Jump to content
Rzulff

[ROZ] Problem z prądem xf 650

Recommended Posts

Posted (edited)

Witam. Mam problem z ładowaniem z mojej suzuki xf 650.  Motocykl normalnie jeździ ale wyładowuje akumulator. Sprawdzałem ładowanie i wszystko zależy od tego jak naładowany jest akumulator bo jeśli mam na max naładowany to pokazuje 13.5 a po dodaniu gazu maleje :D, a jeśli pojeżdżę trochę motocyklem i np na postoju pokaże 12.5v to ładowanie po odpaleniu pokaże około 12.8v i oczywiście po przegarowaniu maleje. Zastanawiam się co to będzie, sprawdziłem wg poradnika cewki, te 3 żółte kable z regulatora napięcia, wyczyściłem plus i minus i aku nadal się rozładowuje. Mam pytanie odnośnie regulatora napięcia. Czy mogę zamontować inny regulator bo mój znajomy ma taki sam regulator na 5 pinów i prawdopodobnie taka sama kostkę, tylko czy nic się nie stanie jak podłącze jego na próbę? Do mojego motocykla ciężko dostać taki regulator wiec może jest możliwość zamiany z innego motocykla? Mam problem ze zlokalizowaniem 2 końcówki kostki może ktoś coś podpowie? 😄 Dzięki za pomoc

 

20190703_182857.jpg

20190703_182900.jpg

20190703_182904.jpg

Edited by Rzulff

Share this post


Link to post
Share on other sites

Regulator może być jakikolwiek byleby tyle samo wyprowadzeń. Nie sugeruj się, że kostka pasuje tylko czy przewody osadzone są kolorystycznie w kostce tak samo.
Zanim podstawiłbym regulator to podstawiłbym inne aku.


lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak mierzysz  te napiecia ?

Nalezy obciazyc aku w trakcie pomiarow, czyli wlaczyc swiatla.

Oprocz tego szybki test aku, na zgaszonym silniku mierzysz napiecie, potem zapalasz swiatla i sprawdzasz jak szybko spada napiecie z wlaczonymi swiatlami. Jeli spadnie ponizej 12V w ciagu np 15 min aku niestety jest skonczone.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdzane było na aku z samochodu i było max ładowanie 13.2 oczywiście na kable podłączone :D. Też na obciążeniu też robiłem i napięcie spada o ok 0.4v i praktycznie się utrzymuje cały czas takie samo 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Oczywiście jak miałem podłączony aku z samochodu na kablach to z motocykla był odlaczony 

Napięcie między fazami mam od około 60 do 105 około przy przegazowaniu i na 3 przewodach jest takie samo 

Edited by Rzulff

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem tylko jak wykonać pomiar rezystancji, nie bardo to rozumiem 😄

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak sprawdzałem i jest ok wszystko, jeśli chodzi o tą nieodłączną wytyczne to wychodzi wg rycunku który mi kolega dał że idą te kable to *solenoid* ale nie mogę nigdzie go znaleźć bo jeśli chodzi o tą część do której idą plus z aku i dalej chyba do rozrusznika to mam to podłączone chyba ze źle szukam 😄

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też mi się tak wydaje tylko od czego faktycznie jest ta kostka i do czego ona idzie 😄

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaraz lookne.

 

W zasadzie to było połączone z cewką. Sterowana była z killswitcha i było to to, czyli jakieś podciśnienia. Albo nadal masz to w motórze albo ktoś nie ogarną i manianę siekną.
carburetor-valve-solenoid-Suzuki-XF-650-


lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ok mam znalazłem w końcu było to między gaznikami tak. Schowane że bez angielskiego forum i rysunków technicznych z opisem bym tego nie znalazł a miejsca na ten kabel jest tyle że 15 min się meczylem żeby go tam wsadzić 😄 wiesz może od czego to jest co było odlączone i czy ma coś wspólnego z ladownaiem? Teraz jest Podłączony ale sprawdzę jutro miernikiem czy się coś zmieniło 🙂

20190705_204039.jpg

20190705_205205.jpg

Edited by Rzulff

Share this post


Link to post
Share on other sites

To nie ma nic wspólnego z ładowaniem, ten zawór steruje po zapłonie jakimś podciśnieniem, zaraz luknę jakim.

Steruje membraną,  (35)
https://www.manualslib.com/manual/1201773/Suzuki-Freewind.html?page=114#manual

https://www.manualslib.com/manual/1201773/Suzuki-Freewind.html?page=119#manual


lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Share this post


Link to post
Share on other sites

A na co ma on wpływ? Na poprawienie osiągów czy może coś jak egr w samochodzie? Ponowne spalanie i coś z ekologia? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie z eko bzdurami. Ma to wpływ na płynną pracę membrany ale dokładniej tego Ci nie wytłumaczę bo sam kurła nie wiem co autor miał na myśli.


lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Autor miał na myśli to, że solenoid sterowany komputerem pod wpływem takich danych jak położenie TPS obrotów silnika i zapiętego biegu zmniejsza podciśnienie nad membranami przez kontrolowaną  ilość wprowadzonego powietrza z airboxa aby zapobiegać zbytniemu zubożeniu mieszanki paliwowo-powietrznej.


Mechanika Motocyklowa

http://motoconcept.pl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Temat opanowany. Wymieniłem dzisiaj regulator za aż całe 72zl 😄 i wszystko działa ładowanie 14.6 dzięki ludzie za pomoc 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...