Nowicjusz 35 Opublikowano 2 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2019 (edytowane) Witam, mam problem z Yamahą R6 po włączeniu biegu gaśnie. Czujnika stopki sprawdzony, czujnik na klamce sprzęgła sprawdzony. Ciągłość przewodów sprawdzona. Jedynie co zauważyłem, że gdy odepnę czujnik przy klamce sprzęgła motor nie gaśnie. Z kolei stopką gdy rozłożę na biegu motor zgaszę (więc ten układ działa) Po schemacie, który zamieszczę, nie pojawia się napięcie 12 V przed diodą gdzie dalej jest czujnik stopki. Nie wiem jaka ma być wartość..... ____________________Przymierzam się iść w drugą stronę czujnik położenia biegów sprawdzać.... Sprawdzę jeszcze włącznik główny stacyjkę gdy musi się pojawiać 12V, które steruję przekaźnikiem po wciśnieciu klamki sprzęgła ? Edytowane 2 Marca 2019 przez MariuszJ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 2 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2019 Te wyłączniki sterują masą więc pomiar pewnie źle wykonujesz. Przedzwoniłeś ten włącznik od klamki? Jeśli go odpiąłeś i działa to sugeruje, że jest zwarty na stałe czyli w pozycji podającej masę dalej czyli na kill switch. Teraz jestem w gościach i jutro będę mógł popatrzeć na schemat. TT Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nowicjusz 35 Opublikowano 2 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2019 Te wyłączniki sterują masą więc pomiar pewnie źle wykonujesz. Przedzwoniłeś ten włącznik od klamki? Jeśli go odpiąłeś i działa to sugeruje, że jest zwarty na stałe czyli w pozycji podającej masę dalej czyli na kill switch. Teraz jestem w gościach i jutro będę mógł popatrzeć na schemat. TTDzięki za zainteresowanie postem..... Otóż klamka sprawdzona na zwiera się po naciśnięciu klamki Switch (brzeczkiem sprawdzone w mierniku). Słychać załączanie przekaźnika podczas załączania sprzęgła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 2 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2019 Ok, jutro oblukam schemat. TT Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nowicjusz 35 Opublikowano 15 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2019 (edytowane) W dalszym ciągu problem nie rozwiązany.... ale wciąż coraz więcej informacji zbieram, może wszystko złoży się w całość i usterka zostanie znaleziona. Jeśli chodzi o schemat: To po odpięciu klamki - motor nie gaśnie - Ze schematu już wywnioskowałem, że sprzęgło steruje masą i podaje na przekaźnik, który dalej puszcza prąd...., która pozwala uruchomić rozrusznik na wpiętym biegu i sprzęgle. Co nowego:Okazuje, się że napięcie ładowania alternatora jest za wysokie sięga na obrotach powyżej 4 tys 18 V - prawdopodobnie będzie regulator - jeszcze nie sprawdzałem. Dodatkowo ku mojemu zdziwieniu: po rozpięciu wsuwek ze sprzęgła i złożonej stopce... na przewodzie idącym do przekaźnika jest stała masa... a przecież sterowanie ma być klamką.... (przewód niebiesko żółty) - schematKolejna rzecz, po spięciu wszystkiego ruch głównym przekaźnikiem powoduje gaśniecie motoru, gdy odepnę wsuwki ze sprzęgła klamki... poruszanie przekaźnikiem nie powoduje gaśnięcia. Reasumując, moje podejrzenia na przekaźnik, zbyt wysokie napięcie nadpaliło styki nie działa prawidłowo .... W pierwszej kolejności będzie naprawa ładowania. Edytowane 15 Marca 2019 przez Nowicjusz 35 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 15 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2019 Ahem.. nie sądzę żeby 18v czy nawet 24 "nadpaliło" przekaźnik zaprojektowany na 12v. Co innego jakbyś 220 podłączył, no to może.Co nie zmienia że usterka dziwna, ciężko coś wymyślić. Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nowicjusz 35 Opublikowano 15 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2019 (edytowane) Bardzo dziwna bo nurtuje Mnie... skąd jest masa.... stała mi wychodzi na przekaźniku wejściu, skoro stopka nią steruje i klamka zamykają obwód.... i załączają przekaźnik. Ahem.. nie sądzę żeby 18v czy nawet 24 "nadpaliło" przekaźnik zaprojektowany na 12v. Co innego jakbyś 220 podłączył, no to może.Co nie zmienia że usterka dziwna, ciężko coś wymyślić. Edytowane 15 Marca 2019 przez Nowicjusz 35 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 15 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2019 Bądź tak dobry i wrzuć schemat w jakimś ludzkim formacie abym mógł powiększyć.Zamiast ruszać diagnostycznie przekaźnikiem sprawdź go po prostu. Sprawdzenie przekaźnika wypiętego to 1 minuta z miernikiem i 12 woltami. Dwa piny to cewka a dwa to styki NC lub NO (bez napięcia zwarte lub bez napięcia rozwarte) Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nowicjusz 35 Opublikowano 16 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2019 (edytowane) Masz rację !Sorry podaje lepszą jakość w PDF https://www.docdroid.net/SisPMbY/r6-manual-wiring.pdfBądź tak dobry i wrzuć schemat w jakimś ludzkim formacie abym mógł powiększyć.Zamiast ruszać diagnostycznie przekaźnikiem sprawdź go po prostu. Sprawdzenie przekaźnika wypiętego to 1 minuta z miernikiem i 12 woltami. Dwa piny to cewka a dwa to styki NC lub NO (bez napięcia zwarte lub bez napięcia rozwarte) Edytowane 16 Marca 2019 przez Nowicjusz 35 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 16 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2019 Dobra, druknąłem, po południu popatrzę i powiem co gdzie i jak. Na sam jednak początek regler wymień i przekaźnik sprawdź. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nowicjusz 35 Opublikowano 16 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2019 Sprawdzę dzisiaj po południu przekaźnik, jeśli chodzi o wymianę regulatora napięcia był on wymieniany już kiedyś u elektryka z tego co pamiętam.... ale nie znaczy, że nie jest uszkodzony.Myślałem nad sprawdzeniem ładowania krok po kroku w twoim temacie opisany tj: Pomiar rezystancji oraz Pomiar napięcia międzyfazowego zmiennego. Bo sam regulator po wypięciu sprawdzimy ?Dobra, druknąłem, po południu popatrzę i powiem co gdzie i jak. Na sam jednak początek regler wymień i przekaźnik sprawdź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 16 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2019 Nie, regler metodą eliminacji. Choć niektóre serwisówki podają sposób pomiaru pinów i wartości na nich to regler jest modułem elektronicznym i takie pomiary to o kant dupy. Zmierz napięcie międzyfazowe i będziesz wiedział czy reszta jedt ok. Jak masz napięcie zawyżone to regler na 100% uwalony. TT Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nowicjusz 35 Opublikowano 16 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2019 (edytowane) Nie, regler metodą eliminacji. Choć niektóre serwisówki podają sposób pomiaru pinów i wartości na nich to regler jest modułem elektronicznym i takie pomiary to o kant dupy.Zmierz napięcie międzyfazowe i będziesz wiedział czy reszta jedt ok. Jak masz napięcie zawyżone to regler na 100% uwalony.TTSprawdziłem przekaźniki, znalazłem nawet zapasowy....Oba pracują prawidłowo na obwodzie ze switch od sprzęgła sprawdzony przekaźnik. Przy badaniu napięcia między fazowego wypinamy z Regla wtyczkę ? Czy mierzymy z podpięta. Edytowane 16 Marca 2019 przez Nowicjusz 35 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 16 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2019 Musimy pogadać nie przez forum. PW z moim numerem i zadzwoń na messenger albo whats up. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.