yunac Opublikowano 5 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2018 Cześć.Od jakiegoś czasu mam problem z odpaleniem motocykla z rozrusznika na ciepłym silniku.Zimny odpala od pierwszego strzała, na rozgrzanym kręci i nic. 1 raz na 10 zdarzy się że zapali, natomiast na pych pali bez problemu za każdym razem.Akumulator jest ok, kręci szybko i nie słabnie.Może ktoś podpowie gdzie najpewniej szukać przyczyny.Możliwe że rozrusznik robi jakieś zwarcie i zabiera prąd na iskrę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 5 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2018 Nie, natomiast mozliwe ze aku jest slabe z powodu wieku / zuzycia lub niedoladowania i dlatego nie ma sily krecic na cieplym silniku.Druga mozliwa przyczyna to za male luzy zaworow, radze sprawdzic.Aku trzeba sprawdzic jakie ma napiecie pod obciazeniem, np z zapalonymi swiatlami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yunac Opublikowano 5 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września 2018 Akumulator raczej wykluczałem gdyż tak jak pisałem, kręci rozrusznikiem jak nowy. Prądu mu naprawdę nie brakuje.Zresztą podłączałem też drugi akumulator i jest to samo . Co do zaworów to były regulowane jakieś 2,5 tys km temu. tylko jeśli będą podparte to czy na pych też nie powinno być tak samo?Z popychu sam go odpalam bez problemu, naprawdę wystarczy mu tylko pół obrotu koła i odpala za każdym razem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 5 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2018 Wez miernik w reke i sprawdz ile volt ma akumulator krecacy goracym silnikiem.Wiele zaplonow elektronicznych nie zadziala przy spadku napiecia aku ponizej 12V. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motorek Opublikowano 13 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2018 Dokładnie jak pisze Adam, moto bedzie kreciło ale minimalnie brakuje prądu do obsługi zapłonu, najczęściej winny jest układ ładowania, jesli na zimnym pali a na ciepłym nie, w czasie jazdy pobór brądu przez odbiorniki jest minimalnie wiekszy niż ładowanie, ja to nazywam zachwianiem potencjałów, i mimo że siła na rozruszniku niby jest ale na elektronice brak,trzeba sprawdzic czy nie ma zwarcia na regulatorze, a najproście podłącz kable z innego aku i jesli wtedy odpali to masz odpowiedż na pytanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 13 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2018 trzeba sprawdzic czy nie ma zwarcia na regulatorze, a najproście podłącz kable z innego aku i jesli wtedy odpali to masz odpowiedż na pytanie. Jedno drugiemu przeczy, jeśli jest zwarcie na regulatorze jak to ująłeś to odpalanie z kabli nic nie zmieni. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motorek Opublikowano 13 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2018 nie no , nie przeczy tylko nie ma nic wspólnego,jesli jest zwarcie na regulatorze to nie bedzie ładowania lub bedzie małe jesli będzie czesciowo uszkodzony (tak tez bywa), odpalenie z kabli da Ci informacje że masz niedoładowany akumulator, oczywiście sprawdzenie regulatora i alternatora bez podłaczenia do niego regulatora i z podłaczeniem to inna bajka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 13 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2018 To nie wystarczy wziąć miernik do łapy i sprawdzić stan naładowania aku? Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motorek Opublikowano 16 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2018 Ano nie wystarczy, z czasem aku traci swoją pojemnośc i o ile napięcie będzie to prądu nie wystarczy i przy obciążeniu rozrusznikiem jest lipa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 16 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2018 Ale to nie ma związku z tym co napisałem wyżej. Chcesz sprawdzić kondycję aku to weź miernik a nie odpalaj moto z kabli bo to bez sensu. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motorek Opublikowano 17 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2018 dobra bo juz troche bijemy pianę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.