Skocz do zawartości

Kontrolka oleju Cbr 600 F4i


PawelR
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A może kup se używany czujnik oleju, wybierz taki co pasuje.

https://www.ebay.co.uk/sch/sis.html?_itemId=370636238461&_nkw=02+Honda+CBR600+CBR+600+F4i+Oil+Pressure+Switch+Sensor&_mPrRngCbx=1

zamocuj manometr, niekoniecznie drutem... pomierz w kolejności jak ci Monter napisał. 

Napisz koniecznie co ci z pomiarów wynikło. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.06.2019 o 10:53, PawelR napisał:

Nie znam sie, ale sie wypowiem?

Z tego co pisze Monter wynika, za akurat sie zna.  Manometr, ktory pokazujesz sluzy do pomiaru cisnienia sprezania. Tam chwiulowa nieszczelnosc niczym nie grozi.najwyzej pomiar potrwa dluzej niz potrzeba, jezeli bedziesz mierzyl cisnienie oleju i przez chwile nie utrzymasz koncowki , masz wszystko zalane olejem - silnik, garaz i soja osobe. Jezeli koniecznie chcesz sprobowac - droga wolna.

Wedlug mnie z silnikiem wszystko jest w porzadku. Chwilowy zanik cisnienia goracego oleju na naprawde rozgrzanym silniku, przy znacznym spadku obrotow( z tego co pisales wczesniej zrozumielem , ze na wolnych obrotach kontrolka sie nie pali ) jest zjawiskiem normalnym. Ruszajac staraj sie go nie przydlawic, dodaj troche wiecej gazu i jazda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym tutaj publicznie przeprosić ciebie Monter, za wszystko, co powiedziałem. Niepotrzebnie się  uniosłem i powiedziałem, to co powiedziałem. Nic nie usprawiedliwia takiego zachowania, ale jednak ja spróbuję sie usprawiedliwić. Ta cała sytuacja z tym moim złomem, chyba mnie po prostu przerosła. Wkurwienie sie skumulowało i akurat przeniosłem cala moja zlośc na ciebie Monter. Jeszcze raz szczerze cie przepraszam i mam nadzieje, ze nie bedziesz zywic do mnie urazy. Zalezy mi na twojej opinii, bo wiem ze SIE ZNASZ, a to co napisalem, to byla zwykla kurewska zlosliwosc z mojej strony. PRZEPRASZAM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko, doceniam, wybaczam i szanuję honorowe posunięcie.
Wydaj 50 zł na zestaw do pomiaru ciśnienia oleju i zmierz (będziesz miał spokój ducha). Jak na wolnych na ciepłym będziesz miał około 1 bara a na wyższych około 3 to jest wszystko ok. 
Rambi też poruszył dobrą kwestię, że gdy silnik pracuje na wolnych i kontrolka nie świeci ale mruga jak przydusisz silnik przy ruszaniu to nie jest nic czym trzeba się martwić (to może być właśnie wina czujnika i gorącego oleju) jeśli ciśnienia po pomiarze są prawidłowe.
Lepkość oleju też ma wpływ na ciśnienie (lepkość jest błędnie powiązywana z gęstością).
 


 

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A z ta koncowka, to miales racje- nie zdala egzaminu. Rozgrzalem moto, odkrecilem ten korek w silniku, brat przylozyl ta koncowke i mocno docisnal, a ja odpalilem silnik. Cisnienie na ok. 6-10tys obr. bylo 4 bary, zanim koncowka sie nie roz..ebala. Ta guma po prostu odeszla od tej rurki metalowej. Ale na wolnych w ogole nie pokazywalo cisnienia. Mowisz, że 3 bary to bedzie ok? W serwisowce jest napisane 71psi. To jest prawie 5 bar. Nie za malo troche te 3?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twój pomiar obarczony jest błędem właśnie przez tą końcówkę, nie powiem Ci nic dopóki nie zrobisz prawidłowego pomiaru. Nie dlatego, że  nie chcę ale dlatego, że to co powiem będzie nieprawdą.
Nie wiem też czy manometr do oleju nie różni się w sposobie pomiaru od tego do oleju.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomiaru raczej nie zrobie, wlasnie przez ta nieszczesna koncowke, ktorej nie moge nigdzie dostac, a w "serwisach" "mechaniki" nie maja. Eh... Dobra, to teraz o ta temperature chcialem zapytac. Jeszcze kilka miesiecy temu wiatrak zalaczal mi sie przy 104 st. Teraz zalacza sie przy 109-110. Plyn chlodniczy wymieniony na Prestone, termostaty ze 3 wsadzalem i dalej  tak samo, odpowietrzalem uklad ze 4 razy i dalej nic. Czy to moze byc czujnik wentylatora przy chlodnicy? Jak tak sobie zerkalem na ten wiatrak, jak temperatura rosla, to przy ok. 95 stopniach, to widzialem, jak lopatki bardzo, ale to bardzo powoli zaczynaja isc do dolu. W sensie, ze tak, jakby wiatrak zaczyna bardzo powoli sie rozpedzac. jak podlacalem go na krotko, to zaskakiwal od razu. Co to moze byc? Moze te termostaty sa wadliwe. Nie mam termometra, ale jak wrzucalem je do gara, to chyba zaczynaly dopiero startowac gdzies w granicy gotowania sie wody. Wiem, ze powinno byc 82 st, ale to 3 termostaty byly by zepsute? Nowe ze sklepu. Od razu mowie, ze to "zamienniki" od Tico. 

Maly update: wlasnie wybebeszylem termostat i dalem go do gara: otwiera sie tak jak powinien bo mam czajnik z miernikiem temperatury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drogi PawleR. A nie lepiej zamiast tracic czas na niepotrzebne czynnosci z termostatami, szukaniem dziury w calym z cisnieniem oleju, szukanie niewiadomo jakich przeszkod po prostu jezdzic. Jak cos jest nie w porzadku to sie samo rozpeprtzy i bedziesz mial prawdziwy klopot. A teraz ma moto im wio. Silnych wiatrow jak mawiaja zeglarze.

Edytowane przez rambi
ortografia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, rambi napisał:

Drogi PawleR. A nie lepiej zamiast tracic czas na niepotrzebne czynnosci z termostatami, szukaniem dziury w calym z cisnieniem oleju, szukanie niewiadomo jakich przeszkod po prostu jezdzic. Jak cos jest nie w porzadku to sie samo rozpeprtzy i bedziesz mial prawdziwy klopot. A teraz ma moto im wio. Silnych wiatrow jak mawiaja zeglarze.

Nie ma jak idiotyczne porady. A jak na stale zacznie Ci się kontrolka świecić to odłącz leda albo zaklej tasma👎

Jak nie ma nigdzie końcówki?? W którym miejscu mierzysz ciśnienie?

 

Damian85: ,,Łapy mają być luźne i mają sobie "dyndać", tj. wisieć jak flaki.”

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie ma nigdzie koncowki i koniec. Szukalem, jezdzilem, pytalem, dzwonilem i nic. Jeden taki mechanik, ktory pracuje w autoryzowanym serwisie ( mechanikiem jest prawie od dziecka) , powiedzial, ze dwa razy w zyciu sie spotkal, ze ktos mierzyl cisnienie oleju. To ja juz nie wiem. A ta koncowke to sie wkreca z prawej strony silnika. Jest taki korek na imbusa. Ma gwint M20x1 drobnozwojny. Jedyne, co znalazlem pasujacego,zeby tam wkrecic to sciagacz wirnika od skutera Peugeot. Wyrzezbilem z tego koncowke, ale jak podlaczylem wszystko i odpalilem silnik to na wolnych nie pokazywalo zadnego cisnienia, a przy 6tys.  bylo 3 bary, ale ta koncowka nie trzymala, bo olej kapal. Moze dam tam jakis oring, uszczelke, ale szczerze, to juz mam dosyc tegi rupiecia. Jeszcze ta temperatura. Termostat sprawdzilem w garze i jeszcze jak plynu wlalem to patrzylem na odpalonym motorze i przy 85° zrobil sie wirek we wlewie i wessalo troche plynu do srodka chlodnicy,czyli termostat sie otworzyl i drugi obieg sie wlaczyl. Sprawdzalem tez jak szeroko sie otwiera. 8mm, jak w serwisowce. Mie wiem. Zamowilem se wlacznik wentylatora, ktory zalacza przy 102°. Zaloze i zobacze co bedzie. Olej juz kupilem ale nie wymienilem jeszcze, bo mi sie nie chce. Kupilem Valvoline Synpower 10w50 syntetyczny i filtr Motofiltro mf-204.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem. Widzialem, ale szczerze, to chyba dam sobie z tym spokoj. P...erdole te wszystkie motory. Najlepsze jest to, ze mam drugi motor- zloma z 95r ( 500-ka), poklejony, polatany, z akumulatora cos sie wylewa, kable juz sparciale, olej wlalem jakis Mannol za 15zl za litr i wszystko dziala, tak, jak trzeba, pali, jezdzi- wszystko elegancko, cala zime w ogrodku u mnie stal pod plandeka i nic mu nie jest,a tu- niby Honda itd, cbr, pancerny silnik, och,ach i ojeju.  No wlasnie widze. Sranie w banie. Nie dotykam sie juz chyba do niej. Wymienie olej i p...erdole. Niech stoi i gnije. Na zime nawet  do garazu go nie wstawie. Bedzie stal pod blokiem i ch..uj. Niech sie rozsypie, to bede mial spokoj. Odkad go kupilem, to na nic pieniedzy nie wydaje, tylko laduje w niego, a tu ciagle malo. Jedno zrobie, a drugie sie z...ebie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Croowab napisał:

Nie ma jak idiotyczne porady. A jak na stale zacznie Ci się kontrolka świecić to odłącz leda albo zaklej tasma👎

Jak nie ma nigdzie końcówki?? W którym miejscu mierzysz ciśnienie?

 

Porada wcale nie jest idiotyczna. Kolega PawelR  opisuje calkiem naturalne zjawisko wystepujace w motocyklach z lekko zuzytym, ale jeszcze sprawnym silnikiem - zapalanie sie kontrolki cisnienia oleju na rozgrzanym silniku przy znacznym spadku obrotow. Porada miala na celu istotna oszczednosc czasu szczesliwego ( nieszczesliwego ) posiadacza CBR 600. Zamiast niepotrzebnie zaprzatac sobie glowe wymyslona usterka niech cieszy sie piekna pogoda  i jazda motocyklem. Jezeli kontrolka zacznie sie swiecic na stale wtedy trzeba sie zaczac martwic. Przepraszam za brak polskich liter , ale niestety w moim kopie mam obcy system operacyjny , ktory nie chcial przyjac polskiej klawiatury ( na pewno z mojej winy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drogi Pawle nie ma się co przejmować na zapas. Szkoda twojego zdrowia. Teraz najważniejsze to prawidłowa diagnoza. Moze sie okazać ze jest tak jak rambi napisał. Ale właściwia diagnoza to podstawa, więc napisz jak się uspokoisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, jonaszko napisał:

I w tym momencie temat uważam za zamkniety. Kosz jak mowi jeszua

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
 

Moze byc. Nie ma problemu, ale czy tobie decydowac, ktory temat ma byc zamkniety, a ktory nie? Jednak po tym, co napisales, ja nam nadzieje, ze twoje slowo jest cos warte i juz tu wiecej nie zajrzysz. Bo skoro uwazasz temat za zamkniety...

Teraz, Bimbak napisał:

Drogi Pawle nie ma się co przejmować na zapas. Szkoda twojego zdrowia. Teraz najważniejsze to prawidłowa diagnoza. Moze sie okazać ze jest tak jak rambi napisał. Ale właściwia diagnoza to podstawa, więc napisz jak się uspokoisz.

Ok. W tygodniu wymienie czujnik wentylatora, olej i filtr i zobacze, co bedzie dalej. Jak cos, to napisze. Dzieki wszystkim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...