/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Croowab Opublikowano 6 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2020 O ile samo prawko i kontroli policyjnej to nie problem to wypadek i kontrola motocykla przes firme ubezpieczeniowa to inna sprawa. Jesli w razie W wyjdzie, ze moto odblokowane to automatycznie OC zostaje anulowane czyli calkowite koszty ponosi kierowca. Cytuj Damian85: ,,Łapy mają być luźne i mają sobie "dyndać", tj. wisieć jak flaki.” Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MotoCypr Opublikowano 7 Lutego 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2020 (edytowane) 8 hours ago, filipr said: Wydaje mi się, że najprościej zapytać w serwisie Yamaha. Oni powinni wiedzieć jak blokują motocykle. Tak, tylko do tego muszę wyjechać z garażu. Miałem nadzieję, że ktoś taką blokadę widział / ściągał / zakładał i może napisać coś więcej, albo podrzucić zdjęcia / link do konkretnej części. Jak będzie cieplej, to jasne, przejadę się do serwisu. 7 hours ago, Croowab said: O ile samo prawko i kontroli policyjnej to nie problem to wypadek i kontrola motocykla przes firme ubezpieczeniowa to inna sprawa. Jesli w razie W wyjdzie, ze moto odblokowane to automatycznie OC zostaje anulowane czyli calkowite koszty ponosi kierowca. Tak podejrzewałem. Masz gdzieś potwierdzenie tego w jakimś artykule, który powołuje się na konkretne przepisy albo konkretny przypadek w Polsce? Chętnie się doedukuję. Edytowane 7 Lutego 2020 przez MotoCypr Wklejone cytaty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MotoCypr Opublikowano 7 Lutego 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2020 1 hour ago, jonaszko said: Blokada w tym przypadku, to nic innego jak ograniczenie otwarcia przepustnicy. (...) jakaś blaszka, podkładka, (...) działa to tak, jakbyś odkręcał manetkę max na np. 3/4, (...) Brzmi dokładnie jak to, co opisywał Francuz przez telefon. "Blaszka przy mocowaniu linki po stronie silnika". Można gdzieś kupić taką część do MT07 on-line, żebym miał +/- pewność, że obrót przepustnicy zablokowany jest akurat na tyle ile trzeba? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filipr Opublikowano 7 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2020 13 godzin temu, MotoCypr napisał: Tak, tylko do tego muszę wyjechać z garażu. Miałem nadzieję, że ktoś taką blokadę widział / ściągał / zakładał i może napisać coś więcej, albo podrzucić zdjęcia / link do konkretnej części. Jak będzie cieplej, to jasne, przejadę się do serwisu. No właśnie chodzi mi o to, że jeśli znajdzie się ktoś życzliwy w serwisie yamaha, który zakładał taką blokadę, to pewnie wyśle Ci zdjęcie za friko na maila i nie będziesz musiał wyjeżdżać z garażu. Być może u nich można nawet takie coś kupić za grosze. Pozdr. F. 1 Cytuj https://www.facebook.com/EASRacingTeam/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Judas Opublikowano 12 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2020 Takie coś potrzebujesz. Popytaj na fejsukowych grupach. https://gmoto.pl/mechaniczny-ogranicznik-mocy-yamaha-mt07,171964.html 1 Cytuj ETZ 251 x2 1993-1996,XL600R 1996-1998,DR800 1998-2005,RF900R 2005-2007,FMX650 2007-2009,SV650S 2008-2010,SV1000N 2010-2015, XR600R 2011-2016, CMX250 2014-2015, MT-07 2015-2018, DR-Z400SM 2016-2019,CBR650F 2018-2022, CRF 250Rally 2019-2022, Tracer7 2022-..., DR650RSE 2023-..., Big-1 2024-..., Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MotoCypr Opublikowano 12 Lutego 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2020 1 hour ago, Judas said: Takie coś potrzebujesz. Popytaj na fejsukowych grupach. https://gmoto.pl/mechaniczny-ogranicznik-mocy-yamaha-mt07,171964.html Dzięki, zdjęcie się na pewno bardzo przyda. W międzyczasie pogadałem z pracownikiem miejscowego serwisu motocyklowego i dowiedziałem się kilku rzeczy, m.in. tak, rzeczywiście "mechaniczny ogranicznik mocy" to najczęściej używane pojęcie na cały zestaw do tego służący i takie zestawy są certyfikowane (albo przez Yamahę, albo przez jakiś urząd normatywny danego kraju) i są różne, tj. wiele typów, a co producent to inaczej kombinowane części, i tego że na mojej moto jest "fragment" takiego zestawu, tj. podstawka mocująca pod ogranicznik, ale samego ogranicznika rzeczywiście brak. Ponieważ jest tych zestawów kilka i trudno będzie dokupić tę jedną brakującą "blaszkę", moje opcje się bardzo ograniczyły: albo jakimś cudem dostanę od Francuza brakującą część, albo kupię cały taki zestaw, którego cena waha się od 500 do 1000 PLN, albo po prostu zaliczę hamownię i serwis, potwierdzę moc papierem i przerejestruję maszynę, też ~1000 PLN. Oczywiście mogę też próbować dorabiać taką blaszkę, ale to mi trochę śmierdzi. Zasłanianie się, że "nie wiedziałem" i "Francuz zj*bał" może się źle skończyć, jeśli kiedyś przyjdzie do tłumaczeń, a prawda jest taka, że zawaliłem sprawę ja, bo na mnie ciąży obowiązek sprawdzenia, co kupuję przed podpisaniem umowy. Temat na razie "wisi". Prawdopodobnie początek sezonu przejeżdżę jak jest, a gdzieś w kwietniu szarpnę się na upgrade. Tak mi do głowy przyszło, że chyba więcej kupców na moto z ograniczeniem na A2, bo potencjalnie rynek zaczyna się "wcześniej wiekowo" - pewno dlatego ludzie tak ściemniają. 😦 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filipr Opublikowano 12 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2020 MotoCypr - a zapytałeś w Yamaha? Skąd info, że coś takiego kosztuje 500-1000 PLN? Pozdr. F. Cytuj https://www.facebook.com/EASRacingTeam/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MotoCypr Opublikowano 12 Lutego 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2020 1 hour ago, filipr said: MotoCypr - a zapytałeś w Yamaha? Skąd info, że coś takiego kosztuje 500-1000 PLN? Bezpośrednio w salonie Yamahy zostałem potraktowany dość szorstko. Był ruch i Panowie obsługujący bardziej zainteresowani byli potencjalną sprzedażą nowego motocykla, do mnie miał "ktoś podejść", ale po 20 minutach zapytano mnie na co czekam. Kiedy wreszcie po 3-cim tłumaczeniu "ktoś podszedł" dowiedziałem się, że mogę zamówić brakującą część z oficjalnego katalogu. Nie dałem rady na miejscu skorzystać na telefonie, a kiedy szukałem później w domu, nie znalazłem żadnych części do zestawów blokujących - jeśli ktoś znalazł, numer części albo chociaż kategoria byłyby pomocne. 500-1000 PLN to takie luźne estymacje przy szukaniu zestawów do blokowania z opcją zakupu on-line, najtańszy jaki znalazłem kosztuje €109 + przesyłka (czyli właśnie ok 500 PLN). Są też zestawy niecertyfikowane gdzie cena zaczyna się od ok £60 nie licząc przesyłki (czyli jakieś 350 PLN), ale nie wiem czy ktoś się do takiego nie przypieprzy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filipr Opublikowano 12 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2020 Nie sądzę, żeby się przypieprzył. W takim przypadku mógłby Ci się przypieprzyć do wszystkiego, np. zmienionej kanapy albo podnóżków niehomologowanych. To tylko jakaś blaszka, której wymiary prawdopodobnie są identyczne. Pozdr. F. 1 Cytuj https://www.facebook.com/EASRacingTeam/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.