Skocz do zawartości

tc 96 zablokowany silnik


Rekomendowane odpowiedzi

witam. jak w tytule .

dzis uruchomilem motor celem malej przejazdki . pogoda ladna mysle pojade gdzies. motor odpalilem wsiadlem i pojechalem ..po jakis kilku kilometrach motor nagle odmowil wspolpracy to znaczy zatrzymal sie silnik nagle bez ostrzezenia. dobrze ze bylem sam na drodze i mala predkosc. probolwalem uruchomic ale juz sie nie dalo tzn. rozrusznik nie dal rdy zakrecic. mysle ze to chyba aku?? zadzwonilem po transport zwiozlem sie do garazu . pierwsza mysl brak pradu sprawdzilem jest dobrze. . zdjalem kape lewa celem selekcjii rozrusznika jest oki. cos mnie tknelo aby zakrecic walem i tu niespodzianka nie da rady ani w lewo ani w prawo swiece wykrecone ..

silnik na debowo stoi !!!! .. ne da rady obrucci walem . panowie i panie co za przyczyna ?? czy czekaja mnie powazne koszty?

kuzwa co robic ? :banghead:

wiem ze sam tego nie naprawie ...

mysle ze sytuacja jest beznadziejna .. tylko serwis lub jakis hadekowy mechanik...zacznim zaczne rozmawiac na temat naprawy moze ktos przyblizy mi koszy ...wie ze to wrozenie z fusow..

pzdr fat bob 2010

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam. wlasnie wrocilem z garazu . zdjalem dekiel rozrzadu a tam wykrecona sruba luzem byla od dolnego kola zebatego a druga juz wyluzowana juz wyluzowana. silnik zakrecil.wniosek luzna sruba zblokowala kola ma zniszczony gwint co swiadczy ze byla wkontakcie z kolami zebatymi... teraz co dalej?? mysle ze trza zamowic nowe sruby .serwis??..jak przyczyna mogla byc tego??

 

popatrzylem w rysunki o zorientowalem sie ze pod sruba gorna nie bylo podkladki a pod dolna nie wiem czy byla. jak byla to musze szukac w glebi skrzyni rozrzadu kurcze.

pzdr

Edytowane przez marek hd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyna prosta.

Ktoś już grzebał w silniku i nie dokrecił śrub odpowiednim momentem.

Śruba wałka rozrządu powinna być wklejona na klej.

 

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyna prosta.

Ktoś już grzebał w silniku i nie dokrecił śrub odpowiednim momentem.

Śruba wałka rozrządu powinna być wklejona na klej.

 

Sent from my SM-G900F using Tapatal

witam.. tak mysle ze ktos juz grzebal . tylko po co?? ... nagle zablokowany silnik moze poczynic szkody??

czekam na nowe sruby lacznie z podkladkami. zrobi sie to wedlug serwisowki..

dolna sruba wkrecona na sztuke ona byla przyczyna naglego zablokowania silnika..widac nawet slad na deklu.

pzdr

post-73175-0-93968100-1538569820_thumb.jpg

Edytowane przez marek hd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam serialu ciag dalszy czyli klopotow.. fat bob odmawia posluszenstwa . jest chimeryczny raz zapala raz nie . sprawdzalem swiece mokre niby. czyli brak iskry? od czego zaczac,, zdany jestem na wlasne sily.. jest wnim juz troche elektroniki i oczywiscie wtrysk. ..

pzdr fat bob 2010

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale zapala i chodzi czy ledwo ledwo? Może łańcuch przeskoczył o jeden ząbek?

czasem zapali i ma ochote gnac.. a jest i tak ze kichnie pzychnie.. i juz po zawodach.. kol zebatych nie ruszalem zostawilem jak byly tylko dokrecilem je srubami nowymi i izamknalem dekiel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[Tylko ze zdjęcia wynika że koła nie są zgodnie ze znakami.

kol nie ruszalem .. tylko je dokrecilem. nie byly obluzowane siedzialy na swym miejscu . po mojej robocie silnik pracowal gladko ladnie.

tak wyglada dekiel po tej awarii gorne kolko to sruba od kola napedu walka rozrzadu a dolny znakto od sruby malego kola .

 

post-73175-0-40141600-1538759074_thumb.jpg

Edytowane przez marek hd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam szanowych forumowiczow..

 

by zakonczyc temat podaje ze przyczyna chimerycznego odpalania silnika okazal sie czujnik temperatury silnika. OEM 32446-99

pozdrawiam,,,uf uporalem sie w swej gluszy... :)

Edytowane przez marek hd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za napisanie o rozwiazaniu problemu, dla uscislenia czy padl czujnik czy byl po prostu problem polaczenia z nim ( zasniedzialy lacznik np ) ?

padl czujnik...zmierzylem rezystaancje i okazalo sie ze nie trzyma parametrow. zakres 1,4 kilo om -6,2 kilo om...

pzdr

..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...