MTman Opublikowano 27 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2019 Witam, posiadam yamahę MT07 od nowości trochę ponad rok. Zaczynałem z przebiegiem zerowym (ale nie przyjechała z fabryki tylko stała na salonie). Przebieg obecnie około 5500km. Na co dzień dojeżdżam do pracy w korkach około 13km w jedna stronę, raz na 2 miesiące jakaś trasa. Raczej staram się nie "cisnąć z obrotami", zwykle zmieniam bieg na wyższy na około 5-6tyś obrotów max na 7. Raz zdążyło mi się że wypadła mi 2 przy wbijaniu z jedynki (moja wina bo za lekko wbiłem). Teraz problem. Od kilku tygodni zaczynam słyszeć dzwonienie/brzęczenie w silniku niezależnie od biegu czy prędkości natomiast jego intensywność rośnie wraz z obrotami. Dźwięk można porównać do dzwonienia poluzowanej śrubki albo do brzęczenia jakiegoś metalu w potrząsanym pojemniku. Niestety nie jestem w stanie tego lepiej opisać bo nie znam się kompletnie na mechanice. Dlatego właśnie kupiłem nowe moto żeby nie musieć się znać. Bezpośrednio po zapaleniu praktycznie nic nie słychać ale po przejechaniu 10 km w korku zaczynam słyszeć ten dźwięk zarówno podczas jazdy jak i na postoju. Ostatnio mam wrażenie ze dźwięk się nasilił. Moto jest oczywiście na gwarancji i wybieram się do salonu ale mój problem polega na tym że kompletnie się nie znam na mechanice i nie chce się ośmieszyć a nie mam pojęcia co to może być. Czy spotkaliście się z takim problemem? Macie jakieś sugestie co może się dziać tak żebym wiedział co powiedzieć jak będę rozmawiał z mechanikiem. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 27 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2019 Sprawdź kolektor wydechowy i wydech czy nie ma poluzowanych śrub. Objaw typowy dla obluzowania się czegoś ale chyba nie masz czego się obawiać, od tego jest serwis. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyWilk22 Opublikowano 27 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2019 Serwis w wielu przypadkach jest wygodny...Żeby czasami nie usłyszał: ,,ten typ tak ma" 🙂 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
s3kawka Opublikowano 27 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2019 ...bo rzeczywiście tak jest ("ten typ tak m a") Yamaha, mimo, że wspaniale motocykle to kultura pracy silnika grzeszą - motory chodzą jak jakieś stare ruskie sieczkarnie Posprawdzaj śruby przy kolektorze a nawet mocowania silnika do ramy, podjedź na serwis yamahy, niech chłopaki posłuchają Mt07 jechałem w kasku integralu - motocykl grał przepieknie Później tym samym motocyklem jechałem w kasku otwartym i ... Zatrzymałem się bo wrażenia audio były przerazajace Cytuj Jeśli nie Hayka, to co?! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemaks Opublikowano 20 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2019 Tak. Po pierwsze cykają zawory i "ten typ tak ma". Zawory będą się zużywać i w miarę zużywania trochę wyciszą. Po drugie, fabryczny wydech na pierwszych tysiącach kilometrów dzwoni jak puszka gwoździ. U mnie jest ponad 90kkm, trochę się w środku wypalił i ten dźwięk już nie jest taki kłujący w ucho. Wymień wydech, podreguluj zawory i będziesz zadowolony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyWilk22 Opublikowano 20 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2019 Wydech OK, zgoda, ale... Uwazasz ze przy 5500km przebiegu właściciel ma regulowac zawory? Pierwsza kontrola jest pewnie na jakies np 24kkm wiec nikt mu tam zagladac wczesniej nie bedzie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemaks Opublikowano 20 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2019 Jeśli chce regulować to co stoi na przeszkodzie? Możesz je podregulować tak, żeby jeszcze być w zakresie. Pierwsza kontrola w MT07 jest raczej w okolicy 40kkm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyWilk22 Opublikowano 20 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2019 to tak na gwarancji można sobie samemu grzebać w zaworach? Serwis mu tego nie zrobi po zalecenia są jaki są... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemaks Opublikowano 21 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2019 Serwisy walą w xuja, bo to dla nich dodatkowa kasa. W razie czego pisz do Yamahy. Ja zmieniałem wszystko sam i Motorland we Wrocławiu nie robił mi problemów. Płaciłem tylko za przegląd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.