Skocz do zawartości

Gaśnie po wrzuceniu biegu R6 Yamaha


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z Yamahą R6 po włączeniu biegu gaśnie.

 

Czujnika stopki sprawdzony, czujnik na klamce sprzęgła sprawdzony.

 

Ciągłość przewodów sprawdzona.

 

Jedynie co zauważyłem, że gdy odepnę czujnik przy klamce sprzęgła motor nie gaśnie.

 

Z kolei stopką gdy rozłożę na biegu motor zgaszę (więc ten układ działa)

 

 

Po schemacie, który zamieszczę, nie pojawia się napięcie 12 V przed diodą gdzie dalej jest czujnik stopki.

 

Nie wiem jaka ma być wartość.....

 

 

5e6d00d70b665.jpg


____________________

Przymierzam się iść w drugą stronę czujnik położenia biegów sprawdzać....

Sprawdzę jeszcze włącznik główny stacyjkę gdy musi się pojawiać 12V, które steruję przekaźnikiem po wciśnieciu klamki sprzęgła ?

Edytowane przez MariuszJ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te wyłączniki sterują masą więc pomiar pewnie źle wykonujesz. Przedzwoniłeś ten włącznik od klamki? Jeśli go odpiąłeś i działa to sugeruje, że jest zwarty na stałe czyli w pozycji podającej masę dalej czyli na kill switch. Teraz jestem w gościach i jutro będę mógł popatrzeć na schemat.

 

 

TT

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te wyłączniki sterują masą więc pomiar pewnie źle wykonujesz. Przedzwoniłeś ten włącznik od klamki? Jeśli go odpiąłeś i działa to sugeruje, że jest zwarty na stałe czyli w pozycji podającej masę dalej czyli na kill switch. Teraz jestem w gościach i jutro będę mógł popatrzeć na schemat.

 

 

TT

Dzięki za zainteresowanie postem.....

 

Otóż klamka sprawdzona na zwiera się po naciśnięciu klamki Switch (brzeczkiem sprawdzone w mierniku).

 

Słychać załączanie przekaźnika podczas załączania sprzęgła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W dalszym ciągu problem nie rozwiązany.... ale wciąż coraz więcej informacji zbieram, może wszystko złoży się w całość i usterka zostanie znaleziona.

 

Jeśli chodzi o schemat:

To po odpięciu klamki - motor nie gaśnie - Ze schematu już wywnioskowałem, że sprzęgło steruje masą i podaje na przekaźnik, który dalej puszcza prąd...., która pozwala uruchomić rozrusznik na wpiętym biegu i sprzęgle.

 

Co nowego:

Okazuje, się że napięcie ładowania alternatora jest za wysokie sięga na obrotach powyżej 4 tys 18 V - prawdopodobnie będzie regulator - jeszcze nie sprawdzałem.

Dodatkowo ku mojemu zdziwieniu: po rozpięciu wsuwek ze sprzęgła i złożonej stopce... na przewodzie idącym do przekaźnika jest stała masa... a przecież sterowanie ma być klamką.... (przewód niebiesko żółty) - schemat

Kolejna rzecz, po spięciu wszystkiego ruch głównym przekaźnikiem powoduje gaśniecie motoru, gdy odepnę wsuwki ze sprzęgła klamki... poruszanie przekaźnikiem nie powoduje gaśnięcia.

 

 

 

Reasumując, moje podejrzenia na przekaźnik, zbyt wysokie napięcie nadpaliło styki nie działa prawidłowo ....

 

 

W pierwszej kolejności będzie naprawa ładowania.

Edytowane przez Nowicjusz 35
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ahem.. nie sądzę żeby 18v czy nawet 24 "nadpaliło" przekaźnik zaprojektowany na 12v. Co innego jakbyś 220 podłączył, no to może.

Co nie zmienia że usterka dziwna, ciężko coś wymyślić.

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziwna bo nurtuje Mnie... skąd jest masa.... stała mi wychodzi na przekaźniku wejściu, skoro stopka nią steruje i klamka zamykają obwód.... i załączają przekaźnik.

 

Ahem.. nie sądzę żeby 18v czy nawet 24 "nadpaliło" przekaźnik zaprojektowany na 12v. Co innego jakbyś 220 podłączył, no to może.

Co nie zmienia że usterka dziwna, ciężko coś wymyślić.

Edytowane przez Nowicjusz 35
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bądź tak dobry i wrzuć schemat w jakimś ludzkim formacie abym mógł powiększyć.
Zamiast ruszać diagnostycznie przekaźnikiem sprawdź go po prostu. Sprawdzenie przekaźnika wypiętego to 1 minuta z miernikiem i 12 woltami. Dwa piny to cewka a dwa to styki NC lub NO (bez napięcia zwarte lub bez napięcia rozwarte)

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację !

Sorry podaje lepszą jakość w PDF https://www.docdroid.net/SisPMbY/r6-manual-wiring.pdf

Bądź tak dobry i wrzuć schemat w jakimś ludzkim formacie abym mógł powiększyć.
Zamiast ruszać diagnostycznie przekaźnikiem sprawdź go po prostu. Sprawdzenie przekaźnika wypiętego to 1 minuta z miernikiem i 12 woltami. Dwa piny to cewka a dwa to styki NC lub NO (bez napięcia zwarte lub bez napięcia rozwarte)

Edytowane przez Nowicjusz 35
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, druknąłem, po południu popatrzę i powiem co gdzie i jak. Na sam jednak początek regler wymień i przekaźnik sprawdź.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzę dzisiaj po południu przekaźnik, jeśli chodzi o wymianę regulatora napięcia był on wymieniany już kiedyś u elektryka z tego co pamiętam.... ale nie znaczy, że nie jest uszkodzony.

Myślałem nad sprawdzeniem ładowania krok po kroku w twoim temacie opisany tj:

Pomiar rezystancji oraz Pomiar napięcia międzyfazowego zmiennego.

Bo sam regulator po wypięciu sprawdzimy ?

Dobra, druknąłem, po południu popatrzę i powiem co gdzie i jak. Na sam jednak początek regler wymień i przekaźnik sprawdź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, regler metodą eliminacji. Choć niektóre serwisówki podają sposób pomiaru pinów i wartości na nich to regler jest modułem elektronicznym i takie pomiary to o kant dupy.

Zmierz napięcie międzyfazowe i będziesz wiedział czy reszta jedt ok. Jak masz napięcie zawyżone to regler na 100% uwalony.

 

 

TT

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, regler metodą eliminacji. Choć niektóre serwisówki podają sposób pomiaru pinów i wartości na nich to regler jest modułem elektronicznym i takie pomiary to o kant dupy.

Zmierz napięcie międzyfazowe i będziesz wiedział czy reszta jedt ok. Jak masz napięcie zawyżone to regler na 100% uwalony.

TT

Sprawdziłem przekaźniki, znalazłem nawet zapasowy....

Oba pracują prawidłowo na obwodzie ze switch od sprzęgła sprawdzony przekaźnik.

 

Przy badaniu napięcia między fazowego wypinamy z Regla wtyczkę ? Czy mierzymy z podpięta.

 

Edytowane przez Nowicjusz 35
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...