Skocz do zawartości

Okresowy błąd p0170, p0171 .- mieszanka zbyt uboga.


Nitomen
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

W sumie od momentu kupna golfa 4 z silnikiem 1.6 16V AZD , walczę z tymi błędem i okresowym falowaniem obrotow.. Zapala sie czek , silnik pracuje normalnie , czasami faluja obroty . Bylem na czyszczeniu przepustnicy , nic nie dalo. Elektryk wspominał , ze sonda lamda to jakiś zamiennik i może nie działać prawidlowo , zostanie w tygodniu zmieniona na nową Denso i wyczyszczony czujnik przeplywu powietrza w kolektorze dolotowym tzw MAS sensor. Ale jeśli dalej będzie to samo, to w czym szukac problemu ? Kończą mi się pomysły. Niby prosty silnik , ale potrafi dać zagadkę.

532c6ae396d5791dcd02c761c7208a4f.jpgafda9f9cb06907c9a8da49358b8de549.jpg

 

Wysłane z mojego SM-G870F przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na dzień dobry właśnie sonda lambada. Adaptacja przepustnicy zrobiona? Zasadniczo po każdym odłączeniu aku powinna być przeprowadzona.

Jeśli po tym nadal będzie falować to podczas pracy na wolnych odłącz przepływkę, powinno to poważnie zaburzyć pracę silnika. Jak nie zaburzy to czyszczenie niespecjalnie pomoże.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adaptacja byla robiona po czyszczeniu, maf sensor będzie ciężko odłączyć na pracującym silniku, jest schowany z tylu silnika ,ale jeśli to zrobię i duzo się nie zmieni , to maf sensor do wymiany. ? czy nieszczelnosci powietrza na dolocie ?

Czytałem że można próbować odłączyć egr, pytanie co wtedy sie dzieje.? Zostaje zamknięty i komp podstawia jakieś domyślne wartości.? Z tym ze walniety egr, pokazywal by sie w diagnostyce błędów.

 

Wysłane z mojego SM-G870F przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, EGR bym na razie pominął bo by się pojawił w dtc.

Lewe powietrze jak wiesz też spowoduje falowanie. Jak nie masz typowej przepływki na dolocie to nie odłączaj nic.

Zapomniałem, że podstawą to dokładnie sprawdzić wszystkie wężyki od podciśnień.

 

 

TT

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam nie ma typowej przepływki, a nieduży czujnik powietrza w kolektorze ssacym.

 

Wysłane z mojego SM-G870F przy użyciu Tapatalka

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dalej walcze z tym błędem. Zrobiłem wykres pracy 1 sondy lambda i korekty paliwa

 

Sonda na wolnych obrotach wykres prawie plaski ok 1.1V , po podgazowaniu ok 0.7V i wraca na 1V

 

Korekty paliwa długotrwałej ok -60 po podgazowaniu ok -20

 

Jakieś pomysły ?

 

 

 

Wysłane z mojego SM-G870F przy użyciu Tapatalka

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napięcie na sondzie powinno cały czas pływać miedzy minimum a maximum. Jak masz jednowoltową to np. 0.2-0.9 V

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak , wiem ,. tak jak i korekty paliwa powinny byc ok 0 ..ogladalem filmik na YT , kanał garazowe hobby , gosc mial bardzo ładne wykresy z sondy i korekcje paliwa , po zdjeciu korka oleju , to samo co u mnie , leci wszystko, lambda na 1 V, korekcje na minus , do momentu zakręcenia korka wlewu oleju , mówił ze dostarczyl tym silnikowi duzo lewego powietrza. Ale za cholere ,tam nic nie widac aby gdzies zasysalo bokiem , no nic , zamowilem uzywana lambde i przeplywke maf sensor , zobaczymy czy cos sie zmieni.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gosc mial bardzo ładne wykresy z sondy i korekcje paliwa , po zdjeciu korka oleju , to samo co u mnie , leci wszystko, lambda na 1 V, korekcje na minus , do momentu zakręcenia korka wlewu oleju , mówił ze dostarczyl tym silnikowi duzo lewego powietrza.

kurcze ja tam nie wiem jak by to powietrze z wlewu oleju miało się dostawać do cylindrów ale ...... są na świecie rzeczy o których się nie śniło fizjologom

może w takim razie uszczelka pod korkiem wlewu oleju ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawia mnie jeszcze fakt , ze czujnik MAFw kolektorze ssacym. , nic nie pokazuje (jeszcze go nie wymienialem). Ale komp błędu owego czujnika nie zgłasza.

 

Wysłane z mojego SM-G870F przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Egr sprawny i wyczyszczony

 

Wysłane z mojego SM-G870F przy użyciu Tapatalka

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

A wiec. , maf I Lambda wymienione , bez zmian Ale od poczatku zle diagnozowalem, tu nie na problemu z powietrzem a z paliwem. Korekty paliwa sa mocno ujemne, bo lamda wykrywa zly skład spalin z powodu za duzej ilości paliwa i skraca czas wtrysku ( tzn mieszanka za uboga w powietrze ). Dzisiaj dla próby ściąglem wezyk podcisnienia regulatora ciśnienia paliwa, korekty z minus 50 poszly na plus 20 (powinno byc kolo 0).

 

Teraz co dalej ? Wymienić regulator cisnienia paliwa na listwie wtryskowej ? Roboty na 5 minut, uzywany kosztuje 30 zl ,. Ale czy możliwe , aby ciśnienie w kolektorze bylo za duze. ? dlatego zawor otwarty jest więcej niz powinien ?.tym zaworem steruje tylko podcisnienie z kolektora przez maly wezyk.

 

Wysłane z mojego SM-G870F przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe że zawór walnięty ale w takim wypadku najpierw zmierz czy ciśnienie paliwa na listwie prawidłowe bo może pompa paliwa się kończy albo przytkany system doprowadzenia paliwa. Masz filtr między zbiornikiem a listwą?

 

 

TT

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...